AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #21 Skrevet 24. november 2023 Er det noen krise om den ikke kommer igjennom eu-kontroll uten feil? Jeg tar normalt vedlikehold på biler og setter av litt til utgifter hver gang. Bremser kan smøres selv 2.hvert år om du ønsker (og gidder). Betaler ikke verksted 5000,- pr år i "service" for å slippe å få en liten mangel. Anonymkode: 29ef8...b3a 2
LadeJarl Skrevet 24. november 2023 #22 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er svært få teslaeiere som snakker negativt om bilene så lenge de eier en men så fort de har solgt den så snakker de om hvordan drittbil og dårlig service det er på tesla. Det rare er at folk tør å kjøpe slik bil så lenge Musk plutselig kan komme på å senke nybilprisene. Det raserer jo bruktmarkedet på bilene med resultatet at eierne aldri vet hvor mye de kan tape på bilen i et bruktmarked. Anonymkode: b143d...ce7 Prisen går jo ned på alle elbiler hvert eneste år..de som ikke klarer å senke prisene til et konkurransedyktig nivå forsvinner.. og Tesla har bilverdenens Desidert mest trofaste kunder..
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #23 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): . Kontra den forrige bil, eldre bensinbil, dette er gratis bilhold både i "drivstoff" og i service. Så jeg skjønner at folk som ikke har råd til Tesla, er misunnelige. Blir urettferdig at de som har råd til en ny bil til 400+ tusen, kan få gratis bilhold mens de som må kjøpe billigere eldre biler, må betale dyrt for det. Anonymkode: f0abd...882 Har et inntrykk av at de fleste som har "råd" til en ny bil til 400+ tusen alle har billån. Enhver greier vel å ordne det. Men noe særlig økonomisk er det ikke. Anonymkode: b26b2...368
EmVeeJee Skrevet 25. november 2023 #24 Skrevet 25. november 2023 Vi har en tesla 3 og er sånn middels fornøyd. Den er fantastisk å kjøre og et supert ladenettverk (så vanvittig sømløst og digg), men det har vært en del småfeil siden vi kjøpte den ny august 2021. Tror den har vært inne 7 ganger! Forventer mer fra en splitter ny bil. (Bagasjerom-motor, ladeluke x2, nødhendelen for manuell utløse lader, dører som ikke ville bli lukket igjen blant annet.) Nå må den inn igjen fordi skinnet på sjåførsetet har blitt slapt. Angrer for at vi kjøpte «full autopilot» osv til over 30k hvertfall, ubrukelig i Norge! Hadde det ikke vært for at vi har verksted 50 meter hjemmefra, raskt å få time + raske reparasjoner og at det alltid er reklamasjon hadde vi byttet bil. Men nå har ikke jeg noen andre el-biler og sammenligne med for bilen jeg hadde før Tesla var en gammel Mondeo og da blir det meste bra 😆 3
-jk- Skrevet 25. november 2023 #25 Skrevet 25. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke hatt noen problem med vår, og den gikk nylig feilfri gjennom eu-kontrollen. Anonymkode: 4a6e6...ffb Samme her med vår 2019-modell, men så har jeg også vett nok til å sjekke selv at lysene er korrekt justert samt ta et par-tre harde oppbremsinger uten regen før innlevering slik at evt. overflaterust fjernes. Bilen har for øvrig aldri vært innom verksted. Endret 25. november 2023 av -jk-
-jk- Skrevet 25. november 2023 #26 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et inntrykk av at de fleste som har "råd" til en ny bil til 400+ tusen alle har billån. Enhver greier vel å ordne det. Men noe særlig økonomisk er det ikke. Anonymkode: b26b2...368 Tvert imot. Tesla kjører svært ofte rentekampanjer der man får lån til svært gunstig rente. Pr. nå kan man få 1,99%. Da lønner det seg å ta lån selv om man har pengene tilgjengelig, og heller sette de på høyrentekonto.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #27 Skrevet 25. november 2023 -jk- skrev (32 minutter siden): Tvert imot. Tesla kjører svært ofte rentekampanjer der man får lån til svært gunstig rente. Pr. nå kan man få 1,99%. Da lønner det seg å ta lån selv om man har pengene tilgjengelig, og heller sette de på høyrentekonto. Tvert imot! 400.000,-+ er svært mye penger for mange, selv om det var uten renter. Det er ikke fornuft å spore i slike innlegg er min mening! Anonymkode: 83637...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #28 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tvert imot! 400.000,-+ er svært mye penger for mange, selv om det var uten renter. Det er ikke fornuft å spore i slike innlegg er min mening! Anonymkode: 83637...3c3 Enig. Ingen kjøp av bil er økonomisk smart. Og jo dyrere jo verre er det økonomisk. Hvilken annen gjenstand synker så mye i verdi? Anonymkode: b26b2...368
-jk- Skrevet 25. november 2023 #29 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Enig. Ingen kjøp av bil er økonomisk smart. Og jo dyrere jo verre er det økonomisk. Hvilken annen gjenstand synker så mye i verdi? Anonymkode: b26b2...368 Tja, ganske mye? En ny mobil har kanskje 25% av verdien igjen etter 5 år mens en bil ligger på 50%. En bil til 400k gir heller ikke veldig høy månedsavskrivning. Etter 10 år er den kanskje verdt 100.000. Da har den kostet 2500,- per måned i avskrivning. Penger, definitivt, men ingen uhyrlig kostnad for folk med gjennomsnittlige lønninger (600k, ~35k utbetalt per måned). Å kjøpe en billig bruktbil kan fort bli dyrere i driftskostnader og reparasjon, spesielt om det står mellom ny elbil og brukt fossilbil. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #30 Skrevet 25. november 2023 -jk- skrev (2 timer siden): Tja, ganske mye? En ny mobil har kanskje 25% av verdien igjen etter 5 år mens en bil ligger på 50%. En bil til 400k gir heller ikke veldig høy månedsavskrivning. Etter 10 år er den kanskje verdt 100.000. Da har den kostet 2500,- per måned i avskrivning. Penger, definitivt, men ingen uhyrlig kostnad for folk med gjennomsnittlige lønninger (600k, ~35k utbetalt per måned). Å kjøpe en billig bruktbil kan fort bli dyrere i driftskostnader og reparasjon, spesielt om det står mellom ny elbil og brukt fossilbil. Men en ti år gammel Tesla har vel et temmelig ubrukelig batteri? Jeg har en 15 år gammel japsebil med bensinmotor. Går fortsatt som ei klokke. Ikke hatt noen store verkstedutgifter bortsett fra full service hvert 4. år. Olje skifter jeg selv. Anonymkode: b26b2...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå