Gå til innhold

Når kommer uføretrygda for desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når uføretrygda for desember kommer?

Anonymkode: 65309...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 desember.

Anonymkode: d142d...73d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor man ikke bare logger på NAV å sjekker selv,en å starte egen tråd. Virker for meg veldig rart. Det har jo og stått i så og si alle nettaviser.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Fant80 skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor man ikke bare logger på NAV å sjekker selv,en å starte egen tråd. Virker for meg veldig rart. Det har jo og stått i så og si alle nettaviser.

For å henge ut uføre som snyltere som bare sitter og venter på trygda så de kan kjøpe røyk og pepsi max. Det er en hobby for mange her.

Anonymkode: 6bd18...322

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Pappa får sin pensjon 11/12 Desember dette er jo NAV så da regner jeg med at dere får Uførepensjonen deres på samme dato :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Fant80 skrev (8 minutter siden):

Fordi det er blitt tradisjon å lage en slik tråd minst en gang i måneden her inne…

Anonymkode: 778ca...b77

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror 12te om morgenen.

Anonymkode: 3c4b6...045

Skrevet

11. desember og husk at pengene skal vare helt til 20. januar. 

Anonymkode: ed195...ab7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

11. desember og husk at pengene skal vare helt til 20. januar. 

Anonymkode: ed195...ab7

Og snart dukker det opp tråder om at det er dårlig gjort av NAV å utbetale så tidlig i desember, for da blir det så lenge til neste gang… 

Utrolig hvor mange trygda folk som ikke greier å porsjonere ut pengene sine. 

Anonymkode: bc2c4...9a8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og snart dukker det opp tråder om at det er dårlig gjort av NAV å utbetale så tidlig i desember, for da blir det så lenge til neste gang… 

Jeg skjønner ikke hvorfor NAV ikke har utbetaling den 12. hver måned… man VET jo at  alle (trygd eller ikke trygd) ikke er like flinke til å disponere pengene sine. Hvorfor legge opp til trøbbel? I staten er 12. utbetalingsdato. Hvorfor ikke trygd også?

Anonymkode: c3add...c62

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og sånne hånlige, nedsettende kommentarer fra folk som anser seg for å vite så mye bedre, er AKKURAT hva folka som poster disse "når kommer trygda" trådene vil ha. Så mange nedsettende og nedrakkende kommentarer om uføre som mulig. 

Og de kommer, fra sånne som deg. Hver gang. Og så sitter ts og andre og koooooser seg over å ha fått folk til å bite på enda en gang og joinet ham/henne i å fremsette de uføre i et dårlig lys.

Idioter som deg som ikke skjønner fella som blir satt opp foran dere, hver måned.

Anonymkode: 82f34...bb2

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og sånne hånlige, nedsettende kommentarer fra folk som anser seg for å vite så mye bedre, er AKKURAT hva folka som poster disse "når kommer trygda" trådene vil ha. Så mange nedsettende og nedrakkende kommentarer om uføre som mulig. 

Og de kommer, fra sånne som deg. Hver gang. Og så sitter ts og andre og koooooser seg over å ha fått folk til å bite på enda en gang og joinet ham/henne i å fremsette de uføre i et dårlig lys.

Idioter som deg som ikke skjønner fella som blir satt opp foran dere, hver måned.

Men det er jo fakta. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja  prøv å posjonere ut en så liten lønn, over så lamg tid Så hadde du skjønt det selv, hvor vanskelig det er, spesielt i en tid med mye kjøpe press. 

Anonymkode: d3dee...167

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor NAV ikke har utbetaling den 12. hver måned… man VET jo at  alle (trygd eller ikke trygd) ikke er like flinke til å disponere pengene sine. Hvorfor legge opp til trøbbel? I staten er 12. utbetalingsdato. Hvorfor ikke trygd også?

Anonymkode: c3add...c62

Helt enig. Detcer allrid problemer til jul og 17mai. Så da gir de lønn litt tidligere de to mnd, men det løser jo lite når det blir lenger tid til neste lønn

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er jo fakta. 

For noen fåtalls mennesker kan det være tilfelle, ja. Men flertallet mennesker på trygd har tross alt vært nødt til å lære seg å leve etter stramme budsjett. Så de klarer seg. Men de hører du ikke noe fra, ikke sant, så da tror du og sånne som deg det gjelder omtrent alle.

Selv har jeg ingen problemer, god uføretrygd og eier bolig. Har aldri vært tom på konto før neste måneds inntekt kommer inn. Mange uføre har det som jeg. Mange uføre lever også med partner med god inntekt og faller derfor heller ikke inn under den 

Grunnen til at du tror det er "fakta" som gjelder omtrent alle uføretrygdede, er fordi du klikker på og leser bare de innleggene og får med deg de som sliter med å få pengene til å strekke til (og det er jo masse folk i arbeid som gjør for tiden også, men de overser du, for du vil kun rakke ned på uføre som ikke får pengene til å strekke til, ikke sant?)

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For noen fåtalls mennesker kan det være tilfelle, ja. Men flertallet mennesker på trygd har tross alt vært nødt til å lære seg å leve etter stramme budsjett. Så de klarer seg. Men de hører du ikke noe fra, ikke sant, så da tror du og sånne som deg det gjelder omtrent alle.

Selv har jeg ingen problemer, god uføretrygd og eier bolig. Har aldri vært tom på konto før neste måneds inntekt kommer inn. Mange uføre har det som jeg. Mange uføre lever også med partner med god inntekt og faller derfor heller ikke inn under den 

Grunnen til at du tror det er "fakta" som gjelder omtrent alle uføretrygdede, er fordi du klikker på og leser bare de innleggene og får med deg de som sliter med å få pengene til å strekke til (og det er jo masse folk i arbeid som gjør for tiden også, men de overser du, for du vil kun rakke ned på uføre som ikke får pengene til å strekke til, ikke sant?)

...du vil kun rakke ned på uføre som ikke får pengene til å strekke til, ikke sant?)

Nei, det vil jeg ikke. Slutt å tillegge meg hensikter jeg ikke har. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Helt enig. Detcer allrid problemer til jul og 17mai. Så da gir de lønn litt tidligere de to mnd, men det løser jo lite når det blir lenger tid til neste lønn

Det er ikke lønn. Lønn får man for arbeid. 

Det er trygd. Altså en ytelse. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

...du vil kun rakke ned på uføre som ikke får pengene til å strekke til, ikke sant?)

Nei, det vil jeg ikke. Slutt å tillegge meg hensikter jeg ikke har. 

Du fremstår sånn, så da burde du kanskje ordlegge deg litt annerledes neste gang du skal skjære alle over en kam og si "Utrolig hvor mange trygda som...."

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke lønn. Lønn får man for arbeid. 

Det er trygd. Altså en ytelse. 

Hvis det er en ytelse, så hadde man ikke skattet av den. Lønn skatter man av. Uansett så er det kleint at folk må klare seg i 5 uker før neste utbetaling.

Anonymkode: d717e...41b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For å henge ut uføre som snyltere som bare sitter og venter på trygda så de kan kjøpe røyk og pepsi max. Det er en hobby for mange her.

Og de fleste påfølgende innleggene bekrefter svaret mitt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...