AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 Er det noen som har vært borti svindel med det selskapet eller parkeringsselskaper generelt. Var på vennebesøk i en annen by over en lang helg, og fikk bot for parkering over 48 timer. Bildene de liksom har dokumentert med er manipulert klokkeslett på, slik at det ser ut at jeg har stått der i mer enn 48 timer, som var max grense. Dette stemmer overhodet ikke. Jeg kan bevise det også. Jeg parkerte bilen i en easypark parkering og kvittering dokumenterer at bilen med samme regnr sto parkert i en easypark parkering, og kunne UMULIG ha stått der bilde påsto i samme tidsrommet. Altså med mindre bilen har klonet seg selv. Bestrider selvsagt boten, men føler det ikke er nok. Folk bør jo få greie på hva de driver med. Anonymkode: dee18...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 Hvordan beviser kvitteringen det? Var det skiltskanning der? Anonymkode: 7edf2...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Del Skrevet 23. november 2023 Ja. Inn og utkjøring. In kl sånn og sånn, ut kl sånn og sånn dagen etter, i ett. Ingen utkjøring i mellom Anonymkode: dee18...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Del Skrevet 23. november 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Inn og utkjøring. In kl sånn og sånn, ut kl sånn og sånn dagen etter, i ett. Ingen utkjøring i mellom Anonymkode: dee18...e93 Kontakt selskapet og hør om du kan få bilder av bilen, så står du veldig sterkt i din sak. Er det derimot en kvittering fra automat hvor man taster skiltet har du nok en mer svekket sak. Uansett, lykke til med klagen, og fint du varsler oss andre Det har vært, og sikkert er, mye useriøst i den bransjen. Vi er forhåpentligvis forbi tiden med provisjonslønn basert på antall bøter, men man vet aldri.. Anonymkode: 7edf2...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #5 Del Skrevet 23. november 2023 Får du bildebevis ville jeg vurdert en anmeldelse. Den blir nok henlagt som alt annet blir, særlig nå som vi har "nærpolitiet" til Erna, men pytt, mulig det gir en ripe i lakken likevel. Anonymkode: 7edf2...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kontakt selskapet og hør om du kan få bilder av bilen, så står du veldig sterkt i din sak. Er det derimot en kvittering fra automat hvor man taster skiltet har du nok en mer svekket sak. Uansett, lykke til med klagen, og fint du varsler oss andre Det har vært, og sikkert er, mye useriøst i den bransjen. Vi er forhåpentligvis forbi tiden med provisjonslønn basert på antall bøter, men man vet aldri.. Anonymkode: 7edf2...da7 Jeg har sett "beviset" de sitter på. Det er derfor jeg ser at det manipulerte bilde er helt lik et annet bilde med annen klokkeslett. Min kvittering er fra easypark appen, ikke automat. Anonymkode: dee18...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Del Skrevet 23. november 2023 Min samboer fikk en bot en gang som ikke stemte. Husker ikke hva selskapet het. Han klagde på boten, og de valgte å slette den. Det kommer jo helt ann på hvor ærlig og tro parkeringsvakten er. De må jo gjerne inndra noen bøter i løpet av en vakt. Anonymkode: a5299...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Min samboer fikk en bot en gang som ikke stemte. Husker ikke hva selskapet het. Han klagde på boten, og de valgte å slette den. Det kommer jo helt ann på hvor ærlig og tro parkeringsvakten er. De må jo gjerne inndra noen bøter i løpet av en vakt. Anonymkode: a5299...3fe Jeg har sendt klage til selskapet, at jeg bestrider boten. MEN uavhengig av om de sletter eller ikke, dette er ikke greit. Er ikke dette en form for dokumentforfalskning?? Anonymkode: dee18...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 24. november 2023 #9 Del Skrevet 24. november 2023 Har kun vært borti litt rot med den automatiske skilt-registreringen inn og ut av parkeringsplassen noen ganger. En gang fikk jeg regning ganske saftig regning for å ha stått i over 24 timer, noe som jeg visste ikke stemte. Sendte melding til parkeringsselskapet om at det ikke stemte, og de slettet den. Men var egentlig bare flaks at jeg sjekket appen og så at jeg hadde fått den parkeringsavgiften før det ble autotrekk fra konto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har sendt klage til selskapet, at jeg bestrider boten. MEN uavhengig av om de sletter eller ikke, dette er ikke greit. Er ikke dette en form for dokumentforfalskning?? Anonymkode: dee18...e93 Jo, og du kan anmelde det! Anonymkode: 9e835...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. november 2023 #11 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har sett "beviset" de sitter på. Det er derfor jeg ser at det manipulerte bilde er helt lik et annet bilde med annen klokkeslett. Min kvittering er fra easypark appen, ikke automat. Anonymkode: dee18...e93 Det høres jo ut som du har prøvd å betale for parkeringen via Easypark, og betalt feil sted P-service er dog et drittselskap, dratt de for P-klagenemnda to ganger og vunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Del Skrevet 24. november 2023 kaarebjarne skrev (1 time siden): Det høres jo ut som du har prøvd å betale for parkeringen via Easypark, og betalt feil sted P-service er dog et drittselskap, dratt de for P-klagenemnda to ganger og vunnet. På hvilken måte har jeg prøvd å betale på feil sted? Kan du spesifisere hvilken del av det jeg har skrevet som gir deg inntrykk av at jeg har feilregistrert. 48 timers parkering var gratis var i gjesteparkering utenfor leilighets-kompleks, og det var ikke behov for billett. Så jeg registerte ikke noe plass. Anonymkode: dee18...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Del Skrevet 24. november 2023 Klagen ble sendt igår ettermiddag, og nå har avslaget kommet. Like greit, da dette er noe jeg skal ta videre. Det er snakk om KUN 600,- men for meg så blir prinsipielt viktig å ta det videre. Slik dokumentforfalskning skal de søren meg ikke slippe unna med. Jeg tar den kampen, for meg og for de som sikkert er blitt lurt, men ikke har orket å ta kampen videre. Anonymkode: dee18...e93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. november 2023 #14 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): På hvilken måte har jeg prøvd å betale på feil sted? Kan du spesifisere hvilken del av det jeg har skrevet som gir deg inntrykk av at jeg har feilregistrert. 48 timers parkering var gratis var i gjesteparkering utenfor leilighets-kompleks, og det var ikke behov for billett. Så jeg registerte ikke noe plass. Anonymkode: dee18...e93 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det noen som har vært borti svindel med det selskapet eller parkeringsselskaper generelt. Var på vennebesøk i en annen by over en lang helg, og fikk bot for parkering over 48 timer. Bildene de liksom har dokumentert med er manipulert klokkeslett på, slik at det ser ut at jeg har stått der i mer enn 48 timer, som var max grense. Dette stemmer overhodet ikke. Jeg kan bevise det også. Jeg parkerte bilen i en easypark parkering og kvittering dokumenterer at bilen med samme regnr sto parkert i en easypark parkering, og kunne UMULIG ha stått der bilde påsto i samme tidsrommet. Altså med mindre bilen har klonet seg selv. Bestrider selvsagt boten, men føler det ikke er nok. Folk bør jo få greie på hva de driver med. Anonymkode: dee18...e93 Du snakker om at du har parkert et sted mens du har fått bot for å ha parkert et annet sted. Siden du bare har betalt i Easypark-appen, gir ikke dette nødvendigvis et bevis for at du parkerte der. Argumentet parkeringsselskapet kan bruke, er at du kanskje har registrert feil parkeringen din feil sted. Men som nevnt, P-service er et møkkaselskap, så det er bare å dra dem for P-klagenemnda dersom du har ditt på det rene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Del Skrevet 24. november 2023 kaarebjarne skrev (1 time siden): Du snakker om at du har parkert et sted mens du har fått bot for å ha parkert et annet sted. Siden du bare har betalt i Easypark-appen, gir ikke dette nødvendigvis et bevis for at du parkerte der. Argumentet parkeringsselskapet kan bruke, er at du kanskje har registrert feil parkeringen din feil sted. Men som nevnt, P-service er et møkkaselskap, så det er bare å dra dem for P-klagenemnda dersom du har ditt på det rene. Altså jeg var der over noen dager. Hos venninne A. Gårdsplassen til A har 48 timers gratis parkering, men i ca 45-46 time så reiste vi ( A og jeg) til en annen venninne B, som ikke har gjesteparkering. Så jeg parkerer jeg der Easypark har sin parkering. Jeg velger å registrere at jeg har parkert der gjennom appen, selv om jeg kanskje ikke hadde behøvd det, i og med at det var gratis parkering (sannsynligvis gr helg), først etter ca 30 timer så er jeg/vi tilbake igjen i parkeringen til A. Der sto jeg til dagen etter. Altså bilen var vekk fra A over en periode på ca 30 timer. Venninne B bor ikke i nærheten, så måtte ta med bilen, ergo bilen sto ikke parkert der. Hvis jeg for diskusjonen sin skyld si at ok jeg lot bilen stå der, registrerte meg på en Easypark parkering i nærheten, for "alibi" hvis det skulle bli nødvendig. Bare en idiot ville gjort det. Dette med tanke på at Easypark parkeringen, altså parkering B, var gratis. Tror du ikke at jeg bare hadde parkert der det er LOVLIG og GRATIS. Du har i tillegg helt "glemt" dokument forfalskning iform av manipulering av bilde. Les tidligere innlegg. Sist men ikke minst, bilen sto fysisk ikke der de påstår den sto. Med mindre bilen har en tvilling. Jobber du el noen du kjenner i P-service? Anonymkode: dee18...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. november 2023 #16 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså jeg var der over noen dager. Hos venninne A. Gårdsplassen til A har 48 timers gratis parkering, men i ca 45-46 time så reiste vi ( A og jeg) til en annen venninne B, som ikke har gjesteparkering. Så jeg parkerer jeg der Easypark har sin parkering. Jeg velger å registrere at jeg har parkert der gjennom appen, selv om jeg kanskje ikke hadde behøvd det, i og med at det var gratis parkering (sannsynligvis gr helg), først etter ca 30 timer så er jeg/vi tilbake igjen i parkeringen til A. Der sto jeg til dagen etter. Altså bilen var vekk fra A over en periode på ca 30 timer. Venninne B bor ikke i nærheten, så måtte ta med bilen, ergo bilen sto ikke parkert der. Hvis jeg for diskusjonen sin skyld si at ok jeg lot bilen stå der, registrerte meg på en Easypark parkering i nærheten, for "alibi" hvis det skulle bli nødvendig. Bare en idiot ville gjort det. Dette med tanke på at Easypark parkeringen, altså parkering B, var gratis. Tror du ikke at jeg bare hadde parkert der det er LOVLIG og GRATIS. Du har i tillegg helt "glemt" dokument forfalskning iform av manipulering av bilde. Les tidligere innlegg. Sist men ikke minst, bilen sto fysisk ikke der de påstår den sto. Med mindre bilen har en tvilling. Jobber du el noen du kjenner i P-service? Anonymkode: dee18...e93 Kanskje de prøver seg en på en spansk en siden du har returnert til en sånn 48-timersparkering relativt kort tid etter. Private aktører er slu. Jeg forstår ikke helt hvordan du mener at selskapet skal ha manipulert bildet, og at bilen ikke fysisk sto der selskapet påstår at den stod. Jeg sier ikke at du lyver, jeg sier jeg har vanskeligheter for å forstå hva du mener de har gjort, og hvordan. Nei, som nevnt har jeg dratt dem for P-klagenemnda to ganger og vunnet over dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Del Skrevet 24. november 2023 Ja, og vil ta det videre. Både nemnda og til gården som bruker dem. Jeg VET de har manipulert, siden jeg VET jeg ikke sto der. Bilde viser at jeg har parkert med dato og klokkeslett på et tidspunkt, der bilen ikke sto der. Ja, det andre er jeg enig i. De kunne prøvd seg med at jeg parkerte der igjen "for tidlig", men da hadde det ikke vært behov for manipulering. De ville hatt sitt på "det tørre". Jeg tror reglene sier at det skal i så fall stå klart og tidlig hvor lenge bilen må være borte før den blir regnet som ny. Hadde jeg fått en fortjent bot, så hadde jeg betalt. En bot på 600 kr er ikke verdt å styre veldig mye med. MEN jeg tar det prinsipielt. Jeg har råd til å bare betale og bli ferdig med det, mens andre har kanskje ikke en hundre lapp til overs en gang. Da skal de ihvertfall ikke slippe unna med juksemakeri. Jeg har ihvertfall gode bevis og argumenter. Anonymkode: dee18...e93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. november 2023 #18 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, og vil ta det videre. Både nemnda og til gården som bruker dem. Erfaringsmessig hjelper det ingenting å ta det til gården som bruker dem. Da må det fremmes for styret i borettslaget, sameiet etc. av en som eier der at det er et useriøst selskap, så må det stemmes over om avtalen skal sies opp osv. Så den veien er det bare å glemme når du ikke bor der selv engang. AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg VET de har manipulert, siden jeg VET jeg ikke sto der. Bilde viser at jeg har parkert med dato og klokkeslett på et tidspunkt, der bilen ikke sto der. Grunnen til at jeg betviler deg er ikke fordi jeg tror du lyver, men fordi det høres så sinnsvakt ut. De VET jo at folk tar de til P-klagenemnda. Har du varslet P-service om det ennå? Kan hende de trekker seg når får vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #19 Del Skrevet 24. november 2023 kaarebjarne skrev (14 minutter siden): Erfaringsmessig hjelper det ingenting å ta det til gården som bruker dem. Da må det fremmes for styret i borettslaget, sameiet etc. av en som eier der at det er et useriøst selskap, så må det stemmes over om avtalen skal sies opp osv. Så den veien er det bare å glemme når du ikke bor der selv engang. Grunnen til at jeg betviler deg er ikke fordi jeg tror du lyver, men fordi det høres så sinnsvakt ut. De VET jo at folk tar de til P-klagenemnda. Har du varslet P-service om det ennå? Kan hende de trekker seg når får vite det. Ja. Jeg sendte først gjennom sånn klageskjema, men der var det bare plass til 500 tegn, så sendte dem en mail med botnummer el hva det heter med ekstra informasjon. Der har jeg lagt ved All informasjon OG kvittering til Easypark. Vet ikke om de kun leste klageskjema før de ga avslag, innen 24 timer etter at jeg sendte inn klagen, har de da i det hele tatt sett ordentlig på det, eller var det standard avslag første gang. Vet ikke om de har lest mailen. Nei si det. Det høres sinnsykt ut, ja. Hvorfor skulle de ta sjanse på det, for skarve 600 kr? MEN de har nå gjort det, som jeg har sagt for nte gang. Bilen sto ikke der de liksom har tatt bilde at den sto. Bilde ser ikke manipulert ut, og hadde ikke vært for at det er min bil og jeg VET hvor jeg parkerte den, så ville ikke jeg mistenkt at det var noe galt med bilde. Jeg vet at jeg ikke kommer noen vei ift gården, men jeg ønsker bare å fortelle dem om hva slags folk som de har avtale med. Jeg sender også klage med alle beviser jeg har til nemnda. Jeg har prinsipielt ikke tenkt å gi meg med det første, om det så koster meg mer å klage. Anonymkode: dee18...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #20 Del Skrevet 19. februar 2024 Hvis noen er interessert i saken!! Tatt anonymt til media https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/da-bileieren-studerte-bildet-fikk-hun-sjokk/16447513/ Anonymkode: dee18...e93 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå