Gå til innhold

Gravid etter kjemisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet litt før uke 5 nå nylig. Lurer på dere som har hatt kjemisk graviditet, når ble dere gravid igjen? 

Anonymkode: 1fead...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg mistet litt før uke 5 nå nylig. Lurer på dere som har hatt kjemisk graviditet, når ble dere gravid igjen? 

Du hadde ikke kjemisk med en spontanabort. Etter at man har vært gravid er man mye mer fruktbar i de 3 første syklusene er min erfaring.

Anonymkode: 924a2...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/23/2023 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

Du hadde ikke kjemisk med en spontanabort. Etter at man har vært gravid er man mye mer fruktbar i de 3 første syklusene er min erfaring.

Kjemisk er ein spontanabort, som skjer før uke 5(eller var det 6? Husker aldri). Dvs den skjer så tidlig at du kan kun detektere den kjemisk (blodprøve/urinprøve), og ikkje via feks ultralyd. 

Anonymkode: 00ee5...e33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 19.26):

Måneden etter.

Altså en vanlig mens i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 23.22):

Alle graviditeter er i all teori og praksis kjemiske frem til passert uke 6  = altså graviditet kan kun ses/vises på urin/blod prøve. 

Det vi kaller en kjemisk graviditet i dette tilfeller stopper opp så tidlig at mensen gjerne ikke er mer enn ett par dager forsinket, eller kommer til normalt tid men kan være litt kraftigere etc - før man gjerne vet at man er gravid dersom man ikke prøver og tester tidlig. 

Med andre ord ja en veldig tidlig spontanabort. Men det kalles kjemisk fordi det veldig ofte ikke var festet skikkelig i livmor etc. 

Anonymkode: 22e8e...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk rett inn i syklus igjen og ble gravid med en gang. Resulterte i et levendefødt barn som nå er fire år gammel :) 

Anonymkode: c7194...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjemisk i januar, februar og mai - gravid i juni ☺️ 

Anonymkode: ebfe5...d0c

Brukte du noen støttehormoner som f.eks. lutinus? Eller skjedde det uten noen hjelpemidler? Jeg hadde kjemisk i januar, april og september. Ikke blitt gravid igjen ennå.

Anonymkode: 327ff...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 14.58):

Brukte du noen støttehormoner som f.eks. lutinus? Eller skjedde det uten noen hjelpemidler? Jeg hadde kjemisk i januar, april og september. Ikke blitt gravid igjen ennå.

Anonymkode: 327ff...ce0

Nei, ingenting - skjedde helt naturlig ☺️ 

Anonymkode: ebfe5...d0c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk i slutten av februar, ble gravid i mai. Men prøvde dog ikke aktivt mellom.

Anonymkode: 39de7...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...