AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Hei. For 1.5 år siden avsluttet jeg et arbeidsforhold i et stort konsern. Det var en lite hyggelig avslutning som innebar advokater og en sluttpakke pga dårlig behandling av meg. Jeg har dermed ingen kontakt med dem eller ønske om å ha det. Uansett, i denne jobben hadde jeg en rabattkode hvis jeg skulle kjøpe noe av det vi solgte - altså klær/smykker/interiør. Jeg brukte den bare et par ganger. Nå er det slik at sønnen min ønsker seg noe til jul som bedriften selger, og jeg var så dum og sjekket om rabattkoden min fremdeles fungerer. Det gjorde den! Det er snakk om 40% og utgjør jo endel… Er det ulovlig av meg å handle med rabatten? Kan de evnt kreve mellomlegget om jeg handler? Synes jo også det er merkelig at de ikke har fjernet den og at den er aktivt 1.5 år senere… Anonymkode: f26c1...e7a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Jeg synes det er juks / svindel. Anonymkode: c92a8...0fa
Snublefot62 Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Dersom bruken av rabattkoden betinger at du er ansatt så kan du ikke bruke den nå lenger nei. Og du vil sannsynligvis bli oppdaget, og i det beste fall vil du bli belastet for hele summen.
robert_44 Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Dersom bruken av rabattkoden betinger at du er ansatt så kan du ikke bruke den nå lenger nei. Og du vil sannsynligvis bli oppdaget, og i det beste fall vil du bli belastet for hele summen. Neineinei...Typisk kvinneprat. Du bruker rabattkoden. Dette vil bli skattet på normal måte (hvis kravene til skatt innfris)..Hvis ikke, go ahead 😃
Snublefot62 Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 robert_44 skrev (Akkurat nå): Neineinei...Typisk kvinneprat. Du bruker rabattkoden. Dette vil bli skattet på normal måte (hvis kravene til skatt innfris)..Hvis ikke, go ahead 😃 Tilgang til å bruke koden følger arbeidsforholdet. Arbeidsforholdet er avsluttet. Derav kan heller ikke koden brukes. Det du kommer er regelrett sprøyt. Jeg er for øvrig ikke kvinne.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 Vil du virkelig gjøre deg selv så liten? Den rabatten er ikke vært å gjøre seg til tyv for. Anonymkode: e44d7...a78
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Nei du kan ikke bruke den rabatten. Du er ikke ansatt lenger, og selvom den fortsatt er aktiv så gir det deg ikke rett til å bruke den. Dette kommer til å oppdages og da er det du som ydmyker deg selv oppi det hele + at du må betale et mellomlegg og muligens ytterligere konsekvenser. Anonymkode: bbd55...ffa
Gramma Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Rabattkoden var ikke en del av sluttpakken da? Siden den fortsatt fungerer.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. For 1.5 år siden avsluttet jeg et arbeidsforhold i et stort konsern. Det var en lite hyggelig avslutning som innebar advokater og en sluttpakke pga dårlig behandling av meg. Jeg har dermed ingen kontakt med dem eller ønske om å ha det. Uansett, i denne jobben hadde jeg en rabattkode hvis jeg skulle kjøpe noe av det vi solgte - altså klær/smykker/interiør. Jeg brukte den bare et par ganger. Nå er det slik at sønnen min ønsker seg noe til jul som bedriften selger, og jeg var så dum og sjekket om rabattkoden min fremdeles fungerer. Det gjorde den! Det er snakk om 40% og utgjør jo endel… Er det ulovlig av meg å handle med rabatten? Kan de evnt kreve mellomlegget om jeg handler? Synes jo også det er merkelig at de ikke har fjernet den og at den er aktivt 1.5 år senere… Anonymkode: f26c1...e7a Hva står i arbeidsavtalen din, eller andre vilkår du måtte ha gått med på når du fikk rabatten? Det er avgjørende her, og kun det. Anonymkode: a8642...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå