Gå til innhold

Hvor lenge etter brudd bodde dere sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig å fortsette å bo sammen etter et brudd? Mannen min vil skilles,  noe som egentlig ikke er gjennomførbart av økonomiske grunner. Det sannsynligvis ta flere år før vi kan selge felles bolig uten store tap slik situasjonene er nå, og vi har heller ikke råd til to boliger i samme skolekrets/nabolag som vi har bodd i over 10 år…. Å tvinge barna til å flytte til en annen bydel er det heller ikke noen av oss som vil. Mannen trodde det skulle være så enkelt å skilles, og har hadde ikke vurdert de praktiske konsekvensene. Jeg er fortvilet og ekstremt bekymret for det praktiske. Hva gjør folk egentlig? Alle vi kjenner som har gått fra hverandre er rike, hvor den ene har beholdt huset. 

Anonymkode: 4f647...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig å leie en hybel og dere kan bytte på å bo i huset med barna, for en periode? 

Anonymkode: 911a2...620

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han måtte flytte ut noen dager etter bruddet. Orket ikke ha ham i hus lengre enn det 

Anonymkode: 90d6c...57e

Skrevet

Gjøre boligen om til tomannsbolig? Et vennepar av oss gjorde det, men de var gode venner etter bruddet da.. 

Anonymkode: 2d129...f5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han måtte flytte ut noen dager etter bruddet. Orket ikke ha ham i hus lengre enn det 

Anonymkode: 90d6c...57e

Egentlig ikke jeg heller, men han har jo ingen andre steder å bo. Vi har jo barn, er egentlig en kjernefamilie… Han er også emosjonelt utro tror jeg (forelsket i en annen) . Har levd sånn siden august, og jeg holder på å forgå av rådvillhet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjøre boligen om til tomannsbolig? Et vennepar av oss gjorde det, men de var gode venner etter bruddet da.. 

Anonymkode: 2d129...f5d

Bor i rekkehus i borettslag, så det går ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mulig å leie en hybel og dere kan bytte på å bo i huset med barna, for en periode? 

Jeg vil ikke bo alene i en liten hybel fordi han vil forlate meg! Hvor lenge holder folk på med en slik ordning? 

Skrevet

Vi bodde sammen i cirka 2 år mens vi var slutt. Men her var ingen utro og ikke uvenner, så det gikk greit.

Anonymkode: 7332e...5da

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vil ikke bo alene i en liten hybel fordi han vil forlate meg! Hvor lenge holder folk på med en slik ordning? 

Bedre enn å bo oppå hverandre? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg vil ikke bo alene i en liten hybel fordi han vil forlate meg! 

Det kan være bedre enn alternativene.

Anonymkode: 3d882...fa2

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde i rekkehus, i 10 år. 2 barn på barneskolen.  Han var en drittsekk mot meg og barna i økende grad. Etter nok en episode brøt jeg med han. Jeg ville kjøpe han ut av rekkehuset slik at jeg kunne beholde det. Han nektet, og banken var usikker om de ville øke lånet mitt. Dette var i fjor. Resultatet ble at vi måtte selge. Vi bodde da sammen i 9 mnd. før boligen ble solgt. Vi ventet bevisst til våren med å selge. Jeg klarte å kjøpe meg en leilighet i samme skolekrets. Barnefar leier leilighet 7 minutter unna, i en annen skolekrets, men han har kun helgesamvær . Barna bor hos meg fast, da han ikke klarer å ta vare på de 50 %. 

Dere må nok selge, men vente til våren/ sommeren, da markedet er bedre. 

Vært hos familievernkontoret? 

Klem 🩷

Anonymkode: c8c48...a33

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neivel. Så da må barna flyte utenfor skolekretsen og dere taper penger på bolig salg nå da. Eller har du penger til å kjøpe han ut ?

For, du vet. Han kan bare gå rettslig, og tvangsselge huset.. Du har ikke noen valg enn å prøve å se på muligheter her! 

Anonymkode: 3b50b...723

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Neivel. Så da må barna flyte utenfor skolekretsen og dere taper penger på bolig salg nå da. Eller har du penger til å kjøpe han ut ?

For, du vet. Han kan bare gå rettslig, og tvangsselge huset.. Du har ikke noen valg enn å prøve å se på muligheter her! 

Beklager jeg blir litt sint! 

For min eksmann prøvde og holde meg økonomisk tilbake også. For, han har alle pengene, jeg har vært hjemmeværende i alle år. Jeg startet firma, og flyttet! han nektet og signere på pappirer, og huset er enda ikke oppgjort (1,5år etter). Han ville også nemmelig, prøve din taktikk. (Du har ikke penger til å forlate meg!) 

Og jeg ønsket ikke å tvangsselge huset... Vi har brukt advokater siden jeg flyttet ut, Nå. Har det endelig blitt noe enighet, så jeg slipper å tvangselge huset. For han har penger til å beholde huset, å kjøpe meg ut...  

I deres tilfelle, hvor ingen av dere ikke har de pengene, hadde jeg tvangsolgt temmelig kjapt! Du kan ikke tvinge folk til å være sammen med deg! 

• Liker 1
Skrevet

Siden mannen din vil skilles, er han kanskje ikke interessert i å bo sammen med deg lengre heller? Så dere må snakke sammen om hvordan dere skal løse bosituasjonen. Om dere er venner, så er det vel ingen problem å bo sammen i en lengre periode. Men er dere uvenner, bør dere ikke bo så lenge sammen for barna sin skyld.

Anonymkode: 1f373...b0e

• Liker 1
Skrevet

6 mnd bodde vi sammen etter brudd. Det er snart 2 år siden. Ikke solgt felles bolig enda. Vi er ikke rike. Man må bare igjennom det. 
Det kom en god ting ut av det, og det er at jeg lærte at akkurat tak over hode og penger ikke bør deles med andre. Det er det som gir trygghet, og kødder ikke med det igjen. 

Har du små barn? 

Skrevet

Fant ut eksen var utro når hun var på besøk hos en "veninne". Kastet ut alle tingene før hun kom hjem, og hun kom aldri inn i huset igjen. 🤮

Anonymkode: 04a4c...93e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Beklager jeg blir litt sint! 

For min eksmann prøvde og holde meg økonomisk tilbake også. For, han har alle pengene, jeg har vært hjemmeværende i alle år. Jeg startet firma, og flyttet! han nektet og signere på pappirer, og huset er enda ikke oppgjort (1,5år etter). Han ville også nemmelig, prøve din taktikk. (Du har ikke penger til å forlate meg!) 

Og jeg ønsket ikke å tvangsselge huset... Vi har brukt advokater siden jeg flyttet ut, Nå. Har det endelig blitt noe enighet, så jeg slipper å tvangselge huset. For han har penger til å beholde huset, å kjøpe meg ut...  

I deres tilfelle, hvor ingen av dere ikke har de pengene, hadde jeg tvangsolgt temmelig kjapt! Du kan ikke tvinge folk til å være sammen med deg! 

Vel… mannen vil ikke selge huset eller tape pengene han heller - så denne situasjonen er jo litt annerledes. 

Skrevet
Hmmmmmm skrev (8 timer siden):

6 mnd bodde vi sammen etter brudd. Det er snart 2 år siden. Ikke solgt felles bolig enda. Vi er ikke rike. Man må bare igjennom det. 
Det kom en god ting ut av det, og det er at jeg lærte at akkurat tak over hode og penger ikke bør deles med andre. Det er det som gir trygghet, og kødder ikke med det igjen. 

Har du små barn? 

Ja, vi har skolebarn som er sterkt knyttet til nabolaget og skolekretsen. Det gjør det ekstra vanskelig å bryte opp.

Hva er planen deres nå da? Hvem bor i boligen, og hvordan fordeles utgifter? Er/var dere gift?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fant ut eksen var utro når hun var på besøk hos en "veninne". Kastet ut alle tingene før hun kom hjem, og hun kom aldri inn i huset igjen. 🤮

Anonymkode: 04a4c...93e

La meg gjette. Dere var tjueårsalderen og du leigde en leilighet der kun du sto på kontrakten eller så du liknende i en ROMCOM film?

Anonymkode: 55340...f36

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, vi har skolebarn som er sterkt knyttet til nabolaget og skolekretsen. Det gjør det ekstra vanskelig å bryte opp.

Hva er planen deres nå da? Hvem bor i boligen, og hvordan fordeles utgifter? Er/var dere gift?

Ingen av oss bor i boligen. Vi endte opp med å kjøpe hver vår bolig. Vi har også solgt alt vi Eide ellers, pengene har gått til utgiftene vi har med boligen. Måtte skaffe en bijobb for å få råd til alt. Delte utgiftene 50/50. Drømmen er at boligmarkedet tar seg opp igjen til våren, så vi får solgt. Ikke gift, bare samboere. 

Endret av Hmmmmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...