Gå til innhold

Black Friday vil øke renter og utgifter hvis vi kjøper mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt og boikotte black Friday i snart tre år. I en verden som blir stadig mer og mer forurenset og varmere fordi at VI skal være så egoistiske og kjøpe til oss mere søppel og fylle på i hjemme våre så er jeg helt i strid med dette opplegget her. Jeg har selv jobbet i markedsføring bransjen og dette er totalt misvisende  lureri hvor folk tror at de tjener på og handle akkurat på denne dagen. 

Ikke nok med det, hvis vi handler mer og bruker.mer bil aldri inflasjonen gå nedover, noe som vil gjøre det ENDA verre for  de som virkelig sliter med og få endene til og møtes. Jeg syntes bøacn Friday bør.blir boikottet helt da dette er  bare meningsløst og alt  de selger er  utgåtte varer til blodprøver som folk antar er billiig😍

BARE piss!!!!!!!!

Ikke gå i fella dere. 

Håper ikke jeg er den eneste. Da kommer dere som allerede sliter med og få skikkelig problemer når renta øker nok en gang igjen!

Anonymkode: 57981...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norges bank som øker renta, ikke black friday

Anonymkode: cb0e9...332

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det henger sammen.  Inflasjon og økonomi henger sammen. Hvis de handler mer og forbruker mer så vil dem øke utgiftene og rentene enda mer.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda. Den økte handelen som følger av black month/week/friday sender pengebruken og dermed inflasjonen opp. Ergo er det lettere for NB å øke renta.

Anonymkode: 8bc3a...8ea

• Nyttig 1
Skrevet

Teknisk sett vil man med å handle på faktiske tilbud senke inflasjonen og dermed også renta.....

• Liker 3
Skrevet

Jeg handler ikke på black friday. Jeg har det jeg trenger. Der er noe jeg ønsker, men da sparer jeg til det.  

• Liker 2
Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har valgt og boikotte black Friday i snart tre år. I en verden som blir stadig mer og mer forurenset og varmere fordi at VI skal være så egoistiske og kjøpe til oss mere søppel og fylle på i hjemme våre så er jeg helt i strid med dette opplegget her. Jeg har selv jobbet i markedsføring bransjen og dette er totalt misvisende  lureri hvor folk tror at de tjener på og handle akkurat på denne dagen. 

Ikke nok med det, hvis vi handler mer og bruker.mer bil aldri inflasjonen gå nedover, noe som vil gjøre det ENDA verre for  de som virkelig sliter med og få endene til og møtes. Jeg syntes bøacn Friday bør.blir boikottet helt da dette er  bare meningsløst og alt  de selger er  utgåtte varer til blodprøver som folk antar er billiig😍

BARE piss!!!!!!!!

Ikke gå i fella dere. 

Håper ikke jeg er den eneste. Da kommer dere som allerede sliter med og få skikkelig problemer når renta øker nok en gang igjen!

Her får du nesten snakke for deg selv. At du fyller hjemmet ditt med søppel hver gang du handler vitner om et noe usunt forbruksmønster.

Jeg fortsetter å handle på Black Friday med god samvittighet. Jeg benytter sjansen til å kjøpe ting jeg trenger. I år trengte jeg gardiner og sengetøy.

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg har behov for en ny vinterjakke, så synes jeg det er fint å vente til Black Friday, fremfor å betale dobbel pris tidligere på høsten... 

Anonymkode: 2604a...808

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er hjernevaska, at nordmenn kjøper en blender på salg er ikke det samme som India som bruker elv/hav til søppelspann

Anonymkode: ea161...cc4

Skrevet
NakenPanda skrev (11 minutter siden):

Teknisk sett vil man med å handle på faktiske tilbud senke inflasjonen og dermed også renta.....

Økt pengebruk er ikke positivt her.

Anonymkode: 8bc3a...8ea

• Liker 1
Skrevet
Portia Catonis skrev (1 minutt siden):

Her får du nesten snakke for deg selv. At du fyller hjemmet ditt med søppel hver gang du handler vitner om et noe usunt forbruksmønster.

Jeg fortsetter å handle på Black Friday med god samvittighet. Jeg benytter sjansen til å kjøpe ting jeg trenger. I år trengte jeg gardiner og sengetøy.

Samme her. Jeg har aldri hatt overforbruk pga salg. Jeg har alltid kjøpt det jeg skulle, til en lavere pris enn hva det ville ha kostet. Det lengste jeg kan strekke meg til å si at jeg har "overforbruk pga salg", er at en vare som jeg vanligvis ikke ville kjøpt fordi den er for dyr, blir kjøpt fordi jeg anser prisen som forsvarlig. Men det blir strengt tatt ikke overforbruk likevel, for jeg ville kjøpt en billigere variant uansett.

Skjønner meg ikke på disse som blakker seg bare fordi det er salg!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Renta øker for at folk skal bruke mindre penger.

Anonymkode: 04004...4f3

Skrevet

Jeg kjøper ikke mye uten å tenke gjennom det. I dag har jeg kjøpt en oppskjærsmaskin som vil gjøre livet mitt lettere, og totalt sett spare meg både penger og smerter - ved å slippe å skjære opp større kjøttstykker for hånd. Jeg har hatt lyst på det i lengre tid. Jeg har også kjøpt eplecidereddik og feiebrett til nedsatt pris, alt er noe jeg kommer til å bruke og allikevel måtte kjøpe.

Anonymkode: 5eaef...82f

Skrevet

Man trenger jo ikke og kjøpe masse man ikke har behov for bare pga salg, men jeg har ikke en fet lommebok. Og jeg handler spesifikke ting jeg har fulgt med på pris på. Jeg har blitt flinkere til og ikke handle unødvendig, kjøper veldig mye brukt også. 

Anonymkode: c14cb...6d0

Skrevet

Ser mange er negative til innlegget mitt her. Jeg forsøker bare og spre ordet om hvor lettlurt man kan bli og hvor påvirket man blir av disse såkalte tilbudene..hvis folket er ute etter en ny renteoppgang fra 4.5 til 5 eller 6 prosent. Så  er det folkets feil at dette nettopp skjer. Man ber om at det skal bli enda vanskeligere og leve dag for dag og mnd for mnd. Når folk må selge boligene sine og ty til frivillighetssentralen for mat så har vi et kjempe problem. 

Og ikke nok med alle de som lever på skyhøy gjeld med allerede skyhøy renter og tar opp enda ett nytt lån for og kunne betale ned. Folk tør ikke lenger åpne brevene sine i frykt for alle inkassovarsler og mnd utgifter. 

Bare sier der som det er . Det er på tide og våkne. 

Skrevet

Husk at inflasjonen er skyyyhøy og krona er jævlig svak. Vi kan gjøre noe med det. Det vil lette på våre lommebøker. Våre lån. De fattige. De enslige. De uføre. De som knapt har råd til og spise. Alt henger sammen. Det er forferdelig for meg og lese at enormt mange familier gruer seg til julaften og faktisk ikke kan feire på.samme måte som før. Men igjen. Det er  for høy inflasjon. Den må ned. Du taper på og reise i disse dager med den norske krona til og med. 

Bare det og bruke gjenbruk og spare og investere i det man har er jo  kjempe sparsomt for forbrukeren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Renta øker for at folk skal bruke mindre penger.

Ja  men også fordi folk bruker for mye penger. Da går den opp den går ikke ned. Det er en balanse i det.

Skrevet

Har man planlagt å kjøpe seg nytt kjøleskap, så bruker man jo mindre penger på det i dag enn en vanlig fredag i juli.

Skrevet

Jeg handler aldri klær til meg selv, så da synes jeg at jeg kunne unne meg et par nye bukser (fordi de forrige var hullete), en fin genser til 30% rabatt, og en pysj når de to jeg har også var hullete.

Jeg kjøpte også noen velværeprodukter jeg har hatt lyst på lenge. Og en rabattert julekalender til pus. 🐱❤️

Hvis man trenger noe er black week/friday ganske nyttig. Bukser måtte jeg ha uansett, hvorfor ikke få rabatt når jeg kan?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja  men også fordi folk bruker for mye penger. Da går den opp den går ikke ned. Det er en balanse i det.

Ja nettopp......samme sak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...