Gå til innhold

Ulik sexlyst i forhold er jo helt vanlig, men ingen gjør noe med slike ting virker det som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo et vanlig problem, at folk ikke har lik sexlyst. Av forskjellige grunner.

Så da klager jo alltid den ene parten på dette, men det rare med hele greiene er at man ikke gjør noe med dette.

Er man ikke enige med sexlyst bør man ikke være i et forhold.

Anonymkode: 9bd16...792

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok. 

men for å mate tråden litt, hva mener du bør gjøres og av hvem? 

Anonymkode: e7fa2...145

• Liker 10
Skrevet

Enig med over at tråden trenger innhold.

Anonymkode: d476e...074

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er jo et vanlig problem, at folk ikke har lik sexlyst. Av forskjellige grunner.

Så da klager jo alltid den ene parten på dette, men det rare med hele greiene er at man ikke gjør noe med dette.

Så lyver folk også i starten for å "lande" den dama/mannen de vil ha. To av mine ekser løy om at de hadde høy sexlyst, når de i realiteten var tilnærmet aseksuelle. Utrolig kjipt å finne det ut flere år inn i forholdet. Ingen av dem gadd å gjøre noe med det, nei. Jeg stilte ultimatum til den siste eksen og sa at enten jobber han for å få sexlysten tilbake, eller så går jeg (det var ikke bare sex som var problemet, altså, men ett av problemene). Spurte da han om han kan forsikre meg at han noen gang vil ha sex med meg igjen, men det kunne han ikke love. Til og med når konsekvensen er skilsmisse, vil de ikke prøve.

Anonymkode: fedf5...f07

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lyver folk også i starten for å "lande" den dama/mannen de vil ha. To av mine ekser løy om at de hadde høy sexlyst, når de i realiteten var tilnærmet aseksuelle. Utrolig kjipt å finne det ut flere år inn i forholdet. Ingen av dem gadd å gjøre noe med det, nei. Jeg stilte ultimatum til den siste eksen og sa at enten jobber han for å få sexlysten tilbake, eller så går jeg (det var ikke bare sex som var problemet, altså, men ett av problemene). Spurte da han om han kan forsikre meg at han noen gang vil ha sex med meg igjen, men det kunne han ikke love. Til og med når konsekvensen er skilsmisse, vil de ikke prøve.

Da har du altså vært gjennom dating, kjæresteperiode, forlovelsesperiode og så vært gift med vedkommende uten å legge merke til at sexlysten hans har vært på bånn? Eller var det sånn at han var en hingst helt frem til dere ble gift og så bare sluttet han?

Litt rart å gifte seg med en fyr hvis dere ikke matcher hverandre på et seksuelt plan i det hele tatt, eller?

Anonymkode: 79a96...d89

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sant det. Vet av mange par der primært mannen vil beholde familien og fruen men finner seg gjerne en elskerinne på si. Slik får de forholdet til å fungere og de får tatt vare på barna sine på best mulig måte. 

Og jeg kan faktisk forstå det. Kan fortsatt være glad i fruen hjemme og ting fungerer fint om det ikke er så mye sex hvis han får dekt den biten hos elskerinnen. 

tidsklemma småbarns foreldre lever i kan være utfordrende for sex livet.

og for meg virker det som har det først blitt kluss i sex livet så er det vanskelig å fikse igjen fordi det er ett såpass sensitivt område å bevege seg inn på. Er man ikke flink nok til å sette ord på ting kan fort noen føle seg såret og da virker det meste fucked opp. 

hilsen kvinne

Anonymkode: 8f394...a88

Skrevet

Ja hva skal man gjøre da?

Selv er jeg veldig opptatt av sex og går ikke inn i forhold med noen med lavere sexlyst enn meg. Jeg vet jeg hadde blitt deprimert av det, så det minste tegn til at han ikke lever opp til mitt langt over snittet høye libido, så er han uaktuell. Så jeg er ofte en av dem som svarer i disse trådene at men hvorfor i huleste ble du sammen med han/henne da. 

Men jeg skjønner jo det kan være mange grunner til det.

Først og fremst så har man mer sex i starten, lysten øker når man er forelsket, og sexen er bedre bare fordi man er forelsket. Man blir jo også blendet av kjærlighet og det vil være ting med partner man overser eller nærmest synes er sjarmerende i starten som man kan irritere seg grønn over fem år senere. I tillegg vil mange vise seg fra sin beste side i denne fasen, noen ganger omtrent lyve på seg ting/lyve for seg selv, hvis partner vil ha sex hele tiden så later de som de også vil det, og bjudar på mer enn de egentlig har lyst til til vanlig.

En annen sak er at man kan bli forelsket i alt annet ved partner og tenke at sex ikke er så viktig. Og så først senere innse at det dessverre faktisk var viktigere for en enn man trodde.

I tillegg kan ikke alle velge og vrake i partnere. Man må liksom fire på noen krav. Noen er jo glad for og få partner i det hele tatt og få seg noe gang i måneden er bedre enn null liksom.

Og så er det vel noen som håper at de skal endre seg... kanskje partner virker blyg og man tror at den bare trenger tid.

I tillegg har du de hvor partner var mye mer lysten i starten men har endret seg helt, typisk etter man fikk barn, men det er jo ikke helt uvanlig på generell basis at et ekteskap på et tidspunkt glir over til nærmest å bare være venner.

Anonymkode: beec4...e95

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja. Det er 100% normalt. Igjennom et langt samliv er det tilnærmet umulig at 2 mennesker har lik seksualitet (lyst samtidig, liker det samme osv osv)

Poenget er at for et overveldende flertall av mennesker i et forhold, så er ulikheten i seksualitet ikke et problem. Man har uansett nok likheter til at man har et tilfredsstillende seksualliv sammen.

Unntakene. De som problematiserer ulik seksualitet er de du finner her på KG. Du må ikke ta tråder på KG som eksempler og tenke at dette er helt normalt i de tusen hjem.

Folk flest lever helt utmerket med disse forskjellene.

Anonymkode: 19cd6...221

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Det er 100% normalt. Igjennom et langt samliv er det tilnærmet umulig at 2 mennesker har lik seksualitet (lyst samtidig, liker det samme osv osv)

Poenget er at for et overveldende flertall av mennesker i et forhold, så er ulikheten i seksualitet ikke et problem. Man har uansett nok likheter til at man har et tilfredsstillende seksualliv sammen.

Unntakene. De som problematiserer ulik seksualitet er de du finner her på KG. Du må ikke ta tråder på KG som eksempler og tenke at dette er helt normalt i de tusen hjem.

Folk flest lever helt utmerket med disse forskjellene.

Anonymkode: 19cd6...221

Nja. Dette er ikke bare en KG-greie altså, selv om alle ikke har problemet så er det heller ikke spesielt uvanlig.

Og det med at man lever utmerket med forskjellen, det er ofte noe den med lavest lyst tror. Imens den med høyest går rundt og er misfornøyd og skuffet med den delen av forholdet, men kan jo ikke gjøre så mye annet enn å få seg en elskerinne eller bryte. Så da må de bare late som det er greit. 

Jeg kjenner til mange sånne par. Husker en gang bestekompisen min var sammen med ei han elsket alt ved, men han betrodde seg til meg om at sexlivet var labert. Så var jeg og tok noen øl med henne en gang og hun skrøt av hvor fantastisk sexliv de hadde. Uten at hun løy, det var sikkert beste sexen i hennes liv og akkurat passe ofte, men for han var den mindre bra og altfor sjelden.

Anonymkode: beec4...e95

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da har du altså vært gjennom dating, kjæresteperiode, forlovelsesperiode og så vært gift med vedkommende uten å legge merke til at sexlysten hans har vært på bånn? Eller var det sånn at han var en hingst helt frem til dere ble gift og så bare sluttet han?

Litt rart å gifte seg med en fyr hvis dere ikke matcher hverandre på et seksuelt plan i det hele tatt, eller?

Begge to lot som de var seksuelle i begynnelsen, og så dabbet det mer og mer av, helt til det ble fullstendig tørke. Begge innrømmet i ettertid at de spilte spill i begynnelsen for å få en slik "bra dame" på kroken, som de sa.

• Liker 1
Skrevet

Mitt poeng er at tiltak må gjøres. Når det er klaging.

For de fleste er det beste å avslutte forholdet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mitt poeng er at tiltak må gjøres. Når det er klaging.

For de fleste er det beste å avslutte forholdet.

Noe bør jo gjøres om det oppleves som ett problem, men hva som er rett å gjøre er nok veldig individuelt. Ett forhold er tross alt mye mer enn bare sex og, selv om sex er en viktig del av det. 

Personlig tror jeg nok mye kunne vært gjort, utfordringen er nok at det er ett sensitivt tema for veldig mange og sånn sett ikke nødvendigvis enkelt å navigere seg gjennom når det oppstår problemer. Jeg tror også at for veldig mange så er kanskje ikke libido i seg selv problemet, men heller dårlig relasjon, stressende hverdag eller dårlig/skuffende sex. Jeg har veldig høy libido, og strengt tatt ikke veldig høye krav til sex, men det kravet jeg har er at partner er litt engasjert og at det ikke bare blir brå slutt når mannen er ferdig. Da gidder jeg faktisk ikke. Da blir det rett og slett en skikkelig turnoff og jeg kan like gjerne bare ordne meg selv. Og når det kommer til sånt så er det mye rart der ute altså, iallefall av menn(kvinner har jeg ingen erfaring med) og snakker ikke om ONS, men forhold. Jeg er rimelig enkel å, men kommer ikke nødvendigvis bare fra penetrering. 

• Liker 2
Skrevet

Hele greia er toskete. Man nekter partneren sex og flyr i flint om partneren da søker dette andre steder.

Folk er dumme

Anonymkode: 9adc9...bdd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Begge to lot som de var seksuelle i begynnelsen, og så dabbet det mer og mer av, helt til det ble fullstendig tørke. Begge innrømmet i ettertid at de spilte spill i begynnelsen for å få en slik "bra dame" på kroken, som de sa.

Det må spesielle talenter til, hvis aseksuelle menn skal fake det flere år inn i forholdet. Du sier det var flere problemer, og det tror jeg på.

Anonymkode: 4a65e...c07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må spesielle talenter til, hvis aseksuelle menn skal fake det flere år inn i forholdet. Du sier det var flere problemer, og det tror jeg på.

Anonymkode: 4a65e...c07

Synes også det høres merkelig ut at man later som om man har normal/høy seksuell lyst over flere år. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hele greia er toskete. Man nekter partneren sex og flyr i flint om partneren da søker dette andre steder.

Folk er dumme

Nå har jeg ikke opplevd utroskap og dermed ikke flydd i flint. Jeg har heller valgt være singel siden jeg har varierende sexlyst. 

Men hva mener du jeg som tidvis har lav sexlyst skal gjøre?
Skal jeg la han presse seg inn i meg, bite i meg smerten og ubehaget som kommer av sex uten lyst? 
Det handler i grunn ikke om at jeg nekter en partner sex, jeg bare ønsker ikke bli påført en slik smerte, og det er virkelig ikke godt å gå rundt å være sår 1-2 dager etterpå bare fordi man ønsket at partneren skulle bli tilfredsstilt. 

Anonymkode: c1435...b1f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg ikke opplevd utroskap og dermed ikke flydd i flint. Jeg har heller valgt være singel siden jeg har varierende sexlyst. 

Men hva mener du jeg som tidvis har lav sexlyst skal gjøre?
Skal jeg la han presse seg inn i meg, bite i meg smerten og ubehaget som kommer av sex uten lyst? 
Det handler i grunn ikke om at jeg nekter en partner sex, jeg bare ønsker ikke bli påført en slik smerte, og det er virkelig ikke godt å gå rundt å være sår 1-2 dager etterpå bare fordi man ønsket at partneren skulle bli tilfredsstilt. 

Så la partneren ligge med andre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så la partneren ligge med andre.

Det kunne jeg sikkert gjort, Det hadde fjernet absolutt all sexlyst for all fremtid for min del. Det eneste som er like avtennende enn smertefull og vond sex er å ha sex med noen som også knuller andre. 
Så da måtte han også akseptert at det aldri ble mer sex mellom oss. Hadde han akseptert det, og aldri prøvd seg mer på sex med meg, så for all del. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kunne jeg sikkert gjort, Det hadde fjernet absolutt all sexlyst for all fremtid for min del. Det eneste som er like avtennende enn smertefull og vond sex er å ha sex med noen som også knuller andre. 
Så da måtte han også akseptert at det aldri ble mer sex mellom oss. Hadde han akseptert det, og aldri prøvd seg mer på sex med meg, så for all del. 

Et ok kompromiss. Fyren får pult, du slipper å pule og dere kan fortsatt fungere som par.

• Liker 2
Skrevet

Eksen min var skikkelig usensuell. Ville han ha sex, så var det ikke snakk om å flørte og gjøre sexy tilnærmelser. Nei, da var det sutring og klaging og jeg tente sikkert ikke på han lenger, og vi hadde aldri sex (vi hadde 3-5 ganger i uken). Ganske avtennende, rett og slett. Han trodde sikkert at jeg lurte han til å tro at jeg likte mye sex i starten. Sannheten er at jeg ikke tenner på sutring og negativitet. Og de gangene vi hadde sex, ble etterhvert kun pliktsex for husfredens skyld.

Anonymkode: 41cf7...206

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...