AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 Mitt barn ligger litt etter motorisk og har dårlig balanse, så han har til og med utfordringer med å sykle på 3 års sykkelen som er fra 2 år. Men nå har den blitt for liten da gutten er ganske lang. Han er 4 år. Jeg har sett på Stoy som er på tilbud nå. Veldig dyr sykkel, selv om den er på tilbud. Men bør jeg ta 14 eller 16 tommer? Og finnes det noen andre sykler som er billigere og bra? Anonymkode: f643d...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 Google, så får du opp hjelpetabeller for sykkelstørrelser. Hvis han er bare fire, kan du ta ham med i butikken i morgen og prøve, si «å nei, det blir for dyrt», og likevel ha overraskelse julaften. Anonymkode: b3974...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Del Skrevet 23. november 2023 Det viktigste når du velger sykkel til barn er å se på vekten på sykkelen. Jo lettere, jo bedre! Vi fant en som er 7,1 kg, letteste vi fant, men det er likevel halve kroppsvekten til gutten. De fleste er mye tyngre (men billigere). Anonymkode: 56460...c0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 23. november 2023 #4 Del Skrevet 23. november 2023 En lettere og mindre sykkel er enklere for barnet å håndtere. Mange barn får altfor stor sykkel! Kan du ta med barnet for å prøve ville jeg gjort det. Ellers oppgir jo produsentene hvilken kroppslengde/ innerbenslengde som passer til de ulike sykkel-størrelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 23. november 2023 #5 Del Skrevet 23. november 2023 Mål gutten, og se på tabeller. Er du i tvil, så gå alltid NED i størrelse, så blir han fortere trygg på sykkelen. Blant annet Frog og Woom lager solide men lette barnesykler. Det burde være mulig å finne noe på Finn som er lite brukt og utenfor sesong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Del Skrevet 23. november 2023 Ganske sikker på at str 16 vil passe. Fra 4-6 år. Str 12 er ca for liten når barnet er 102cm. Anonymkode: f17ba...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå