AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Kusinen min og jeg var å spiste sammen i sommer. Den gang da tok hun regningen, tross for at jeg insisterte på at vi delte den. Jeg spurte henne hva jeg skulle vipse flere ganger, men fikk som svar at det var greit og jeg ikke trengte å vipse. At vi bare kunne ta den igjen. Mottok plutselig vippskrav i dag 6.mnd senere. Syns det er litt spesielt å si at det går fint, men sende vippskrav og det også så mange måneder senere. Anonymkode: cd76b...945 1
Mezzosoprena Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kusinen min og jeg var å spiste sammen i sommer. Den gang da tok hun regningen, tross for at jeg insisterte på at vi delte den. Jeg spurte henne hva jeg skulle vipse flere ganger, men fikk som svar at det var greit og jeg ikke trengte å vipse. At vi bare kunne ta den igjen. Mottok plutselig vippskrav i dag 6.mnd senere. Syns det er litt spesielt å si at det går fint, men sende vippskrav og det også så mange måneder senere. Anonymkode: cd76b...945 Hun sliter økonomisk og har tenkt og tenkt på hvilke muligheter hun har - så kom hun på denne middagen. Siden du var klar for å betale da, synes jeg du kan betale nå og hjelpe henne ut av en kinkig situasjon. 11 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kusinen min og jeg var å spiste sammen i sommer. Den gang da tok hun regningen, tross for at jeg insisterte på at vi delte den. Jeg spurte henne hva jeg skulle vipse flere ganger, men fikk som svar at det var greit og jeg ikke trengte å vipse. At vi bare kunne ta den igjen. Mottok plutselig vippskrav i dag 6.mnd senere. Syns det er litt spesielt å si at det går fint, men sende vippskrav og det også så mange måneder senere. Anonymkode: cd76b...945 Tenker det samme som forrige innlegger, hun sitter nok i saksa øknomisk nå som det nærmer seg jul og hva annet som måtte ha kommet opp, og ser seg rundt om hvor hun kan få tilbake det hun har utestående/som ikke er "tatt igjen". Nå har du mulighet til å ta det igjen Send pengene og vær glad, du var uansett klar til å gi de fra deg, og nå har du fått mer for dem, tross alt. Anonymkode: 7e601...a01 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Jeg ville nok vippset henne, men jeg synes jo det er litt sært av henne å sende krav nå. Blir som å spørre om å få tilbake en gave man har gitt. Jeg skal aldri si aldri, men tror nok jeg hadde måttet stå ved den økonomiske avgrunnens rand for å gjøre noe slikt selv. Anonymkode: 5fb8b...852 10
Lykkeligper Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Så spesielt. Hun har valgt å spandere en middag på deg også ber hun om regningen i ettertid. Jeg hadde ikke vipset. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 Hun regnet vel med at du ville invitere henne ut på middag etterhvert. Hun svarte deg i sommer at dere skulle "ta det igjen", altså at du skulle betale neste gang. Nå har hun sikkert gått og irritert seg over at du ikke gjorde gjengjeld og sender vippskrav. Når jeg er ute og spiser med min bestevenninne, så betaler vi ofte annenhver gang og tenker at kostnadene jevner seg ut i løpet av året. Anonymkode: e6fed...e6a 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Hadde jeg nok glatt oversett. Det er veldig spes. Anonymkode: 299e7...241
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Hun spanderte jo egentlig ikke, for hun ville jo at du skulle gi tilbake på henne ved en senere anledning. På 6 måneder har den senere anledningen ikke blitt noe av, så da tenkte hun vel kanskje at du likså greit bare kunne betale henne tilbake (som du tross alt har spurt om flere ganger selv). Tipper hun trenger pengene av en eller annen grunn nå😊 Anonymkode: 93288...262 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun regnet vel med at du ville invitere henne ut på middag etterhvert. Hun svarte deg i sommer at dere skulle "ta det igjen", altså at du skulle betale neste gang. Nå har hun sikkert gått og irritert seg over at du ikke gjorde gjengjeld og sender vippskrav. Anonymkode: e6fed...e6a Dette tenkte jeg også. Anonymkode: 14eda...b74
Rucula Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 Jeg hadde betalt, men det er meget sært 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 drit flaut av henne, herregud. skulle ha tenk seg to ganger før hun sa at dere skulle "ta det igjen". konsekvensene bærer hun, det er i din favør. jeg hadde ikke betalt. og sannsynligvis ikke møtt igjen. merkelig type. folk må slutte å betale for andre når de er i dårlig råd. man ender ikke bare "plutselig" i økonomisk situasjon etter 6 måneder, det må ha vært omgående. Anonymkode: 3dc4c...7fd
Mizzy Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun spanderte jo egentlig ikke, for hun ville jo at du skulle gi tilbake på henne ved en senere anledning. På 6 måneder har den senere anledningen ikke blitt noe av, så da tenkte hun vel kanskje at du likså greit bare kunne betale henne tilbake (som du tross alt har spurt om flere ganger selv). Tipper hun trenger pengene av en eller annen grunn nå😊 Anonymkode: 93288...262 Men hallo…det er sånn man sier. «det går bra, neste gang betaler du» Man sender ikke et vipps krav da uansett om det har gått en uke eller 6 mnd! Synes du virkelig det er innafor og normalt? Hvis man skal ta alt sånt bokstavelig så er man på spekteret og mangler litt sosiale koder 2
frivis Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 Jeg elsker hver gang noen "spanderer" noe på meg, for så å ønske å få tilbake det de har "spandert" 1
Maskinfører Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 Muligens umiddelbar dårlig økonomi 1
Lykkeligper Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 Jeg syns det er merkelig at folk i kommentarfeltet påstår at du skal vipse? Skal man begynne å ta tilbake gaver fordi økonomien er dårlig? Veldig merkelig. Hun har valgt å spandere på deg. Hun fikk muligheten til å si «Ja, det er greit om vi deler den» både den dagen og dagene i ettertid. Men 6.mnd senere. Tenk å ha sånn familie eller venn. Bare dropp å svar henne eller si trodde du sa det var greit? Rart med vips nå.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 Lykkeligper skrev (3 timer siden): Jeg syns det er merkelig at folk i kommentarfeltet påstår at du skal vipse? Skal man begynne å ta tilbake gaver fordi økonomien er dårlig? Veldig merkelig. Hun har valgt å spandere på deg. Hun fikk muligheten til å si «Ja, det er greit om vi deler den» både den dagen og dagene i ettertid. Men 6.mnd senere. Tenk å ha sånn familie eller venn. Bare dropp å svar henne eller si trodde du sa det var greit? Rart med vips nå.. Det hun gjør er rart, men tar du en diskusjon på, gjør prinsipp av eller lager en stor sak av dette så havner du fort i samme kategori. Vipps henne, la tvilen komme henne til gode i forhold til plutselig anstreng økonomi. Enten er hun rar eller så er hun i knipe, uansett er vippskravet rart. Anonymkode: 66f35...060 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 Hvis dette er første gang hun gjør noe som er rart ala dette, så hadde jeg bare betalt det. Men jeg hadde ikke glemt det, og om det skjer sånne rare ting igjen, hadde jeg kanskje sagt noe eller tatt diskusjonen. Anonymkode: a3af4...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #18 Skrevet 26. november 2023 Hei dere! TS her. Det viste seg at hun nylig hadde kjøpt deg en veldig dyr Chanel veske og dermed kom kravet fra 6.mnd tilbake. Har ikke tenkt å vipse henne noe som helst. Anonymkode: cd76b...945
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #19 Skrevet 26. november 2023 Mizzy skrev (På 24.11.2023 den 0.25): Men hallo…det er sånn man sier. «det går bra, neste gang betaler du» Man sender ikke et vipps krav da uansett om det har gått en uke eller 6 mnd! Synes du virkelig det er innafor og normalt? Hvis man skal ta alt sånt bokstavelig så er man på spekteret og mangler litt sosiale koder Begge bommer jo. Ts sa ikke at det ikke ble noen « neste gang» og det har sikkert irritert kusinen. Er enig i at det er sært og sende vipskrav i etterkant. Er man på spekteret og mangler sosiale koder hvis man « spanderer» annenhver gang sånn at det går noenlunde opp i opp? Da er de fleste på jobben min på spekteret når det gjelder kaffe og lunsj, jeg og kusinen min er på spekteret, og de fleste vennene mine, bortsett fra en som er frisk og som ikke tar sånt bokstavlig og aldri spanderer tilbake slik at alle vi syke har sluttet og legge ut for henne på lunsj eller middag. Anonymkode: fce3a...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå