Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i underkant av et år nå. Vi er begge relativt godt voksne. Hans barn har flyttet hjemmefra, mine er litt yngre og bor fremdeles hjemme. Helt fra start, har vi vært enige om at å flytte sammen ikke er aktuelt så lenge barna mine bor hjemme. Han ønsker ikke ansvaret og jeg ønsker ikke å ha noen som blander seg i oppdragelsen.

Han sier han elsker meg, sier vi er i et seriøst forhold, snakker om framtida osv. men med ujevne mellomrom, så kommer han med at han ikke vil ha et fast forhold, mer et situationship. Han vil ikke at noen av oss skal ha sex med andre, men han forbinder fast forhold med samboerskap, forlovelse og hele pakka.

samtidig som han sier han aldri vil bo sammen, så kan han være sår fordi jeg sier det samme. Han har vært fortvila over at ungene mine enda bor hjemme fordi vi da må vente så lenge på å ta ting videre. Han snakker om hvordan det hadde vært å bo sammen osv. og det her forvirrer meg noe veldig! Hva er det han egentlig vil?

Anonymkode: 0dff0...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at fornuften hans sier at dere har en god løsning med å vente med samboerskap, men så vil han helst at dere utvikler forholdet videre. Barna dine er «i veien» for det (uten at det betyr at han ikke liker dem), så han blir litt utålmodig, lei, frustrert og velger derfor noen ganger å distansere seg ved å komme med sånne kommentarer for å ikke virke kravstor eller sutrete. 

Anonymkode: f763e...9d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Høres ut som at fornuften hans sier at dere har en god løsning med å vente med samboerskap, men så vil han helst at dere utvikler forholdet videre. Barna dine er «i veien» for det (uten at det betyr at han ikke liker dem), så han blir litt utålmodig, lei, frustrert og velger derfor noen ganger å distansere seg ved å komme med sånne kommentarer for å ikke virke kravstor eller sutrete. 

Anonymkode: f763e...9d6

Kanskje det er det ja? Jeg har grublet meg grønn på det her og lurt på om han bare manipulerer og er ufin liksom. Jeg forstår hva du mener med at barna er i veien. For den kjenner jeg på. Jeg hadde alltid valgt barna foran en mann, men det er noe med mangelen på frihet når man ønsker enkelte ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det er det ja? Jeg har grublet meg grønn på det her og lurt på om han bare manipulerer og er ufin liksom. Jeg forstår hva du mener med at barna er i veien. For den kjenner jeg på. Jeg hadde alltid valgt barna foran en mann, men det er noe med mangelen på frihet når man ønsker enkelte ting. 

Jeg er enig i at det personen over sier er en veldig sannsynlig mulighet. 

Men, jeg har lært at magefølelsen til oss damer er ekstremt nøyaktig også. 

Så, hva sier den ? 

Er den rolig eller urolig? Kroppen vår forteller oss mye. Vi må bare lytte 😅

Anonymkode: b2562...b66

• Liker 1
Skrevet

Han er usikker. Ellers ville han ønsket et all in forhold (sammen eller tidsbegrenset på separate adresser). Men det betyr ikke så mye hva han vil . Hva vil DU? Er du fornøyd met et 'situationship', eller vil du egentlig ha et samboerskap? Noe sier meg at du ikke er helt ærlig med deg selv.

Anonymkode: a3a73...8af

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han er usikker. Ellers ville han ønsket et all in forhold (sammen eller tidsbegrenset på separate adresser). Men det betyr ikke så mye hva han vil . Hva vil DU? Er du fornøyd met et 'situationship', eller vil du egentlig ha et samboerskap? Noe sier meg at du ikke er helt ærlig med deg selv.

Anonymkode: a3a73...8af

Men det er jo det som forvirrer meg. Vi har planlagt og bestilt neste års sommerferie. Han snakker om framtida, type 10-20 år fram i tid med meg. Jeg skriver helt øverst at på sikt vil jeg gjerne bli samboer. Men jeg forstår også hvorfor det ikke vil skje med det første. Jeg har ikke noe problem med å bo hver for oss og møtes når vi ønsker. Men jeg blir veldig forvirra når han veksler mellom å elske meg og snakke om framtida, og til å ikke ville ha forpliktelser. 

Skrevet

Det er ikke så mye å misforstå om du ser på handlingene hans og ikke ordene. Han vil ikke forplikte seg...

En bestilt ferie kan være en billig investering for å holde deg varm...

Hva med dine ønsker i dette forholdet? Er det plass til den? Du har limov å stille krav du også. Eksempelvis av du krever st du innen utgangen av sommer/august 2024 ønsker at dere har flyttet sammen. Eller at dere flytter sammen nå som jeg hadde krevd... du oppfører deg som nikkedukke og underdanig når du kun valser etter hans krav. Dere må tørre å snakke om ting som betyr noe for forholdet. Går det ikke eller kommer dere ikke til enighet så må dere gå ifra hverandre. 

Anonymkode: 421eb...a3e

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så mye å misforstå om du ser på handlingene hans og ikke ordene. Han vil ikke forplikte seg...

En bestilt ferie kan være en billig investering for å holde deg varm...

Anonymkode: 421eb...a3e

Dette. 

Anonymkode: 7aa85...245

• Liker 1
Skrevet

Han vil ha alt, men ikke med deg. Så han holder deg varm med future faking slik at du ikke skal stikke av før han finner den han vil ha alt med. 

• Liker 2
Skrevet
Mufle skrev (2 timer siden):

Han vil ha alt, men ikke med deg. Så han holder deg varm med future faking slik at du ikke skal stikke av før han finner den han vil ha alt med. 

Jeg tror ikke det heller. Jeg har klær og ymse der. Fått egen skuff, egen nøkkel. Har kode til telefonen hans, han viser meg stadig ting på den og. Han er ikke ute med andre. Snakker ikke og flørter ikke med andre heller. Vi er sammen i helgene, snakker sammen flere ganger i uka. Sammen i alle ferier osv. 

Skrevet

Neste gang han sier det så ville jeg tatt ham på ordet: « Så du regner ikke dette som et seriøst forhold med fremtid ? Det var bra du sa, for da er ikke jeg interessert i å bruke mer tid på dette»

Anonymkode: 3c488...713

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror ikke det heller. Jeg har klær og ymse der. Fått egen skuff, egen nøkkel. Har kode til telefonen hans, han viser meg stadig ting på den og. Han er ikke ute med andre. Snakker ikke og flørter ikke med andre heller. Vi er sammen i helgene, snakker sammen flere ganger i uka. Sammen i alle ferier osv. 

Den største indikatoren for at en mann faktisk er skikkelig interessert i deg. Er 

1.Hvor godt han lytter til deg og hvor mye han husker fra tidligere samtaler ...

2. Har han tatt noen av dine "greier" som sitt. 

I mine tilfeller. (En, som drakk melk hverdag.Ble plutselig interessert i veganisme. Jeg er veganer, og plutselig begynte han å se dokumentarer om veganisme etc. 

En annen flyttet sitt barn over til steinerbhg siden jeg hadde snakket varmt om det. Det har jeg lært er de beste indikatorene for om en mann er veldig interessert i deg eller ikke.  Tar noe som er "deg", også blir de veldig interessert i dette, helt på eget initiativ..

De kan å huske på, detaljer fra samtaler langt tilbake i tid...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Den største indikatoren for at en mann faktisk er skikkelig interessert i deg. Er 

1.Hvor godt han lytter til deg og hvor mye han husker fra tidligere samtaler ...

2. Har han tatt noen av dine "greier" som sitt. 

I mine tilfeller. (En, som drakk melk hverdag.Ble plutselig interessert i veganisme. Jeg er veganer, og plutselig begynte han å se dokumentarer om veganisme etc. 

En annen flyttet sitt barn over til steinerbhg siden jeg hadde snakket varmt om det. Det har jeg lært er de beste indikatorene for om en mann er veldig interessert i deg eller ikke.  Tar noe som er "deg", også blir de veldig interessert i dette, helt på eget initiativ..

De kan å huske på, detaljer fra samtaler langt tilbake i tid...

Han er veldig observant på alt fra negler til smykker og klær jeg bruker. Legger merke til detaljer. Han husker samtaler og ting jeg har sagt. Ofte ting jeg ikke husker selv engang. Og gjerne små detaljer om ting jeg har sagt.

Han har ikke adoptert mine ting sånn sett. Vi har vel begge gått mot hverandre på en måte. Blir for mye å forklare uten at innlegget blir vanvittig langt. Men vi har mange likheter og ulikheter, og på ulikhetene har vi begge endret oss for å komme nærmere den andre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er veldig observant på alt fra negler til smykker og klær jeg bruker. Legger merke til detaljer. Han husker samtaler og ting jeg har sagt. Ofte ting jeg ikke husker selv engang. Og gjerne små detaljer om ting jeg har sagt.

Han har ikke adoptert mine ting sånn sett. Vi har vel begge gått mot hverandre på en måte. Blir for mye å forklare uten at innlegget blir vanvittig langt. Men vi har mange likheter og ulikheter, og på ulikhetene har vi begge endret oss for å komme nærmere den andre. 

Ja, men det er jo veldig gode tegn tenker jeg!

Så du må føle etter.  Samtidig, ved og sette egne begrensninger/krav vil man jo også se hva som dukker opp..  

Ala si ønskene dine å behovene dine ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...