AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Skal på flytur om noen timer, og har fått tildelt midtsete. Flyet er fullt, så jeg kan ikke bytte desverre. Jeg har tendens til å få klaustrofobi i trange rom, og kjenner jeg gruer meg veldig for å sitte i midtsete. Når jeg reiser alene pleier jeg be om vindu sete, men det gikk ikke denne gangen. Andre som sliter med det samme? Hva hjelper deg? Jeg er ikke akkurat redd for å fly, mer det at jeg skal føle jeg ikke får nok luft, har aldri reagert før når jeg har reist med fly. Men har heller aldri hatt midtsete.. er en 2 timers flytur, så ikke kjempe langt.. Anonymkode: a8603...f54
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Er det ikke mer klaustrofobisk å sitte ved vinduet da? Anonymkode: 0574f...3af 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skal på flytur om noen timer, og har fått tildelt midtsete. Flyet er fullt, så jeg kan ikke bytte desverre. Jeg har tendens til å få klaustrofobi i trange rom, og kjenner jeg gruer meg veldig for å sitte i midtsete. Når jeg reiser alene pleier jeg be om vindu sete, men det gikk ikke denne gangen. Andre som sliter med det samme? Hva hjelper deg? Jeg er ikke akkurat redd for å fly, mer det at jeg skal føle jeg ikke får nok luft, har aldri reagert før når jeg har reist med fly. Men har heller aldri hatt midtsete.. er en 2 timers flytur, så ikke kjempe langt.. Anonymkode: a8603...f54 2 timer i midtsetet går fort nok til at jeg ikke hadde reagert noe særlig. Det er ikke gøy, men det går greit. Jeg har hatt midtsete på tur "over dammen", og jeg er ikke den som har lyst til å jatte med fremmede på et fly. Noe mange prøver på etter noen timer 😕 Jeg sitter godt plantet med støydempende klokker på ørene. Og kanskje en bok. Har jeg en bok som fenger litt, flyr tiden godt. Alternativt så ville jeg tatt med en film på et nettbrett (laptop blir fort for knotete i midtsetet). Da får jeg dekket underholdning, jeg får "isolert meg" litt, og det ukomfortable med å ha noen på begge sider går fort bort. Luftstrømmen rett på ansiktet fra begynnelsen av kan også hjelpe litt mtp. følelsen av å få puste godt. Anonymkode: 9dbc6...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 Si til legen at du har flyskrekk så får du en Valium eller Sobril utskrevet. Det vil roe deg ned. Anonymkode: f31ce...15c 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 Føler med deg. Ikke noe særlig å sitte i midtsetet om du sitter mellom to store karer som fjerter hele tiden. Anonymkode: 80f80...182
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det ikke mer klaustrofobisk å sitte ved vinduet da? Anonymkode: 0574f...3af Man skulle tro det, men jeg har egentlig aldri reagert når jeg sitter der. Men som noen under her skriver, tenker sette på luftstrømmen mot ansiktet, det pleier hjelpe. Ts Anonymkode: a8603...f54
Kjetil E Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal på flytur om noen timer, og har fått tildelt midtsete. Flyet er fullt, så jeg kan ikke bytte desverre. Jeg har tendens til å få klaustrofobi i trange rom, og kjenner jeg gruer meg veldig for å sitte i midtsete. Når jeg reiser alene pleier jeg be om vindu sete, men det gikk ikke denne gangen. Andre som sliter med det samme? Hva hjelper deg? Jeg er ikke akkurat redd for å fly, mer det at jeg skal føle jeg ikke får nok luft, har aldri reagert før når jeg har reist med fly. Men har heller aldri hatt midtsete.. er en 2 timers flytur, så ikke kjempe langt.. Anonymkode: a8603...f54 Derfor er det smart å bruke noen kroner ekstra på å reservere eget sete. 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Dette går bra, ts! Heldigvis er det en kort flytur. To timer med litt ubehag, er helt overkommelig. Anonymkode: 1a79d...988 1
Gjest Hoia Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 Bare be om å få bytte. For de aller fleste er det likegyldig hvor de sitter i flyet.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 33 minutter siden, Hoia said: Bare be om å få bytte. For de aller fleste er det likegyldig hvor de sitter i flyet. Ikke hvis personen ved vinduet/midtgangen har betalt for å sitte der 😅 Anonymkode: 00197...3aa 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 Ved vinduet burde klaustrofobien være størst. Satt innerst en gang. Damen ved siden av meg var stor som et hus. Det var litt klaustrofobisk. Anonymkode: 9c8e0...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 Hvis du er av typen som ikke blir lett flau kan du jo si til personen som har sete ved midtgangen at du har diare eller er rar i magen og at det vil bli en del turer på toalettet, spørre pent om dere kan bytte plass? (Ville i så fall tatt noen turer for syns skyld) Anonymkode: 2f6f1...f83 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Man skulle tro det, men jeg har egentlig aldri reagert når jeg sitter der. Men som noen under her skriver, tenker sette på luftstrømmen mot ansiktet, det pleier hjelpe. Ts Anonymkode: a8603...f54 Dessverre har jeg opplevd at det nesten ikke kommer luft lenger, virker som flyselskapene har skrudd det ned av en eller annen grunn. Mulig det varierer fra selskap til selskap, men mine siste flyturer har jeg vært dyvåt av svette. 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke hvis personen ved vinduet/midtgangen har betalt for å sitte der 😅 Anonymkode: 00197...3aa Det er nok ikke så lett å få byttet midtsete mot vindu eller midtgang, de aller fleste synes midtsetet er ubehagelig. I hvert fall hvis man ikke kjenner de/den ved siden av. Har ikke så mye annen trøst å komme med til TS enn at det går over. Ta musikk på øret og prøv å koble ut. Eller en bok, og håp at ikke den foran legger setet bakover. Anonymkode: d34cd...966 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 Hvorfor betalte du ikke for sete? Anonymkode: a15f0...fee 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 Herregud. Tror du overlever. Anonymkode: d0867...717 4 1
Hensatt Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 Last ned en lydbok eller podcast på mobilen og bare sitt under frisklufta i din egen verden.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skal på flytur om noen timer, og har fått tildelt midtsete. Flyet er fullt, så jeg kan ikke bytte desverre. Jeg har tendens til å få klaustrofobi i trange rom, og kjenner jeg gruer meg veldig for å sitte i midtsete. Når jeg reiser alene pleier jeg be om vindu sete, men det gikk ikke denne gangen. Andre som sliter med det samme? Hva hjelper deg? Jeg er ikke akkurat redd for å fly, mer det at jeg skal føle jeg ikke får nok luft, har aldri reagert før når jeg har reist med fly. Men har heller aldri hatt midtsete.. er en 2 timers flytur, så ikke kjempe langt.. Anonymkode: a8603...f54 Hvis det er så stort problem for deg å sitte andre steder enn ved vinduet, så reserverer man sete. Anonymkode: 3223d...58e 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor betalte du ikke for sete? Anonymkode: a15f0...fee AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud. Tror du overlever. Anonymkode: d0867...717 Hørt om empati? Anonymkode: abb48...9b1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 Når du ikke gidder å bruke de ekstra kronene på å betale for et sete, så må du ta det du får uten å klage. Jeg liker heller ikke midtsete, derfor betaler jeg alltid for å få sete mot midtgangen. Bytter ikke det bort med en sånn som deg som ikke har giddet å planlegge godt nok med å betale og reservere setet du ønsker. Anonymkode: f2155...d8d 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 Mitt eneste tips er å faktisk bruke den plassen du trenger. Spre beina litt, legg armene over armlenene. Har du midtsete må du bruke plassen før de to andre begynner å stjele plass. De har tross alt et vindu å lene seg mot, et armlede hver, eller mulighet for å lene beina litt mer mot midtgangen. Har opplevd flere ganger å sitte svært ubehagelig mellom to ukjente. De brer seg utover og bruker to armlener hver. Hsr måtte sitte trykt mellom to store menn men armene skvist foran meg fordi de ikke klarte å lene seg litt mot sin side for å gi meg plass. Anonymkode: e9830...ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå