AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Del Skrevet 24. november 2023 Litt usikker på hvilket forum jeg skulle legge dette i, så da ble det her. Selv er jeg avholds, så alt inntak av alkohol blir mye sammenlignet med meg selv. Jeg har alltid opplevd at sosiale ting som fester, selskaper osv er forbeholdt de som drikker alkohol (nærmer meg 50), men jeg synes det er en økende trend med inntak av alkohol flere ganger i uka. Barnefri, jentekveld, bare fordi man fortjener det, man er sliten, hatt en dårlig dag, et glass vin til maten osv. alle sosiale anledninger har blitt fulle av alkohol. Facebook flommer over av memes og innlegg om vinglass og øl. Drikkeleker og ymse annet. Jeg har venninner som tyr til vinflaska så fort det er noe sosialt og kamerater som gjerne drikker øl daglig. skal man på tur, er det alkohol, på jobbreise det samme. Flere fester i året med jobben, og alle innebærer alkohol. Det diskuteres stadig i sosiale media lm alkohol i alt fra dåp til konfirmasjon, 17.mai og jul. En kompis stikker innom, og da må Ølen fram og sånn føler jeg det er over hele linja. Har virkelig samfunnet blitt sånn at vi ikke kan være sosiale uten å drikke? Og hvor går egentlig grensa mellom når det er hyggelig og rett og slett blir et problem? Anonymkode: 914db...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 24. november 2023 #2 Del Skrevet 24. november 2023 Jeg synes det er mye alkohol i samfunnet. Så fort man skal være sosial, så er forventningen der om at man skal drikke. I perioder har jeg et behov for å ta pause fra alkohol fordi jeg merker at jeg havner fort inn i et dårlig mønster. Da jeg tar pause fra alkohol, så må jeg også begrense mitt sosiale liv. Fordi jeg synes det er vanskelig å si nei (det er mitt problem. I know). Men jeg bare klarer ikke alle spm. om hvorfor jeg ikke drikker og føler jeg hele tiden må forsvare meg for å så ende opp med å slutte å bli invitert bare fordi jeg ikke drikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Del Skrevet 25. november 2023 Jeg elsker det. Anonymkode: b646c...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 25. november 2023 #4 Del Skrevet 25. november 2023 Jeg sier ja takk hvis jeg har lyst på et glass, nei takk hvis ikke. Jeg opplever ikke verken spørsmål eller kritikk når jeg takker nei. Jeg stiller heller ikke spørsmål hvis andre takker nei. Så nei, jeg kjenner meg ikke igjen i ts innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Del Skrevet 25. november 2023 Problemet er ikke alkohol i seg selv, men kulturen rundt det. At det å drikke seg full er normalt f eks. Personlig synes jeg 3 glass er mye alkohol og jeg blir på ingen måte full av det. Drikker veldig sjelden. Hater fulle folk. Anonymkode: 01ffe...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå