AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Noen som har eksempler på grunner til å få dispensasjon fra LNF? Jeg holder på med søknad og jeg har plutselig fått helt hjerneteppe for hva jeg skal skrive som fordeler med tiltaket. Jeg vet selvfølgelig at ingen kan vite hvilke fordeler som vil passe i min sak! Jeg håper bare å få litt eksempler slik at tankene mine begynner å rulle igjen. For plutselig var det helt blankt oppi der… Anonymkode: 9a558...c8c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Jernteppe. Ikke hjerneteppe., Anonymkode: 47ace...a3d 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Hvis bygda er fraflyttningstrua og du bidrar med seks unger til skole og barnehage med å få gjennom tiltaket… LNF skal være strengt, vi sløser altfor mye med areal. Anonymkode: 0d6aa...3a2 2
A-hunter Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Umulig å hjelpe deg på et så tynt grunnlag. LNF er ulikt fra kommune til kommune og forvaltes enda mer ulikt. Skal du ha hjelp må du faktisk komme med et underlag å hjelpe deg på. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 Dersom du som kjenner saken selv ikke klarer å komme på noen grunner, så er det kanskje et tegn på at du ikke har gode nok grunner til å få innvilget en dispensasjon. Anonymkode: c4c40...a9d 2
A-hunter Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dersom du som kjenner saken selv ikke klarer å komme på noen grunner, så er det kanskje et tegn på at du ikke har gode nok grunner til å få innvilget en dispensasjon. Anonymkode: c4c40...a9d 25.000 i gebyr og avslag på søknad om dispensasjon. Flotte greier.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom du som kjenner saken selv ikke klarer å komme på noen grunner, så er det kanskje et tegn på at du ikke har gode nok grunner til å få innvilget en dispensasjon. Anonymkode: c4c40...a9d Absolutt ett godt poeng det. Men nå dreide det seg om ett jernteppe, ikke at jeg ikke kommer på grunner. Hvis du ikke vet forskjell på å få jernteppe og på å ikke ha grunner, så anbefaler jeg deg å lese deg opp om hva jernteppe er. Som noen også så «fint» påpekte skrev jeg også «hjerneteppe» istedenfor jernteppe, selv om jeg vet godt at det heter jernteppe - jeg var rett og slett bare helt frakoblet i hodet og valgte ikke rett dag å sette meg for å fullføre søknaden… Jeg la fra meg søknaden den dagen, og tok det heller frem igjen neste dag. Da virket hjernen bedre og jeg kom på alle grunnene vi hadde snakket om på forhånd. TS Anonymkode: 9a558...c8c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis bygda er fraflyttningstrua og du bidrar med seks unger til skole og barnehage med å få gjennom tiltaket… LNF skal være strengt, vi sløser altfor mye med areal. Anonymkode: 0d6aa...3a2 Takk for godt svar. Jeg la fra meg søknaden den dagen, var rett og slett tomt i hodet. Men neste dag klarte jeg å få det ned på papiret. Det er ett eksisterende hus (søknad om riving og bygging av erstatningsbolig), så det er ikke snakk om sløsing av areal, det er også snakk om å gjenoppta drift på en fraflyttet gård i ett område som har vært preget av fraflytting i flere tiår. 6barn har vi ikke, men vi har 3, så noe bidrar vi med til bygda 😛 Så det var akkurat denne type argumenter som ble det jeg falt på å gå for. TS Anonymkode: 9a558...c8c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 42 minutter siden, A-hunter said: Umulig å hjelpe deg på et så tynt grunnlag. LNF er ulikt fra kommune til kommune og forvaltes enda mer ulikt. Skal du ha hjelp må du faktisk komme med et underlag å hjelpe deg på. Helt innafor tilbakemelding dette. Jeg var helt tom i hodet og klarte ikke å tenke. Ser absolutt at jeg gav for lite info til å få gode svar. Klarte heldigvis å tenke klarere dagen etterpå! Anonymkode: 9a558...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå