AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Del Skrevet 24. november 2023 Bichon frise har et lavt aktivitetsbehov har jeg lest. Hva menes med det? Hvor lange turer etc.? Hvordan bedømmes egentlig at de har et lavt aktivitetsbehov? Betyr det at man ikke kan gå lange turer eller bare at de egentlig ikke trenger det? Anonymkode: 4b9f6...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Del Skrevet 24. november 2023 De kan gå lange turer, men trenger det ikke. Min bichon frise vil heller leke og kose og det er mye mer spennende å lukte på ting på turen enn at turen skal bli lang. Jeg kunne ikke jogget med han, for å si det sånn! Anonymkode: ba622...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #3 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De kan gå lange turer, men trenger det ikke. Min bichon frise vil heller leke og kose og det er mye mer spennende å lukte på ting på turen enn at turen skal bli lang. Jeg kunne ikke jogget med han, for å si det sånn! Anonymkode: ba622...7d3 Sånn å forstå! Hvor lenge pleier dere å "gå" tur med hunden hver dag? Og hvor mange ganger? Anonymkode: 4b9f6...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Del Skrevet 24. november 2023 minst 3 ganger hvor den andre er lang(rett etter jobb). Går ca 1 mil pr. dag. siste turen er bare en liten tissetur på kvelden før leggetid. Morgenturen ca 20 minutt. Anonymkode: 8a87b...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Del Skrevet 24. november 2023 Vi har og har hatt flere Bichon Havanais, er vel omtrent samme hunden. De kan gå og gå, og blir ikke særlig sliten. Det som sliter dem ut - og gjør dem lykkelige - er lek, kos og snusing - maaaasse snusing og å få være sammen med oss mest mulig. Vi bruker fort 40 min på en tur som til vanlig hadde tatt 15-20 min, kun pga snusing. Nå prioriterer vi jo det, slik at de blir fornøyde etter å ha vært hjemme alene noen timer når vi har vært på jobb og barna på skole. Men noe særlig trim får man ikke selv med disse hundene, så jeg må ta meg egne joggeturer utenom. Blir ikke anpusten engang på snuseturene 😅 Anonymkode: 5f7fd...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): minst 3 ganger hvor den andre er lang(rett etter jobb). Går ca 1 mil pr. dag. siste turen er bare en liten tissetur på kvelden før leggetid. Morgenturen ca 20 minutt. Anonymkode: 8a87b...78f Du går en mil med Bichon frise når han har lavt aktivitetsbehov? Ser det skrives at det snuses mye og tar lang tid. Hvor lang tid bruker du på den turen da?! Anonymkode: 4b9f6...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har og har hatt flere Bichon Havanais, er vel omtrent samme hunden. De kan gå og gå, og blir ikke særlig sliten. Det som sliter dem ut - og gjør dem lykkelige - er lek, kos og snusing - maaaasse snusing og å få være sammen med oss mest mulig. Vi bruker fort 40 min på en tur som til vanlig hadde tatt 15-20 min, kun pga snusing. Nå prioriterer vi jo det, slik at de blir fornøyde etter å ha vært hjemme alene noen timer når vi har vært på jobb og barna på skole. Men noe særlig trim får man ikke selv med disse hundene, så jeg må ta meg egne joggeturer utenom. Blir ikke anpusten engang på snuseturene 😅 Anonymkode: 5f7fd...24b Akkurat som min. Må øve opp tålmodigheten min ♥️ Anonymkode: ba622...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sånn å forstå! Hvor lenge pleier dere å "gå" tur med hunden hver dag? Og hvor mange ganger? Anonymkode: 4b9f6...a04 Det varierer veldig, for han vil helst stå i evigheter og snuse på alt mulig hele tiden. Men to av turene er egentlig korte turer og en er litt lenger. Vi går nok totalt mellom 1 og 2 timer om dagen, pluss tisseturer i hagen. Hvis jeg har god tid kan vi legge på en ekstra time til turer Anonymkode: ba622...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå