Gå til innhold

Hvem er ansvarlig for hvor vanskelig dating har blitt?

Hvem er ansvarlig for hvor vanskelig dating har blitt?  

128 stemmer

1. 1. Hvem er ansvarlig for hvor vanskelig dating har blitt?

• Menn
      26
    • Kvinner
      32
    • Annet (utdyp i kommentar)
      70

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se på dette som en samletråd der vi kan diskutere hvorfor vi mener det vi gjør,
i stedet for å lage så mange tråder

Anonymkode: 323a6...3b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bruk-kast-bedre rundt neste sving samfunnet. Samt sosiale medier. Folk har helt sluttet med å konsentrere seg og forholde seg til ting, scrolling til neste mer interessante meme eller bilde, eller innlegg, på sosiale medier, har kommet til det virkelige liv. Tinder er det verste som har skjedd dating verden, der man velger og vraker basert på noen få linjer tekst og et bilde. 

Mennesker som aldri er fornøyd med noe og hele tiden venter/søker etter noe bedre har fått fullstendig fritt utløp i dagens samfunn hvor neste avledning er bare et klikk unna. 

Anonymkode: df6c7...766

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tinder er det verste som har skjedd dating verden, der man velger og vraker basert på noen få linjer tekst og et bilde

Yes

• Nyttig 2
Skrevet

Datingapper

Anonymkode: 7736e...6e0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Enkelt, vi er alle ansvarlige. Du kan ikke peke på en enkelt person, eller kjønn her. Det er det mellommenneskelige som gjør dette komplisert. 

Men må du absolutt ha ett svar så vil jeg si det er mest menn sin feil. Helt spesifikt Sean, Jonathan, Justin, Jo og Whitney (kvinne)..  Det er kanskje aller mest Tim Berner-Lees feil når jeg tenker meg om.

• Liker 3
Skrevet

Menn. De når ikke opp lenger. Så da velges selvfølgelig de få som er bra nok

Anonymkode: 2ebe3...600

• Liker 1
Skrevet

Må ærlig innrømme at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen om at dating er vanskelig. Jeg syntes kvinner er like åpne og glad i å date som alltid.
Jeg har aldri hatt Tinder, så kanskje det er det som er forskjellen?

Anonymkode: 32776...858

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Datingsidene, sosiale medier, samfunnsutviklingen i forhold til hva vi søker etter. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må ærlig innrømme at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen om at dating er vanskelig. Jeg syntes kvinner er like åpne og glad i å date som alltid.
Jeg har aldri hatt Tinder, så kanskje det er det som er forskjellen?

Anonymkode: 32776...858

Enig i at dating ikke er vanskelig. Å finne noen som man ønsker å satse på er vanskelig og det er vanskelig på grunn av overnevnte grunner i mine øyne. 

• Liker 3
Skrevet

Likestilling.

Kvinner er ikke avhengig av å bli forsørget lenger.

Noe som jo er bra!

Anonymkode: e73a5...546

• Liker 11
Skrevet

Apper. Ingen tvil.

Anonymkode: 4f82c...25d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er uenig i at dating er blitt vanskeligere. Dating var ikke en ting før. Man ble kjent med folk via sosiale lag, hadde man ikke noe nettverk så hadde man et problem. Alle sammen står fritt til å gjøre som tidligere hvis de ikke liker dating.

Anonymkode: 73588...ec1

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror også at det er appene som ødelegger.

Anonymkode: 4bc3d...407

• Liker 1
Skrevet

Dating har alltids vært vanskeligere for menn enn kvinner.
Og det er enda vanskeligere i dag

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dette bruk-kast-bedre rundt neste sving samfunnet. Samt sosiale medier. Folk har helt sluttet med å konsentrere seg og forholde seg til ting, scrolling til neste mer interessante meme eller bilde, eller innlegg, på sosiale medier, har kommet til det virkelige liv. Tinder er det verste som har skjedd dating verden, der man velger og vraker basert på noen få linjer tekst og et bilde. 

Mennesker som aldri er fornøyd med noe og hele tiden venter/søker etter noe bedre har fått fullstendig fritt utløp i dagens samfunn hvor neste avledning er bare et klikk unna. 

Dette tror jeg er veldig sant. Det kan virke som om folk har en urealistisk forventning om at hvis de ikke ser stjerner, glansbilder og rosa hjerter på første møte, er det ikke verdt å møte en person en gang til. Folk må jo ha en slags barnslig Disney-oppfatning om at "den eneste rette" er der ute et sted. 

Det kan virke som om nettdating har blitt en hobby/vitenskap for enkelte. Virker som om prosessen er viktigere enn målet av en eller annen grunn. I hvert fall for disse som har vært lenge på Tinder.

Anonymkode: e5131...f6d

• Liker 8
Skrevet

Å snakke negativt om dating i håpløs forstand fra en bitter grop er også medskyldig i at mange kvier seg for å både date som kunne løst antall kvinner problemet dere står ovenfor og at folk sliter med å åpne seg, og at de blir enda skyere om hvem de velger å gi en sjangs. 

Virker som om vi kollektivt i større grad blir misstroiske og usikkre. Hmm lurer på hvorfor, kan det være fordi noen går 101 prosent inn for å overbevise folk om at ingen vil like dem hele tiden? For det hadde jo vært synd. Slutt med det, vær litt raus så lenge det ikke er snakk om ting som vold, overgrep, utroskap slikt som faktisk er et problem. 

Anonymkode: 1e682...9b3

Skrevet

Hovedproblemene: Incel-bevegelsen og religion.

Fordi problemet med "datingmarkedet", eller rettere sagt sexmarkedet, er at det er et ENORMT tilbud av menn som vil ha sex og kortere forhold, men veldig lite etterspørsel fra kvinnenes side. Og nesten alt dette kan spores tilbake til slutshaming, menn som opphøyer sex til målet med livet, anti-abort-bevelser, fraskriving-av-farskaps-bevegelser (igjen mye incels, har jeg inntrykk av) og så videre.

"Disney-prinsesse-drømmen" som noen kvinner har, om å finne Den Rette og gifte seg og leve lykkelig ever after, den er IKKE problemet, fordi disse kvinnene både går på dater og er ute etter langvarige forhold - og det beste FOR SAMFUNNET er faktisk at flest mulig voksne mennesker ender opp i langvarige, monogame forhold, fordi det gir et stabilt samfunn og gode oppvekstvilkår for barn. 

Anonymkode: e1c0b...e65

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Se på dette som en samletråd der vi kan diskutere hvorfor vi mener det vi gjør,
i stedet for å lage så mange tråder

Du må være ny og naiv. Det er ikke slik et forum fungerer. Om tredager er "samletråden" din samlet med en million andre glemte innlegg.  

Jeg svarte "annet".  Det går ikke an å skylde på apper, eller enkeltårsaker. Det er en generell samfunnsutvikling, der vi har blitt dehumanisert, og mer og mer overlatt til kommersielle krefter som styrer vår gjøren og laden gjennom sosiale medier, og apper. Politikk kunne ha styrt verden, men det er jo i god kapitalistisk ånd best (for de få) at markedet styrer seg selv. 

Anonymkode: 1c89f...086

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Alle. Samfunnsutvikling, forventninger, falske fasader som spres høyt og lavt av alt for mange, hvor man legger lista ifht hvem man dater, virkelighetsoppfatning, manglende integritet osv. Det finnes fortsatt mange normale folk rundt om kring for de som ikke henger seg for mye opp i overfladiske ting. Og da mener jeg ikke at man må fire på kravene og velge mindre pene folk, jeg mener bare at det finnes helt normale og ekte  mennesker rundt om kring om man greier å se litt forbi de mest skinnende fasadene enkelte setter opp, enten det gjelder perfekte trente kropper, overdreven sminke eller pynte på kroppen greier eller urealistiske krav til inntekt etc. Og man begynner å bygge relasjon på ekte ting med mennesket, ikke tro at bare man kan forsørge noen eller bare man ser bra nok ut eller er godt nok trent med lav nok fettprosent så er det nok til å skape ett solid forhold. Det er det ikke. 

Endret av Crazydoglady
Skrevet

Sosiale medier. Dating apper. 

Altfor lett å være utro på sosiale medier. Altfor lett for kvinner å søke bekreftelser fra andre menn via snapchat, Facebook osv. 

Anonymkode: 67f88...5fa

Skrevet

Så glad jeg er gift med 3 barn enn deres liv, uff

Anonymkode: ad55f...4c2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...