AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #21 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvilke jobber er det man fortsatt stempler? Spør av nysgjerrighet. Vet at det bl.a gjøres i Forsvaret. Vi fører timer i et datasystem som vi styrer helt selv. Alle timene må være på plass før lønnen skal kjøres ut, men det er vårt eget ansvar. "Sjefen" ser over timene i slutten av måneden og godkjenner. Er det noen unøyaktigheter tar man en dialog på det. I teorien kan jeg selvsagt før helt og lure unna timer, men man har jo arbeidsoppgaver man må få fullført uansett. Er glad for å slippe stressing med stempling og at man har litt fleksibilitet. Anonymkode: a94a1...4cb Jeg har stemplet hos mine to siste arbeidsplasser, henholdsvis verft og annen bedrift innen maritim industri. Det var kun for å holde styr på fleksitimene og legge inn sykefravær. Anonymkode: 49f4c...987
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #22 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilke jobber er det man fortsatt stempler? Spør av nysgjerrighet. Vet at det bl.a gjøres i Forsvaret. Vi fører timer i et datasystem som vi styrer helt selv. Alle timene må være på plass før lønnen skal kjøres ut, men det er vårt eget ansvar. "Sjefen" ser over timene i slutten av måneden og godkjenner. Er det noen unøyaktigheter tar man en dialog på det. I teorien kan jeg selvsagt før helt og lure unna timer, men man har jo arbeidsoppgaver man må få fullført uansett. Er glad for å slippe stressing med stempling og at man har litt fleksibilitet. Anonymkode: a94a1...4cb Jeg stemplet i butikk. Ikke på gammeldags stemplingsur, men på butikkkassa. Dette er veldig vanlig der hvor vaktene er forskjellige fra mnd til mnd. Anonymkode: 307e1...25c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #23 Skrevet 24. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg stemplet i butikk. Ikke på gammeldags stemplingsur, men på butikkkassa. Dette er veldig vanlig der hvor vaktene er forskjellige fra mnd til mnd. Anonymkode: 307e1...25c Jeg har veldig mye ekstrajobbing. Jeg liker at alt er på styr med en gang. Jeg har tillit til sjefen. Men jeg kunne bare ønske at det ble korrigert med en gang slik at jeg har kontroll på at det er i orden. Men det skader nok ikke å nevne det om jeg ser at det fortsatt ikke er korrigert. Anonymkode: 671f1...0b5
William_S Skrevet 24. november 2023 #24 Skrevet 24. november 2023 Trodde stempling var noe man slutta med ved årstusenskiftet jeg, men den gang ei.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #25 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvilke jobber er det man fortsatt stempler? Spør av nysgjerrighet. Vet at det bl.a gjøres i Forsvaret. Anonymkode: a94a1...4cb Det gjøres da svært mange steder? Jeg jobber i en stor statlig bedrift, vi stempler ut og inn. Det er ikke for at sjefen eller noen andre skal sjekke oss, det er så vi selv har oversikt over fleksitid, ferie, sykedager og slikt. Men vi har full redigeringsrett selv, og endrer stemplinger etter behov. Anonymkode: b7c6f...cba
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #26 Skrevet 24. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvilke jobber er det man fortsatt stempler? Spør av nysgjerrighet. Vet at det bl.a gjøres i Forsvaret. Vi fører timer i et datasystem som vi styrer helt selv. Alle timene må være på plass før lønnen skal kjøres ut, men det er vårt eget ansvar. "Sjefen" ser over timene i slutten av måneden og godkjenner. Er det noen unøyaktigheter tar man en dialog på det. I teorien kan jeg selvsagt før helt og lure unna timer, men man har jo arbeidsoppgaver man må få fullført uansett. Er glad for å slippe stressing med stempling og at man har litt fleksibilitet. Anonymkode: a94a1...4cb Industri for eksempel. Mannen min stempler, selv om han har uavhengig stilling (dvs ingen bryr seg egentlig om når han jobber) og jobber i administrasjon, men siden det er en stor produksjonsbedrift har de samme prinsipp som de som er på fabrikken. Han er mest fascinert over de som sykler til jobb, stempler inn og SÅ går i dusjen og dukker opp på kontoret 30 min etterpå! 😂 Anonymkode: 447dc...add
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #27 Skrevet 24. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det gjøres da svært mange steder? Jeg jobber i en stor statlig bedrift, vi stempler ut og inn. Det er ikke for at sjefen eller noen andre skal sjekke oss, det er så vi selv har oversikt over fleksitid, ferie, sykedager og slikt. Men vi har full redigeringsrett selv, og endrer stemplinger etter behov. Anonymkode: b7c6f...cba Jeg må sjekke på maskinen når jeg logger ut i kveld om det er muligheter for korrigering. Jeg vet ikke om sjefen har rettet det. Det er en fare for at han glemmer det. Men jeg får heller regne om lønnen stemmer før jeg eventuelt sier noe. Anonymkode: 671f1...0b5
Mezzosoprena Skrevet 24. november 2023 #28 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvsagt skal sjefen din fikse det, selv om det skulle vært din feil. Arbeidstakere har rettigheter i Norge. Ikke hør på de andre. Anonymkode: fcba6...89c Fikse det? Ja! Umiddelbart? Nei!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #29 Skrevet 24. november 2023 14 minutter siden, Mezzosoprena said: Fikse det? Ja! Umiddelbart? Nei! Satser på at han husker det da. Anonymkode: 671f1...0b5
Mezzosoprena Skrevet 24. november 2023 #30 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Satser på at han husker det da. Anonymkode: 671f1...0b5 Ja, hvorfor skulle han ikke det? Det er jo en del av arbeidsoppgavene hans å avstemme timer før lønn.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #31 Skrevet 24. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke jobber er det man fortsatt stempler? Spør av nysgjerrighet. Vet at det bl.a gjøres i Forsvaret. Vi fører timer i et datasystem som vi styrer helt selv. Alle timene må være på plass før lønnen skal kjøres ut, men det er vårt eget ansvar. "Sjefen" ser over timene i slutten av måneden og godkjenner. Er det noen unøyaktigheter tar man en dialog på det. I teorien kan jeg selvsagt før helt og lure unna timer, men man har jo arbeidsoppgaver man må få fullført uansett. Er glad for å slippe stressing med stempling og at man har litt fleksibilitet. Anonymkode: a94a1...4cb Hele administrasjonen i vår kommune, bortsett fra ledere og særskilt uavhengig stillinger, "stempler". Det er selvsagt digitalt, gjøres enten via app eller på terminaler som henger rundt inngangene våre. Vi kan også gå inn og redigere (som nevnt), eller "stemple" manuelt. Full fleksitid, så det er mer en sikkerhetsgreie enn noe annet (ved hendelser kan man f.eks. se hvem som er i bygget). Ingen press på det, jeg har selv mye hjemmekontor og kan registrere en uke av gangen om jeg vil, men å trykke "inn" i appen er jo veldig enkelt, og blir veldig korrekt - så slipper man skrive ned eller stole på husken. Anonymkode: 43371...d71
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #32 Skrevet 24. november 2023 5 hours ago, William_S said: Trodde stempling var noe man slutta med ved årstusenskiftet jeg, men den gang ei. Nei, det er meget kjekt av flere grunner, se tidligere innlegg. Anonymkode: 43371...d71
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #33 Skrevet 25. november 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Det gjøres da svært mange steder? Jeg jobber i en stor statlig bedrift, vi stempler ut og inn. Det er ikke for at sjefen eller noen andre skal sjekke oss, det er så vi selv har oversikt over fleksitid, ferie, sykedager og slikt. Men vi har full redigeringsrett selv, og endrer stemplinger etter behov. Anonymkode: b7c6f...cba Men regner med at sjefen ser over dataen før de beregner lønn. De må jo se om det stemmer. Er folk som glemmer å stemple ut til lunsj osv. Anonymkode: 671f1...0b5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #34 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 13.44): Det er en fare for at han glemmer det Hvis du tror han ikke husker det, så skriv en beskjed (mail, post it lapp) og legg på bordet hans. Skriftlige beskjeder er mye lettere å huske enn hundrevis av muntlige småbeskjeder. Anonymkode: d96d0...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #35 Skrevet 9. desember 2023 On 11/25/2023 at 10:15 PM, AnonymBruker said: Hvis du tror han ikke husker det, så skriv en beskjed (mail, post it lapp) og legg på bordet hans. Skriftlige beskjeder er mye lettere å huske enn hundrevis av muntlige småbeskjeder. Anonymkode: d96d0...d3a Jeg frykter at han ikke husker det. Nå er det gått snart 3 uker siden jeg glemte å stemple inn. Jeg jobber så mye overtid at jeg har ikke 100 prosent på antall timer. Så bittert å gå glipp av 4 timene om han glemmer det. Sjefen er helt ny og virket usikker på hvordan registrere dette men han lovet å fikse opp i det. Jeg bør jo ha tillit til sjefen og har forsøkt å ha. Jeg har derfor ikke sagt mer om det. Men siden jeg ikke kan se timeregistreringen så bør jeg vel spørre en gang til for sikkerhets skyld om det er rettet opp I selv om det begynner å bli ca 3 uker siden ? Anonymkode: 671f1...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #36 Skrevet 9. desember 2023 Jeg har ikke 100 prosent oversikt over alle timene jeg jobber pga mye overtid skulle det stå. Anonymkode: 671f1...0b5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #37 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 11.23): Hvilke jobber er det man fortsatt stempler? Spør av nysgjerrighet. Vet at det bl.a gjøres i Forsvaret. Vi fører timer i et datasystem som vi styrer helt selv. Alle timene må være på plass før lønnen skal kjøres ut, men det er vårt eget ansvar. "Sjefen" ser over timene i slutten av måneden og godkjenner. Er det noen unøyaktigheter tar man en dialog på det. I teorien kan jeg selvsagt før helt og lure unna timer, men man har jo arbeidsoppgaver man må få fullført uansett. Er glad for å slippe stressing med stempling og at man har litt fleksibilitet. Anonymkode: a94a1...4cb Feks så stempler du, du fører timer til grunnlag for lønn og blir kontrollert på timene. Stempling kan like gjerne være et timesystem på app for enkel oversikt av overtid, flexitid og fravær, Samt tillegg for kveld og helg. På endel anlegg er det og en sikkerhet for å vite hvor mange er i bygget tilfelle ulykker. Stempling er ingen motsetning til fleksibilitet, men det gir både arbeidstaker og arbeidsgiver en oversikt. Når man ikke registrerer timer så er det veldig lett i den fleksible og tilgjengelige verden vi har, at man egentlig jobber mye gratis. Jeg har f.eks en rimelig fleksibel stilling. Jeg skal i snitt være på jobb 37.5 timer i uken og får betalt for det. Hvordan jeg løser det er opp til meg selv. Hvor og når jeg jobber er det jeg selv som avgjør. Med mye reising da blir det fort mer timer enn man jeg betalt for - så jeg har mitt eget stemplingsystem for å holde styr på timene. Anonymkode: 2fbee...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå