AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Jeg er blitt singel, og for første gang i livet så er jeg veldig fornøyd med tilværelsen. Jeg ønsker selvfølgelig en å dele livet med, men det haster ikke å få seg ny kjæreste med en gang. Etter jeg fikk meg tinder så har det tatt litt av. Jeg har hittil møtt 3 stk som jeg har daglig kontakt med. Han ene av dem har jeg hatt et ekstra godt øye til, og vi har møttes flere ganger nå. Det har nå kommet til et punkt hvor han har sagt at han er betatt, og jeg vet at han ikke snakker med noen andre. Jeg liker han veldig godt, men merker at jeg ikke ønsker å lukke de andre dørene helt enda. Det er også noen flere som jeg har pratet med, med gjensidig ønske om og møtes. Hva er riktig fremgangsmåte her? Det sier seg selv at jeg ikke kan date 10 stk samtidig. Det føles dessuten helt feil. Bør jeg fortelle de andre at jeg har møtt en som jeg ønsker å gå videre med? Og finnes det noen måte å si dette til dem på som ikke virker avvisende og gjør så de mister interessen totalt? At jeg ønsker å ha fokus på en nå, betyr jo ikke at jeg ikke ønsker å møte de andre på sikt. Det handler mer om respekt. Er ganske rådvill her, så setter stor pris på svar. Hvordan sjonglerer dere som er litt mer erfarne i "gamet" dates? Anonymkode: b43fb...c6e
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Erfaren og erfaren😅 Vært singel siden før sommeren. Men jeg multidatet i starten. Var ærlig om det. Føler ting stiller seg annerledes om det er sex i bildet. Men du må igjennom en frigjøringsfase. Prøve og feile litt. Jeg har egentlig hatt god suksess med dating bare for å innse at jeg ikke er klar for noe forhold nå. Jeg trives som singel og styre egen hverdag uten forpliktelser. Men vær ærlig om at du møter andre. Det er viktig at de du dater ikke føler de blir misledet.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Jeg multidater ikke. Men min regel er alltid å behandle andre som man vil bli behandlet selv. Hvis du har vært på flere dates med en du er såpass betatt at du ikke snakker med noen andre, hvordan ville du likt å få vite at den andre chatter med flere andre, og også ønsker møte flere nye først? Du spør om du bør fortelle de andre at du har møtt noen du vil gå videre med, og hvordan gjøre det uten at de mister interessen... For det første må du jo finne en du har lyst gå videre med. De gangene jeg har funnet noen jeg ønsker gå videre med, så har jeg aldri brydd meg om å holde på interessen fra andre... Jeg gidder ikke ha en liste med menn i backup, og jeg ville ikke ha ønsket være på en "backup-liste" selv. Anonymkode: 08aba...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Du beveger deg inn på et minefelt her, og jeg er i grunn enig med forrige taler. Kjenn etter hvordan du selv ville ha taklet det. Jeg tror problemet ditt er at du trenger å holde på en stund, og kanskje bli litt mer kynisk. Noen av oss liker folk, og har ikke lett for å si farvel til noen som potensielt kunne blitt et godt vennskap, eller mer. Men noen ganger må vi bare gå videre. Og nye vil faktisk dukke opp siden. Det er heller ikke verre enn at du kan ta kontakt med de du har avvist på en høflig måte. Det er mer realt, enn å prøve å gjete et harem av kandidater. Anonymkode: fa647...8d1
Serafin Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er blitt singel, og for første gang i livet så er jeg veldig fornøyd med tilværelsen. Jeg ønsker selvfølgelig en å dele livet med, men det haster ikke å få seg ny kjæreste med en gang. Etter jeg fikk meg tinder så har det tatt litt av. Jeg har hittil møtt 3 stk som jeg har daglig kontakt med. Han ene av dem har jeg hatt et ekstra godt øye til, og vi har møttes flere ganger nå. Det har nå kommet til et punkt hvor han har sagt at han er betatt, og jeg vet at han ikke snakker med noen andre. Jeg liker han veldig godt, men merker at jeg ikke ønsker å lukke de andre dørene helt enda. Det er også noen flere som jeg har pratet med, med gjensidig ønske om og møtes. Hva er riktig fremgangsmåte her? Det sier seg selv at jeg ikke kan date 10 stk samtidig. Det føles dessuten helt feil. Bør jeg fortelle de andre at jeg har møtt en som jeg ønsker å gå videre med? Og finnes det noen måte å si dette til dem på som ikke virker avvisende og gjør så de mister interessen totalt? At jeg ønsker å ha fokus på en nå, betyr jo ikke at jeg ikke ønsker å møte de andre på sikt. Det handler mer om respekt. Er ganske rådvill her, så setter stor pris på svar. Hvordan sjonglerer dere som er litt mer erfarne i "gamet" dates? Anonymkode: b43fb...c6e Å drive med dating med flere er ikke seriøst hvis du spør meg. Det er kjipt ånfå høre av den man dater at han/hun holder på med flere samtidig. Spesielt hvis det er seksuelt forhold også. Man føler seg så lite verdt da og det er sårende. Hvis jeg var deg så ville jeg holdt meg til en person on gangen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 Hvis du dater flere på en gang så er du en player. En sånn som utnytter folk og knuser hjerter. Fint om du holder deg til menn som er mest interessert i ONS eller enkel underholdning. Hvis du føler deg desperat etter å date så kan en god psykolog eller livscoach være å anbefale. Anonymkode: a8248...818 1
EvigSingel Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er blitt singel, og for første gang i livet så er jeg veldig fornøyd med tilværelsen. Jeg ønsker selvfølgelig en å dele livet med, men det haster ikke å få seg ny kjæreste med en gang. Etter jeg fikk meg tinder så har det tatt litt av. Jeg har hittil møtt 3 stk som jeg har daglig kontakt med. Han ene av dem har jeg hatt et ekstra godt øye til, og vi har møttes flere ganger nå. Det har nå kommet til et punkt hvor han har sagt at han er betatt, og jeg vet at han ikke snakker med noen andre. Jeg liker han veldig godt, men merker at jeg ikke ønsker å lukke de andre dørene helt enda. Det er også noen flere som jeg har pratet med, med gjensidig ønske om og møtes. Hva er riktig fremgangsmåte her? Det sier seg selv at jeg ikke kan date 10 stk samtidig. Det føles dessuten helt feil. Bør jeg fortelle de andre at jeg har møtt en som jeg ønsker å gå videre med? Og finnes det noen måte å si dette til dem på som ikke virker avvisende og gjør så de mister interessen totalt? At jeg ønsker å ha fokus på en nå, betyr jo ikke at jeg ikke ønsker å møte de andre på sikt. Det handler mer om respekt. Er ganske rådvill her, så setter stor pris på svar. Hvordan sjonglerer dere som er litt mer erfarne i "gamet" dates? Anonymkode: b43fb...c6e Ikke hør på de som sier at du er useriøs hvis du dater flere samtidig. Dating er ikke forhold. Dating handler om å bli kjent ved å tilbringe tid med noen. Du skriver at du merker at du ikke ønsker å lukke døren helt enda. Smart. Jeg tenker at det hadde vært smart å date andre også. For sammenligningsgrunnlag. At han er betatt er fint, men han bør også bruke tid på å bli kjent med deg for å ikke være betatt av ideen om deg. Kjenner han deg? Kjenner du han? Helt OK at dere vil ha fokus på hverandre og bli kjent, men samtidig kan det være farlig i en så tidlig fase. Ta en prat med han om det. Om hvor dere står, og hva du føler du trenger å finne ut av ved han før du kjenner at dette kan bli noe å satse på. Og spør han om det samme. Hva vet han om deg? Hvor godt kjenner han deg? Hvor godt passer du inn i livet hans og hvorfor? Jeg måtte lage en relasjonsfasit hos en coach jeg gikk til og det verktøyet har hjulpet meg masse i datingen. Den fasiten er en fasit på forholdet jeg ser etter og gjør det lettere å se om han faktisk har det som trengs for at vi sammen skal kunne få det forholdet jeg ønsker meg.
Gjest takinova Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Jeg mener det er forskjell på dating og dating. Om man møter flere for kaffe, litt chat osv samtidig - så er det noe helt annet enn å ha seksuelt forhold til flere samtidig.
EvigSingel Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 takinova skrev (2 minutter siden): Jeg mener det er forskjell på dating og dating. Om man møter flere for kaffe, litt chat osv samtidig - så er det noe helt annet enn å ha seksuelt forhold til flere samtidig. Nei det er ikke forskjell på dating og dating. Dating er veldig konkret det å bli kjent med noen for å se om man passer sammen i en relasjon. Har man sex inngår man en intim relasjon. Om man velger å gå inn i en intim relasjon med den man dater så gjør man det. Det er fortsatt dating - men man inkluderer sex i blikjentskapet. Fra Wiki. Dating is a stage of romantic relationships in which two individuals engage in an activity together, most often with the intention of evaluating each other's suitability as a partner in a future intimate relationship. It falls into the category of courtship, consisting of social events carried out by the couple either alone or with others.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er blitt singel, og for første gang i livet så er jeg veldig fornøyd med tilværelsen. Jeg ønsker selvfølgelig en å dele livet med, men det haster ikke å få seg ny kjæreste med en gang. Etter jeg fikk meg tinder så har det tatt litt av. Jeg har hittil møtt 3 stk som jeg har daglig kontakt med. Han ene av dem har jeg hatt et ekstra godt øye til, og vi har møttes flere ganger nå. Det har nå kommet til et punkt hvor han har sagt at han er betatt, og jeg vet at han ikke snakker med noen andre. Jeg liker han veldig godt, men merker at jeg ikke ønsker å lukke de andre dørene helt enda. Det er også noen flere som jeg har pratet med, med gjensidig ønske om og møtes. Hva er riktig fremgangsmåte her? Det sier seg selv at jeg ikke kan date 10 stk samtidig. Det føles dessuten helt feil. Bør jeg fortelle de andre at jeg har møtt en som jeg ønsker å gå videre med? Og finnes det noen måte å si dette til dem på som ikke virker avvisende og gjør så de mister interessen totalt? At jeg ønsker å ha fokus på en nå, betyr jo ikke at jeg ikke ønsker å møte de andre på sikt. Det handler mer om respekt. Er ganske rådvill her, så setter stor pris på svar. Hvordan sjonglerer dere som er litt mer erfarne i "gamet" dates? Anonymkode: b43fb...c6e For det første må du innse at å få i pose og sekk , kan du bare glemme. Så her må du enten droppe eller gå for han som sier det er følser. Jeg skjønner ikke poenget med å date flere på en gang, da ligger jo ikke fokuset hos den ene du skal bli kjent med. Men sitter å samenlifner flere med hverandre. Jeg tenker at det ikke er sånn man finner ekte kjærlighet. I min tid kalte vi sånt, å leke med følsene til andre. Så brems ned, eller vær tydelig på at du ikke vil ha noe forhold Anonymkode: c43c1...6b1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 Stopp dating, du har godt av å være single noen år nå. Finn deg en fast sexpartner du har sex med 1-2 gange pr mnd, utover dette dyrker du ditt eget liv 100%. Anonymkode: 812cb...fd1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er blitt singel, og for første gang i livet så er jeg veldig fornøyd med tilværelsen. Jeg ønsker selvfølgelig en å dele livet med, men det haster ikke å få seg ny kjæreste med en gang. Etter jeg fikk meg tinder så har det tatt litt av. Jeg har hittil møtt 3 stk som jeg har daglig kontakt med. Han ene av dem har jeg hatt et ekstra godt øye til, og vi har møttes flere ganger nå. Det har nå kommet til et punkt hvor han har sagt at han er betatt, og jeg vet at han ikke snakker med noen andre. Jeg liker han veldig godt, men merker at jeg ikke ønsker å lukke de andre dørene helt enda. Det er også noen flere som jeg har pratet med, med gjensidig ønske om og møtes. Hva er riktig fremgangsmåte her? Det sier seg selv at jeg ikke kan date 10 stk samtidig. Det føles dessuten helt feil. Bør jeg fortelle de andre at jeg har møtt en som jeg ønsker å gå videre med? Og finnes det noen måte å si dette til dem på som ikke virker avvisende og gjør så de mister interessen totalt? At jeg ønsker å ha fokus på en nå, betyr jo ikke at jeg ikke ønsker å møte de andre på sikt. Det handler mer om respekt. Er ganske rådvill her, så setter stor pris på svar. Hvordan sjonglerer dere som er litt mer erfarne i "gamet" dates? Anonymkode: b43fb...c6e Jeg mistenker at du trenger å finne deg selv mitt mer før neste forhold. Du skriver «nysingel» i overskriften, men teksten handler kun om en som vil ha kjæreste. Anonymkode: b710b...f04 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 Jeg tipper det er kyniske og understimulerte fraskilte damer som argumenterer for Multi-dating. Evt kyniske menn som vil ha flest mulig damer med på å knulle rundt. Jeg er mann og jeg gidder ikke sånt og i det øyeblikket jeg får høre at daten min dater fler, kyssing eller ikke, så er det "hadet" fra min kant, og da spiller det ingen rolle om du er selveste drømmedama i egen person. Ta det for det det er. Men nå har du hørt det. Jeg er på ingen måte alene om å mene dette. Kvinner uten klasse og integritet kan bare glemme det og fortsette å skrape i bunnen av tønna. Anonymkode: a8248...818 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mistenker at du trenger å finne deg selv mitt mer før neste forhold. Du skriver «nysingel» i overskriften, men teksten handler kun om en som vil ha kjæreste. Anonymkode: b710b...f04 Forresten... This 👆 Anonymkode: a8248...818
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 TS her. Tusen takk for svar alle sammen, og for at jeg ikke ble hudflettet, som jeg var litt redd for når jeg skrev innlegget. Tar til meg det dere sier, og er ikke uenig i noe av det. Mulig det ikke fremkom så godt av innlegget, men jeg ønsker å gå videre med han ene. Trodde ikke interessen var gjensidig etter første møte, så derfor jeg møtte andre. Likevel, så aner jeg ikke om det er noe som kommer til å vare, og vi er enda tidlig i datingfasen. Så dilemmaet blir da hva jeg gjør med de andre? De andre er også flotte menn som jeg gjerne skulle truffet igjen, men da etter det evt. ikke ble noe med han første. Skal jeg avvente og bare være litt kort med dem en periode til, eller si til dem at jeg har møtt noen som jeg ønsker å ha fokus på videre? Og i så fall, hvordan formulerer man en slik melding? Anonymkode: b43fb...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå