Gå til innhold

Er du klikktilhenger i sosiale samanhenger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal på Julebord saman med bedriften , og  dine  arbeidskolegaer eller du skal  ta del i ulike arangemanger på bygdahuset uten  reserverte plasser.

Hva  blir  avgjørende for ditt valg at sitteplass med forbehold det fortsatt er mange ledige plasser   rundt bordene når du ankommer julebordet, bygdafesten på lokale  ?  

Anonymkode: df338...819

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bordkort i år for å unngå at alle sitter med klikken sin, da er egentlig poenget med å bruke penger på sosial tilstelning ikke tilstede.

Anonymkode: 97673...4b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er bare 4 stk, så sitter som regel rundt ett bord. Har ikke alltid trivdes så godt i større bedrifter med klikker tidligere 

Anonymkode: 524d2...f99

Skrevet

Jeg setter meg nok med noen jeg kjenner, men tilhører ingen klikk. 

Anonymkode: e6734...aea

• Liker 1
Skrevet

Setter meg der jeg kjenner noen. Vi er 400 stykk det blir nok litt klikker for det er grenser til hvor mange man klarer å omgås.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det blir litt barnslig når en bevist bruker ordet *klikker* om alt mulig. Det er selvfølgelig mennesker en kommer bedre overens med enn andre, praten går enklere, en har bedre kjemi med noen kontra andre igjen. Det kan dreie seg om enkle ting som samme humor, eller sammensetning av innadvendt/ utadvendt. Sånn er på mange måter livet og den sosiale kulturen uansett. Jeg vil si jeg har en god kveld uansett hvem jeg sitter ved siden av på arbeidsplassen og jeg har vært utrolig imponert og glad for det arbeidsmiljøet som vi har men med det sagt så det er klart at jeg setter meg med de jeg omgåes mest med og har en lettere tone med enn andre igjen.

• Nyttig 1
Skrevet

Foretrekker og sitte helt alene er det i en kirke er det bakerste rad 

• Liker 1
Skrevet

Klikker og gjenger er noe som hører til 20år og bakover i livet mener jeg, ikke i voksenlivet. Der skal man være selvstendig.

Å høre til en klikk handler om usikkerhet.

Anonymkode: 846dd...14a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Klikker og gjenger er noe som hører til 20år og bakover i livet mener jeg, ikke i voksenlivet. Der skal man være selvstendig.

Å høre til en klikk handler om usikkerhet.

Eller det handler om vennskap :)

Anonymkode: 708b4...992

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller det handler om vennskap :)

Anonymkode: 708b4...992

Ofte er det ikke ekte vennskap, men trangen for å høre til noe dessverre. Venninnegjenger er jo noe av det verste man kan være del av.

Skrevet (endret)

Jeg tilhører ingen gjeng, så for meg er det et ukjent begrep. Jeg prøver å sette meg med noen jeg kjenner, siden jeg er ganske sjenert i sammenhenger hvor jeg ikke kjenner folk. Eller så sitter jeg alene om jeg ikke kjenner noen i der hele tatt.

Å gå på fest der jeg ikke kjenner noen ser jeg ikke poenget med, så da holder jeg meg hjemme. Bygdefest på grendehuset er i grunn noe jeg aldri har vært på. Det finnes ikke sånt her.

Jeg har mange venner, men det er ingen gjeng. Det er individuelle vennskap, hver for seg, og det er slik jeg foretrekker det.

Eneste stedet jeg setter meg med noen jeg kjenner (som i en gjeng), er julebordet. Synes det er "skummelt" og litt vanskelig med mange fremmede. Det har har heldigvis blitt lettere nå som jeg stort sett kjenner alle på jobben. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker å sitte med mine nærmeste kolleger. Jeg liker de og kommer overens med de. Det er også fint å være sammen når det ikke er jobb. Men går forsåvidt greit når jeg havner med mindre kjente kolleger. Jeg er bare mer reservert da. 

På juleavslutningen ifjor fikk vi utdelt bordkort så man ble plassert helt tilfeldig. Er redd det skjer i år også. Kan ikke si jeg gleder meg. 😆

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (4 minutter siden):

Jeg foretrekker å sitte med mine nærmeste kolleger. Jeg liker de og kommer overens med de. Det er også fint å være sammen når det ikke er jobb. Men går forsåvidt greit når jeg havner med mindre kjente kolleger. Jeg er bare mer reservert da. 

På juleavslutningen ifjor fikk vi utdelt bordkort så man ble plassert helt tilfeldig. Er redd det skjer i år også. Kan ikke si jeg gleder meg. 😆

Samme her. Opplevde det i fjor, og jeg vurderer faktisk å droppe det. Hater tilfeldig bordplassering.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg foretrekker å sitte med de kollegene jeg har best kjemi med. 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke i jobb lenger, men "den gang da" pleide jeg alltid å trekke mot noen av de jeg kjente best og lett kunne snakke med. Jeg har adhd og det å forholde meg til mennesker er slitsomt i seg selv, og mye mer dersom jeg samtidig må "bli kjent". Hadde jeg minst én jeg hadde god kjemi med ved siden av meg, så var det mye lettere å forholde seg til resten som jeg ikke kjente like godt.

Det sagt, så var ikke arbeidsplassen min så veldig klikkete av seg. Man hadde naturlig oppståtte grupper av personer som hang mye sammen, men de overlappet også mye og var bevisste på å "flette seg litt inn" i andre grupper eller trekke inn enstøinger på tilstelninger.

Anonymkode: 995ab...642

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 0.09):

Du skal på Julebord saman med bedriften , og  dine  arbeidskolegaer eller du skal  ta del i ulike arangemanger på bygdahuset uten  reserverte plasser.

Hva  blir  avgjørende for ditt valg at sitteplass med forbehold det fortsatt er mange ledige plasser   rundt bordene når du ankommer julebordet, bygdafesten på lokale  ?  

Anonymkode: df338...819

Ved jobbarrangementer så sitter jeg med de jeg kjenner. Men det er alltid mingling også, hvor man blir kjent med nye.

På alle andre arrangementer så er det vanligvis planlagt at man drar sammen med noen, og da er det en selvfølge for meg å sitte med de. Men sitter gjerne på ett større bord med andre også!

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ofte er det ikke ekte vennskap, men trangen for å høre til noe dessverre. Venninnegjenger er jo noe av det verste man kan være del av.

Selvfølgelig kan voksne mennesker ha ekte vennskap, og venninnegjenger kan være basert på ekte vennskap hvor man støtter hverandre i tykt og tynt. Ikke alle venninnegjenger er fylt med drama.

• Liker 1
Skrevet

I enhver sammenheng vil jeg, som ikke er spesielt utadvendt og sosial, søke mot folk jeg kjenner. I min verden er det en helt naturlig og selvfølgelig ting, som ikke handler om klikker.

I min siste jobb var det flere hundre ansatte, fordelt på mange avdelinger - det er helt naturlig at forholdene blir tettere innad i hver enkelt avdeling. Som en av relativt få som jobbet på tvers av avdelingene hørte jeg aldri helt til noe sted, men var samtidig velkommen overalt - det hadde både fordeler og ulemper. Grupper vil dannes overalt hvor mer enn en håndfull mennesker skal tilbringe tid sammen, det trenger ikke bety klikker, drama og utestengelse.

• Liker 1
Skrevet
Taluno skrev (21 timer siden):

Selvfølgelig kan voksne mennesker ha ekte vennskap, og venninnegjenger kan være basert på ekte vennskap hvor man støtter hverandre i tykt og tynt. Ikke alle venninnegjenger er fylt med drama.

Svært sjelden det finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...