Gå til innhold

Human-etisk navnefest

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor velger noen å være ateist men samtidig stjele tradisjoner fra andre religioner?

Anonymkode: 6a4e0...7fe

Tror du må lese deg opp og utvide horisonten din. Det fins hedenske ritualer også. Feiring av nytt liv, og seremonier ved overganger i livet har eksistert i alle samfunn til alle tider. 

Hvorfor blir du provosert av navnefest?

Anonymkode: a6d45...820

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser at det kommer an på hvor mange gjester som er påmeldt totalt. De fordeler plassene mest mulig rettferdig og garanterer for 10 plasser. Da blir det jo vanskelig å svare siden det  kommer an på hvor mange det er plass til i det lokalet seremonien foregår.

Anonymkode: 5d637...e5e

Skrevet

Jeg vil også si at de som går inn i tråden kun for å si at de er imot seremoni i regi av HEF kan finne seg noe annet å drive med. Det er så slitsomt med de som ødelegger tråder med sitt barslige "Dette liker ikke jeg og jeg vil si ifra om at dette liker jeg ikke"

Anonymkode: 5d637...e5e

• Liker 2
Skrevet

Spørs nok på lokalet, ja. Og hvor mange som melder seg på. Vi fikk beskjed om å melde på så mange vi ønsket, også ville de gi beskjed når det nærmet seg om hvor mange vi fikk plass til. Men de kunne garantere 20 plasser til hver familie + foreldre :) Vi meldte på 20 og fikk 20.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 20.20):

Hei hei! Vi har planer om en navnefest i regi av human-etisk forbund og har i den forbindelse et spørsmål. Hvor mange er det lov/vanlig å ta med på selve seremonien? Når jeg skulle bestille tidspunkt stod det at jeg skulle oppgi antall gjesteplasser jeg ville ha, men jeg aner ikke hvor mange som er greit å ha med  :ler: Noen som har gjort dette før og vet sånn ca?

Anonymkode: 16fc2...9af

Vi inviterte familien. Altså oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Venner ble ikke invitert til seremonien, bare etterfesten. 

Anonymkode: c8628...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...