Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal egentlig sjefen korrigere feilen på dataen med en gang? Jeg trodde at jeg hadde stemplet meg inn. Noen timer etter ser jeg at jeg ikke er stemplet inn. Sier det til sjefen, og spør om han kan fikse det. Han så at jeg var på jobb de timene. Han sa at han skulle fikse det. Men da jeg går hjem står det ikke på skjermen at jeg har jobbet de timene. 

Anonymkode: 671f1...0b5

Skrevet

Nei, selvfølgelig må ikke sjefen ile til og fikse DIN feil i det sekundet du opplyser om den. Det går helt fint om han fikser det en annen dag, så lenge du har rett antall timer når lønnskjøringene går. 

Anonymkode: d5e32...263

• Liker 9
Skrevet

Her korrigeres slikt i ettertid. 

Anonymkode: f36e6...dc1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må gi sjefen noen dager på det. Har selv gjort det samme, men hender det tar en dag eller to før det blir korrigert. 

Anonymkode: a15c4...be9

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, selvfølgelig må ikke sjefen ile til og fikse DIN feil i det sekundet du opplyser om den. Det går helt fint om han fikser det en annen dag, så lenge du har rett antall timer når lønnskjøringene går. 

Anonymkode: d5e32...263

Bør jeg minne han på at det fortsatt ikke står på skjermen?. Jeg mener å huske at jeg stemplet meg inn. Kan ha skjedd en feil med dataen. 

Skrevet

Hvorfor i all verden tenker du at sjefen skal kaste alt han har i hendendene for å fikse en sånn filleting med en gang?

Anonymkode: 49f4c...987

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må gi sjefen noen dager på det. Har selv gjort det samme, men hender det tar en dag eller to før det blir korrigert. 

Anonymkode: a15c4...be9

Vi kan kun se innstemplinger en dag tilbake i tid på skjermen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men sjefen har selvsagt større oversikt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt skal sjefen din fikse det, selv om det skulle vært din feil. Arbeidstakere har rettigheter i Norge. Ikke hør på de andre. 

Anonymkode: fcba6...89c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden tenker du at sjefen skal kaste alt han har i hendendene for å fikse en sånn filleting med en gang?

Jeg trodde at det var enkelt og raskt å fikse. Jeg ble bare redd for at det ble glemt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt skal sjefen din fikse det, selv om det skulle vært din feil. Arbeidstakere har rettigheter i Norge. Ikke hør på de andre. 

Ingen sier at sjefen ikke skal fikse det, bare at det ikke MÅ fikses med en gang.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde at det var enkelt og raskt å fikse. Jeg ble bare redd for at det ble glemt.

Bare å minne han på det om noen dager :) Det går helt fint.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig. Jeg mener at det er viktig å fikse det raskt for ellers er det lett for at sjefen glemmer at jeg faktisk var på jobb den dagen . Jeg kommer til å nevne det om det fortsatt ikke er rettet. Det tar vel kun sekunder å fikse det. 

Skrevet

Ingen sier at sjefen ikke skal fikse det, bare at det ikke MÅ fikses med en gang.

Bare å minne han på det om noen dager :) Det går helt fint.

Må si meg enig med dette innlegget. Sjefen fikser det, og hvis du er redd for at det blir glemt, så får du selv huske på det da :) Det går veldig greit det.

Anonymkode: 43371...d71

• Liker 1
Skrevet

Enig. Jeg mener at det er viktig å fikse det raskt for ellers er det lett for at sjefen glemmer at jeg faktisk var på jobb den dagen . Jeg kommer til å nevne det om det fortsatt ikke er rettet. Det tar vel kun sekunder å fikse det. 

Du husker det jo! Hva er så ille?

Gi sjefen litt tillitt i første omgang, også minner du ham på det om det ikke blir ordnet på noen dager. (ikke)problem løst.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men sjefen kommer ikke til å nekte for at du var på jobb. Med mindre du aldri er på jobb og det hører til sjeldenhetene at du faktisk er der.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

På min jobb fikser jeg glemt/ feil/ korrigert stempling selv. Sjefen bare ser over ved månedens slutt for godkjenning. Mye smidigere.

Anonymkode: 78197...dcf

• Nyttig 1
Skrevet

På min jobb fikser jeg glemt/ feil/ korrigert stempling selv. Sjefen bare ser over ved månedens slutt for godkjenning. Mye smidigere.

Anonymkode: 78197...dcf

Kan man korrigere det selv ? Jeg får ikke lønn for disse timene før 29 desember . Så det er litt frem i tid. 

Skrevet

Kan man korrigere det selv ? Jeg får ikke lønn for disse timene før 29 desember . Så det er litt frem i tid. 

Det er mange ulike systemer for timeregistrering. Det ene vi i administrasjonen bruker gir oss mulighet til å redigere, registerere bakover i tid osv.

Mens i andre områder av kommunen er det andre systemer. Dette vil variere, og det finnes ikke en fasit. Så svaret ditt kan ikke besvares uten å vite hvilket system det er, og hvordan det er satt opp (vårt system kan settes opp til å tillate det eller ikke, som eksempel).

Når det er så lenge til lønnskjøringen har du i hvert fall ingen grunn til å mase på sjefen. Gi det som sagt tid, og ha tillit til at sjefen ordner det han har sagt han skal ordne. Først etter noen dager, f.eks. nærmere slutten av neste uke kan du minne han på det. Og det er fremdeles helt innafor, leeenge til timene må være inne.

Skrevet

Hvilke jobber er det man fortsatt stempler? Spør av nysgjerrighet. Vet at det bl.a gjøres i Forsvaret.

Vi fører timer i et datasystem som vi styrer helt selv. Alle timene må være på plass før lønnen skal kjøres ut, men det er vårt eget ansvar. "Sjefen" ser over timene i slutten av måneden og godkjenner. Er det noen unøyaktigheter tar man en dialog på det. I teorien kan jeg selvsagt før helt og lure unna timer, men man har jo arbeidsoppgaver man må få fullført uansett.

Er glad for å slippe stressing med stempling og at man har litt fleksibilitet.

Anonymkode: a94a1...4cb

Skrevet

Hos oss kan vi heldigvis rette fram og tilbake selv. Men spørs hvilket system som brukes. 

Jeg jobber kommunalt med fastlønn og har aldri skjønt hvorfor vi skal stemple i det hele tatt. 

Anonymkode: eb4ba...220

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...