Gå til innhold

Kollega skrev meg først etter 3 mnd sykemelding..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hennes egen bursdag. 

Jeg har gjort så mye for henne tidligere. Gitt henne oppmerksomhet ø(gave og kort) på bursdagen. Hatt felles privat middag hos meg med alle kollegaene, h or hun ble sur fordi det ikke passet for henne den dagen og mente jeg burde ha tatt hensyn til henne og funnet en dato det passet for henne også, for hun skulle til London den helgen. Jeg er alenemamma med svært svært begrenset dager uten barn. Så når jeg inviterer, såninviterer jeg på de dagene jeg kan, så får de som kan komme, og resten får sjansen neste gang. 

Jeg sendte henne litt snapper av og til, men får aldri svar, så det sluttet jeg med. Hun spør meg aldri om noe i lunsjpausen, og jeg begynte rett og slett å ikke bry meg lengre. 

Vel  jeg har vært sykemeldt i 3 mnd. Ikke hørt et pip fra henne. Frem til den dagen hun selv hadde bursdag. Da fikk jeg en snapp med" hei har tenkt på deg. Håper det går bra". 

Tilfeldig eller ei? 

Anonymkode: 1d6f3...ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...hva??

Anonymkode: 1f7ed...6f6

• Liker 2
Skrevet

Haha ikke tilfeldig. Main character syndrome😂 Hu der hadde jeg brydd meg lite om i framtiden. 

Anonymkode: 15f98...399

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Hæ? Hva skjedde? Hva er problemet?

Kan du prøve å skrive hendelse i kronologisk rekkefølge, for eksempel? Eller bare med en eller annen slags struktur så det er mulig å forstå hva du vil formidle.

Anonymkode: a3a90...910

Skrevet

Jeg hadde svart at det går bra, takk som spør. 

Og ikke sagt et ord om bursdagen hennes 😄

Anonymkode: f7019...e45

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det så vanlig å skrive til sykmeldte kolleger? 

Anonymkode: c352c...d54

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er et lite team på 5 kollegaer som jobber tett på hverandre. Jeg hadde hvertfall gitt lyd i fra meg hvis en av dem plutselig ble borte en periode. Vi er tross alt oppi hverandre nesten 40 timer i uka. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Hun er vel ikke like begeistret for deg, som du er for henne da. Sånn er livet, du kan ikke tvinge det frem. 

Anonymkode: e3cc1...336

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 23.13):

Vi er et lite team på 5 kollegaer som jobber tett på hverandre. Jeg hadde hvertfall gitt lyd i fra meg hvis en av dem plutselig ble borte en periode. Vi er tross alt oppi hverandre nesten 40 timer i uka. 

Ts

Nettopp! 40timer er nok for de fleste, da er det greit å skygge banen utenfor den tiden :) Så det er jo enkelt...

Anonymkode: b8ed7...2c0

• Liker 2
Skrevet

Virker som du har lagt mye mer i dette "vennskapet" enn kollegaen din. Best å bare la det være. Vær hyggelig, men ikke så mye mer. 

Skrevet

Jeg kjenner til typen. Jeg hadde svart noe sånt som «så utrolig fint å høre fra deg og vite at du bryr deg. Det går fremover, tusen takk som spør ❤️» 

IKKE nevn bursdagen, for tar hun det opp selv så har du svaret på hvorfor hun kontaktet deg. 

Anonymkode: 96f5b...7ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 21.42):

Det var vel heller ikke helt poenget…. Hun har gjort mye for denne kollegaen, hvor denne kollegaen har forventet at TS gir henne oppmerksomhet, men hun får ingenting tilbake. Svarer ikke på meldinger osv. TS blir sykmeldt, og etter 3 mnd sykmelding sender kollegaen melding til TS - på sin egen bursdag. Neppe tilfeldig, fordi nå ønsker sikkert kollegaen oppmerksomhet i forbindelse med bursdagen. 
TS: Denne kollegaen hadde jeg ikke brydd meg om. Håper du ikke har gratulert henne med dagen. 

Anonymkode: 9fc80...d44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp! 40timer er nok for de fleste, da er det greit å skygge banen utenfor den tiden :) Så det er jo enkelt...

Anonymkode: b8ed7...2c0

Det høres ikke ut som dette er grunnen…. Kollegaen ble jo sur når hun ikke folk være med på middag hjemme hos TS… 

Anonymkode: 9fc80...d44

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 23.13):

Ts

Det betyr ikke at andre tenker på samme måte. Kanskje de ikke har tenkt pundet, kanskje de vil gi deg tid for deg selv så du blir bedre, kanskje de tenker du ikke er i form til å ha kontakt. Du tolker mye inn i noe du ikke vet grunnene for. På min arbeidsplass ville det ikke være naturlig å kontakte en sykemeldt kollega. 

Anonymkode: ac7f8...89a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 21.07):

Hæ? Hva skjedde? Hva er problemet?

Kan du prøve å skrive hendelse i kronologisk rekkefølge, for eksempel? Eller bare med en eller annen slags struktur så det er mulig å forstå hva du vil formidle.

Anonymkode: a3a90...910

Alle vi andre skjønte hva hun mente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...