Gå til innhold

Noen som har prøvd den nye medisinen mot kvalme hos gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Xonvea heter den og ble godkjent tidligere i år, skal være helt trygg, men hvor god virkning har den?

Forresten sjokk at den ikke er på blå resept, kvinnehelse er jo ikke viktig🙄Koster over 1000 kr i mnd og jeg var kvalm i 9 mnd sist.

Anonymkode: 4ce21...dd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått på den siden uke 9. Er i uke 31 her nå. Hinsides pris! Men(!) den har funket veldig bra her og hadde ikke klart å vært foruten (ekstrem svangerskapskvalme). Anbefales!

Anonymkode: d5fac...f46

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg går på denne nå. Jeg tar 2 tabletter hver kveld før leggetid, så en pakke holder i 10 dager. Funker noe, men er likevel noe kvalm og generell uggen form hele dagen, men bedre enn å ikke ta den .

ja dem koster Endel, men veldig verdt det for min del ihvertfall. Har også ett håp om at kvalmen skal gi seg etter første trimester.

Anonymkode: ebcaa...0e9

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Xonvea heter den og ble godkjent tidligere i år, skal være helt trygg, men hvor god virkning har den?

Forresten sjokk at den ikke er på blå resept, kvinnehelse er jo ikke viktig🙄Koster over 1000 kr i mnd og jeg var kvalm i 9 mnd sist.

Og forresten, dette er jo ikke kvinnehelse. Det er jo ikke en feil med deg selvom du er kvalm i graviditeten. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og forresten, dette er jo ikke kvinnehelse. Det er jo ikke en feil med deg selvom du er kvalm i graviditeten. 

Det går under kvinnehelse all den tid det er graviditetsrelatert. 

Anonymkode: d6cc3...ed1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er det så absolutt, jeg mistet all funksjonsevne, dusjet kun hver 14. Dag og lå ellers isolert helt muse stille på et mørkt rom. Allt fremkalte en helt ekstrem og ekkel kvalme. 

All min psykiske og fysiske helse stod for fritt fall. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det da, liksom? Det finnes ikke ord for hvor sterkt jeg misliker bagatellisering av graviditetsplager.

Anonymkode: 965eb...2d4

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det da, liksom? Det finnes ikke ord for hvor sterkt jeg misliker bagatellisering av graviditetsplager.

Slutt å syt.. du visste om svangerskapskvalme før du ble gravid

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

:roll::roll:

Anonymkode: 8023e...b29

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøss meg i ræva 🤡

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De som har ekstrem svangerskapskvalme visste neppe at de skulle være blant de 1-3% av gravide som blir ekstremt kvalme.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

er ikke alle som blir kvalme da. så man er ikke garantert å få plager. er noen som er så plaget med kvalme at det må sykehusinnleggelse til fordi vedkommende ikke får i seg nok væske og næring. Er ganske ille

Endret av Maleficenta
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

🧌

Anonymkode: 42816...809

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Den tok de verste toppene hos meg. Men som flere sier, ekstremt dyr. Så det var faktisk billigere å bruke postafen. Jeg var kvalm fra uke 7 ca og til uke 13

Anonymkode: 250fb...f34

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den tok de verste toppene hos meg. Men som flere sier, ekstremt dyr. Så det var faktisk billigere å bruke postafen. Jeg var kvalm fra uke 7 ca og til uke 13

Var effekten lik med postafen, eller fungerer den nye bedre?

Skrevet

Hadde mye bedre effekt av xonvea enn postafen. Natt og dag. Ikke sånn for alle selvfølgelig, men definitivt verdt hver en krone her i huset.

Anonymkode: d5fac...f46

Skrevet

Jeg synes den virket godt i to dager, og så ble jeg så trøtt av den at jeg ble helt zombie. Foretrakk å være kvalm. 

Anonymkode: 6e0f8...b52

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var effekten lik med postafen, eller fungerer den nye bedre?

Jeg fikk nok like god effekt av postafen, og til halve prisen så var det de jeg brukte mest :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes den virket godt i to dager, og så ble jeg så trøtt av den at jeg ble helt zombie. Foretrakk å være kvalm. 

Anonymkode: 6e0f8...b52

Da var du nok ikke kvalm nok😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig fornøyd med xonvea! Trøtt ja, men det var jeg jammen når jeg ikke fikk sove av kvalme, våknet kvalm og lå utslått på sofaen av kvalme og verken kunne spise eller stå. Anbefales hvis man er skikkelig kvalm!!

Anonymkode: 1e4f2...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...