Gå til innhold

Er det vanlig at megler møter opp i joggebukse på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så overrasket da vi var på visning i går, for megleren hadde på seg joggebukse, joggesko og softshell-jakke med reklame for meglerhuset. Jeg ble positivt overrasket over at han kjørte så avslappet stil. Men jeg trodde dette var aldeles no-go i meglerverden? Trodde det var litt dresskode i bransjen, har kun sett meglere kledd i finstasen før.

Anonymkode: 72f91...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå solgte jeg leiligheten min privat, men dette hørtes veldig spesielt. Også siden de får en ganske god slump av boligsalget. Vil absolutt si at de har en kleskode å følge, ja 😵

• Liker 1
Skrevet
Adele skrev (Akkurat nå):

Nå solgte jeg leiligheten min privat, men dette hørtes veldig spesielt. Også siden de får en ganske god slump av boligsalget. Vil absolutt si at de har en kleskode å følge, ja 😵

Jeg syntes det fungerte, jeg 😄 Er et stort og velkjent meglerhus også.

Skrevet

Du tuller? Det er absolutt ikke normalt 😁

Anonymkode: 3c4ff...c5f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syntes det fungerte, jeg 😄 Er et stort og velkjent meglerhus også.

Var det snakk om den stereotypiske grå, slitte og nuppete joggebuksa? 

Skrevet
Adele skrev (32 minutter siden):

Var det snakk om den stereotypiske grå, slitte og nuppete joggebuksa? 

Nei huff, heldigvis ikke 😂 Den var svart i sånn treningsstoff.

Skrevet

.. fordi megler er jo en meget avgjørende faktor ved boligkjøp!

Var på en sær visning i Spania en gang der megler var ei 28 åring i bikini som også var lov å ta på.

Men det er liksom ikke det jeg ser etter ved boligkjøp sånn generelt.

:skya:

Anonymkode: 0fc98...048

• Liker 1
Skrevet

Han skal være temmelig strøken ellers om det der skulle ha funka. Hadde blitt skuffa, litt uproft.

Anonymkode: da1bd...864

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han skal være temmelig strøken ellers om det der skulle ha funka. Hadde blitt skuffa, litt uproft.

Anonymkode: da1bd...864

Så ut som en helt vanlig familiefar, men var utrolig trivelig og lett å prate med. 

• Liker 3
Skrevet

Vil tro det ikke var fellesvisning? Vår megler hadde også en privatvisning iført løpeklær. Ble solgt 200 000,- over takst på den visningen, så klager ikke 😅

Anonymkode: 024b6...8f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil tro det ikke var fellesvisning? Vår megler hadde også en privatvisning iført løpeklær. Ble solgt 200 000,- over takst på den visningen, så klager ikke 😅

Anonymkode: 024b6...8f8

Joda, var seks-sju par der 😅 Huset gikk nesten en halv million over takst også. 

Skrevet

Joggebusker kan være kult det, så lenge det er gjennomført stilmessig og av en penere type enn nuppene på H&M. Å være pent kledd er ikke ensbetydende med dress.

En annen ting er at det er smart å kles seg stilmessig likt som målgruppen eller objektet en selger.

Uansett hadde jeg ikke sett ned på en megler som ikke gikk i dress. Faktisk så hadde jeg sett på han som en mer ærlig og åpen person enn en som gjemmer seg bak en standard uniform. Håper flere gjør som han.

Anonymkode: 61e82...124

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres helt fint ut for meg, så lenge det er «fine» treningsklær. Har aldri likt den opp-pyntede megler stilen, fremstår som litt sleipe. Syntes det er mye trivligere med casual wear

Anonymkode: 783f4...5f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres helt fint ut for meg, så lenge det er «fine» treningsklær. Har aldri likt den opp-pyntede megler stilen, fremstår som litt sleipe. Syntes det er mye trivligere med casual wear

Anonymkode: 783f4...5f4

Ja, jeg er helt enig :) Har bare aldri sett det før.

Skrevet

Kanskje det bare var en "glipp", at de sølte noe på buksa si og måtte bytt, eller noe slikt. Så lenge var ren og presentabel ellers hadde jeg antatt det bare var noe slikt.

Anonymkode: e1bac...f16

Skrevet

Funker, men kun om det er adidas og han har solbriller i tillegg.

Anonymkode: adeaa...9b4

Skrevet

Veldig spesielt. På visning skal man kle seg pent, det gjelder både megler og publikum. Helst dress.

Anonymkode: f553f...5ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Veldig spesielt. På visning skal man kle seg pent, det gjelder både megler og publikum. Helst dress.

For noe tull. Det er huset som har fokus.

Anonymkode: e4baa...1c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har solgt tre leiligheter og ett rekkehus de siste 15 årene, og brukte fire forskjellige meglere. Ingen av dem hadde dress eller slips. 

Olabukse og en skjorte eller genser. Reagerte virkelig ikke på dette, hadde følt det helt feil om megler kom i dress. 

Anonymkode: 54352...10f

Skrevet

Jeg hadde digget deg, mye mer avslappet og naturlig tilnærming for min del :)

Anonymkode: 8aa39...611

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...