AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Jeg dater en fyr, men han er altså så dårlig på rettskriving.. Nå sier ikke jeg at jeg skriver perfekt, men å dele opp ord som "bartender" til "bar tender" gjør vondt. Vær så snill å si at han kan være en hyggelig og oppegående fyr selv om skrivingen ikke er helt på topp? 😂 Anonymkode: c73b0...814 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg dater en fyr, men han er altså så dårlig på rettskriving.. Nå sier ikke jeg at jeg skriver perfekt, men å dele opp ord som "bartender" til "bar tender" gjør vondt. Vær så snill å si at han kan være en hyggelig og oppegående fyr selv om skrivingen ikke er helt på topp? 😂 Anonymkode: c73b0...814 Det kan han selvsagt, men det kan være vanskelig å se forbi noe slikt. Jeg hadde styrt unna om det er på et veldig tidlig stadie, for jeg hadde ikke tålt det i det lange løp. Det vil bli et irritasjonsmoment over tid. Like barn leker best. Anonymkode: f185b...215 18 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 Høres ut som en jeg akkurat datet😆 Min konklusjon var dysleksi, og det plager ikke meg hos en fremtidige kjæreste. Men tiltrekkende er det ikke skal jeg innrømme. Anonymkode: d24bc...975 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 Hvis det er diagnostisert dysleksi, så har jeg full forståelse for at folk skriver feil. Hvis det er at man gir blaffen i språket vårt, eller manglende intelligens, så er det verre. Jeg er over snittet interessert i språk, og sluker bøker, så tror det hadde blitt litt kræsj 🙃. Anonymkode: ff223...a5e 18 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 Jeg er også opptatt av språk og rettskriving, og irriterer meg over sånne feil. Mannen min har dysleksi, ble ikke diagnostisert før han var nesten 30. Jeg var aldri i tvil om at han hadde det, og toleransen min for feil er ganske mye høyere enn om det bare er uvitenhet og slurv. Men i våre dager med rettefunksjon både på telefon og pc, burde den type feil kunne minimeres likevel. Vær oppmerksom på at det er arvelig. Får du barn med denne mannen, så se etter tidlige tegn hos ungene. Det er bra å få utredning tidlig. Her arvet to av tre barn det, men har fått hjelp tidlig i barneskolen. Anonymkode: d228f...c1c 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 Bare fortell han det, jeg skriver villt mest på grunn av hvor uorganisert jeg tenker og hvor lite jeg bryr meg i all hast over tastaturet, som sikkert er ganske lav IQ. Får høre det i tale også, finner på egne bøyinger, du hadde ikke likt det. Men saken er at om en mann ønsket å droppe meg over det, så har jeg sakt, gå for all del 😅 Finn deg en mann med god grammatikk, og overlat disse grammatikk gærningene til oss ville grammatikk damer, så blir livet roligere. Anonymkode: 3730a...782 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 Hyggelig eller ei: Jeg hadde ikke orket. Livet er for kort! Anonymkode: 1aa62...ef4 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Oi. To av de fineste mennene jeg har møtt hadde dysleksi, håper dette er en tulletråd. Anonymkode: a7bed...134 3 1
Silvia515 Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 Bryr meg ingenting og en mann jeg er interessert i har lese- og skrivevansker. 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 Jeg hadde slitt med en mann med dårlig rettskriving. Språk, litteratur og språkglede er noe av det jeg liker aller best i verden, det gjør meg oppriktig glad når folk bygger opp vakre setninger og tekster. Anonymkode: bfade...ad3 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi. To av de fineste mennene jeg har møtt hadde dysleksi, håper dette er en tulletråd. Anonymkode: a7bed...134 Særskriving er vel ikke typisk for personer med dysleksi, det er mer omstokking av bokstaver og trøbbel med dobbeltkonsonanter etc. Jeg irriterer meg grønn over særskrivingsfeil. Det er ingen som sier "Nå skal jeg ta meg en brød_skive" med pause mellom "brød" og "skive". Eller "Jeg trenger nye vinter_sko". Man sier brødskive og vintersko, og da er det slik det skrives også - muligens med noen ytterst få unntak. Anonymkode: bc566...d66 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 Med en gutt på 11 med kraftig dysleksi som ikke kan lese eller skrive er jeg redd for fremtiden. Ikke bare innenfor arbeidslivet, men at det finnes så mange rare krav og fordommer. At voksne folk kan tenke sånn. Alle klager på barn som mobber. Men det er ikke rart når mobbingen kommer fra de voksne. Greit, dere sier det ikke høyt. Men én hel gruppe med skrivevansker blir dømt nord og ned er skremmende lesing. Anonymkode: 478cc...183 1 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 Om det er dysleksi og han ellers er oppegående kunne jeg fint sett forbi det Dessverre er erfaringen min dårlig, eksen min hadde dysleksi OG var totalt uintelligent, helt blåst var han faktisk. Holdt på å klikke. Anonymkode: b1a79...7a8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: At voksne folk kan tenke sånn. Alle klager på barn som mobber. Men det er ikke rart når mobbingen kommer fra de voksne. Det er bare snakk om å ha egne preferanser, herregud. Det må da være lov å foretrekke noe over noe annet. Det er ikke snakk om å mobbe noen, eller noe som helst. Som jeg nevnte i mitt innlegg, hvis det er veldig tidlig i datingen (altså ikke noe særlig knytning enda), så ville jeg satset på noe annet. Er det mobbing at jeg foretrekker høy og blond, når du har en sønn som er lav og mørk? Nei. Er det mobbing at jeg foretrekker noen som liker samme musikk som meg, eller har samme interesser? Nei. Er det mobbing at jeg foretrekker å styre unna noe jeg vet kan være litt plagsomt? Tydeligvis, men det er jeg ikke enig i. Anonymkode: f185b...215 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med en gutt på 11 med kraftig dysleksi som ikke kan lese eller skrive er jeg redd for fremtiden. Ikke bare innenfor arbeidslivet, men at det finnes så mange rare krav og fordommer. At voksne folk kan tenke sånn. Alle klager på barn som mobber. Men det er ikke rart når mobbingen kommer fra de voksne. Greit, dere sier det ikke høyt. Men én hel gruppe med skrivevansker blir dømt nord og ned er skremmende lesing. Anonymkode: 478cc...183 Så du er like tiltrukket av alle mennesker på jorda, og det var tilfeldig at du valgte din partner? Anonymkode: f15fa...d38 2
Belima Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 Som kjæreste kan en ta et valg hvis det er plagsomt. Nå er det ansatte i NRK og andre kanaler som sier skjedekolisjon mm. Synes det er merkelig at "sånne" folk får viktige jobber, som eks å lese nyheter. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg dater en fyr, men han er altså så dårlig på rettskriving.. Nå sier ikke jeg at jeg skriver perfekt, men å dele opp ord som "bartender" til "bar tender" gjør vondt. Vær så snill å si at han kan være en hyggelig og oppegående fyr selv om skrivingen ikke er helt på topp? 😂 Anonymkode: c73b0...814 Selv er jeg sammen med en ord deler, og jeg føler for tvilelsen din. Når det er sagt, er han en mann med stor M, han har en riktig så bra stilling, tjener godt og har lært seg å leve med skrivevansker. Anonymkode: 822be...e47
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Skrevet 24. november 2023 For noen år siden ville jeg sagt at det var helt uaktuelt. Men så møtte jeg eksen, som hadde skrivevansker. Det gikk bra, men oppveid av at han var reflektert og kunnskapsrik og vi hadde veldig interessante samtaler. Hvordan han klarte å komme seg igjennom så mye utdanning som han hadde var en gåte for meg, når han skrev så elendig.. Anonymkode: 9fccd...555 2
I Grosny Skrevet 24. november 2023 #19 Skrevet 24. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde slitt med en mann med dårlig rettskriving. Språk, litteratur og språkglede er noe av det jeg liker aller best i verden, det gjør meg oppriktig glad når folk bygger opp vakre setninger og tekster. Anonymkode: bfade...ad3 Ingen kan gjøre alt perfekt. Trenger man en mann som skriver godt, så blir det han. Trenger man en mann som er god i senga, så blir det han. Noen vil heller ha en som er god til å bake, eller tjene penger, eller skru bil, eller flørte, eller se fotball på tv. Man kan sikkert få flere gode egenskaper i en mann, men allikevel vil det mangle noe. Den dama som har 100 elskere har menn som tilsammen har veldig mange gode egenskaper Endret 24. november 2023 av I Grosny
kaarebjarne Skrevet 24. november 2023 #20 Skrevet 24. november 2023 Belima skrev (4 minutter siden): Som kjæreste kan en ta et valg hvis det er plagsomt. Nå er det ansatte i NRK og andre kanaler som sier skjedekolisjon mm. Synes det er merkelig at "sånne" folk får viktige jobber, som eks å lese nyheter. Vel, nå er jo det du beskriver sosiolekter. Sånne som deg er morsomme, som ikke forstår at språk utvikler seg helt av seg selv. Det virker som du tror at man har snakket helt likt i Norge i hundrevis av år. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå