Gå til innhold

Hvor lenge varte deres covid-forløp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk på tredje dagen, uten noen tegn til bedring. Må trolig få hastetime hos legen i morgen og få sykmelding, for  jeg er fremdeles helt slått ut.

Dere som har hatt covid nylig: Hvor lenge varte deres forløp?

Anonymkode: f952e...8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du tenker det er unaturlig å være syk tre dager på rad? Du må jo sikkert ta ut en sykemelding noen dager siden jobben krever det, men det går nok veldig bra. Noen er litt dårlig i få dager noen er dårlig i flere uker, det er veldig varierende.

Anonymkode: 2b86a...90e

Skrevet

Jeg hadde første symptomer søndag kveld. Var ikke noe mer enn rusk i halsen, så gikk på jobb dagen etter. Ved slutten av arbeidsdagen hadde jeg hodepine, smerter i ryggen og litt feber.

Utover uken frem til lørdag (altså nesten en uke etter), ble jeg bare dårligere og dårligere.

Tok meg en uke etter der å bli bedre, og ble sakte utover uken fra lørdagen av bedre. Men ble nesten 2 uker borte fra jobb 😕

Korona er ikke bare bare altså.

Anonymkode: 7f736...bf9

• Hjerte 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du tenker det er unaturlig å være syk tre dager på rad? Du må jo sikkert ta ut en sykemelding noen dager siden jobben krever det, men det går nok veldig bra. Noen er litt dårlig i få dager noen er dårlig i flere uker, det er veldig varierende.

Jeg har ikke skrevet at det er unaturlig å være syk i tre dager. Men jeg bare lurer på hva andres erfaringer er.☺️

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde første symptomer søndag kveld. Var ikke noe mer enn rusk i halsen, så gikk på jobb dagen etter. Ved slutten av arbeidsdagen hadde jeg hodepine, smerter i ryggen og litt feber.

Utover uken frem til lørdag (altså nesten en uke etter), ble jeg bare dårligere og dårligere.

Tok meg en uke etter der å bli bedre, og ble sakte utover uken fra lørdagen av bedre. Men ble nesten 2 uker borte fra jobb 😕

Korona er ikke bare bare altså.

Anonymkode: 7f736...bf9

Såpass, ja! Godt du er frisk igjen nå.❤️ Enig i at covid ikke er bare-bare. (Er skikkelig dårlig, tross vaksiner og tidligere gjennomgått sykdomsforløp.)

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ikke skrevet at det er unaturlig å være syk i tre dager. Men jeg bare lurer på hva andres erfaringer er.☺️

Aha skjønner, jeg leste litt mellom linjene. Jeg har korona nå. Jeg ble syk natt til mandag, milde symptomer mandag og tirsdag, med litt feber. Ble dårligere i går, men i dag er jeg veldig dårlig. Ørebetennelse også.

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde milde symptomer et døgn, merket det nesten ikke. Ble smittet av en vaksinert som ga med beskjed. Jeg er uvaksinert selv, da.

Skrevet

Første gang var jeg skikkelig forkjølet i 2-3 uker med påfølgende utmattelse i 3 måneder. Andre gang kjente jeg litt grums i halsen og var frisk etter 4-5 dager. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ca en kvart dag. Merket ingenting annet enn to streker på testen. Uvaksinert. 

Anonymkode: 92f66...763

Skrevet

4-5 dager. Sliter litt med hoste enda, 3 uker etter.

Anonymkode: 3bed1...cbc

• Hjerte 1
Skrevet

Nå har det vart i 7 dager her. Bittelitt bedre i dag enn i går, men langt unna å kunne jobbe i morgen😭

• Hjerte 1
Skrevet

Siste runde hadde jeg mye og kraftige symptomer i ca 4 uker. De to første ukene var verst da, klarte begynne jobbe litt etter de to første ukene.

Anonymkode: d81d5...106

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg hadde covid, men hadde 3 vaksiner da jeg fikk det. Jeg var skikkelig syk i over en uke, rundt 10 dager. Og deretter slet jeg med utmattelse og svimmelhet i minst en måned etterpå. 

Anonymkode: 9dd63...469

• Hjerte 1
Skrevet

Første gang hadde jeg feber som kom og gikk over fire dager, tett og generelt dårlig allmenntilstand. Hadde det igjen for fire uker siden, da hadde jeg feber i to dager, tett og følte meg ganske så pjusk. 

Anonymkode: c60c1...02f

Skrevet

Fem dager sist. 

Anonymkode: 5d0f4...2b3

Skrevet

Det begynte vel for ca en uke siden. Idag sitter jeg her og føler meg rett og slett tungpustet. Syns det er litt ekkelt. Men har ikke feber nå, bare litt sår i halsen og snufsete ellers. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 19.27):

De to første gangene jeg hadde covid var det rundt dag 3-4 at formen var skikkelig dårlig, men etter det gikk det sakte rett vei. Tok en måneds tid før jeg var "meg" igjen. 

Skrevet

Hadde vel 3-4 dager med lett forkjølelse.  Lite plaget og jobbet på hjemmekontor.

Men det satt igjen i lungene i sikkert neste to uker - så trente ikke på nesten tre uker.  

Anonymkode: bd54d...498

Skrevet

både jeg og mannen har vært syke i nærmere tre uker. 

Anonymkode: 62bb5...b9e

• Hjerte 1
Skrevet

Fint om dere sier når dere var syke, for viruset muterer hele tiden. Et helt annet virus nå enn det som gikk rundt for både et halvt og ett år siden.

Anonymkode: 4ef27...07b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...