AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Del Skrevet 24. november 2023 Hunden min har tannstein. Lønner det da å kjøpe for for store hunder? Har hørt at det er bra for tannstein at de tygger mer. Anonymkode: 26e4c...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Del Skrevet 24. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hunden min har tannstein. Lønner det da å kjøpe for for store hunder? Har hørt at det er bra for tannstein at de tygger mer. Anonymkode: 26e4c...9fb Tannstein bør fjernes hos veterinær for å forebygge problemer eller sykdom i ettertid. Vil tro at de kan anbefale et bra hundefór. Anonymkode: c400d...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 24. november 2023 #3 Del Skrevet 24. november 2023 Kjøp bein. Evt gi fryst kalkunhalser eller noe slikt som den kan ligge å gnage på med jevne mellomrom. Men er det først kommet tannstein bør du til dyrlegen å rense, deretter forebygge. Tannpuss kan jo også hjelpe, selv om jeg personlig aldri har trengt hverken å pusse hundetrener eller fjerne tannstein. Vet ikke om det avhenger mest av rase/gener eller hva de spiser etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Del Skrevet 24. november 2023 Men er det best å kjøpe for for store hunder da? Leste her at det ikke har noe å si. Anonymkode: 26e4c...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men er det best å kjøpe for for store hunder da? Leste her at det ikke har noe å si. Anonymkode: 26e4c...9fb Har du liten hund må du uansett fôre såpass lite på stor hund fôret at den ikke vil få skikkelig metthetsfølelse, tiltross for at den får i seg nok næring. Du klarer deg på barer med høy næringstetthet, men det gir ikke god metthetsfølelse. Anonymkode: 40c65...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Del Skrevet 24. november 2023 Min forrige hund hadde aldri tannstein. Min nåværende har det etter to år. Har større kuler i tørrfôr men det hjelper ikke så mye.. Det har med gener og slimdannelse osv. Akkurat som med mennesker får noen mer tannstein enn andre desverre. Gir den også tørrfisk og frossne bein av og til. Må nok til tannrens og så starte med tannpuss. Anonymkode: 24cea...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Del Skrevet 24. november 2023 Men er det kjekt å ha store forkuler for å forebygge tannstein? Anonymkode: 26e4c...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men er det kjekt å ha store forkuler for å forebygge tannstein? Anonymkode: 26e4c...9fb Nei. Tørrfor er ikke hardt nok til å fjerne tannstein. Skal du ha den effekten trenger du noe hunden må gnage på. Anonymkode: afbb5...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #9 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Tørrfor er ikke hardt nok til å fjerne tannstein. Skal du ha den effekten trenger du noe hunden må gnage på. Anonymkode: afbb5...5cb Tenkte ikke å fjerne men å forebygge tannstein? Anonymkode: 26e4c...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Del Skrevet 24. november 2023 Hunden min får vom som ikke innebærer noe tygging, men han har alltid bein/frosne gulerøtter eller lignende liggende. Han har aldri hatt tannstein. Anonymkode: ff2cd...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. november 2023 #11 Del Skrevet 24. november 2023 Det kan ha en liten forebyggende effekt, men det mest effektive er tannpuss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå