AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Jeg har fått noen biffer av rådyr, men har aldri tilberedt rådyrbiffer før. Så jeg lurer på om noen har noen gode tips til både tilberedning og tilbehør😊 Anonymkode: d3421...9c7
Butter Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Vi har mye rådyr og det er flere ulike komboer litt avhengig av hvor tradisjonelt du vil ha det og om du vil ha en typisk viltmiddag eller ikke. Klassisk: rosenkål/brokkoli smørstekt sopp/ løk, fløtesaus og kokte poteter Annen vri: potet- og sellerirotgrateng eller potetmos med rødvinssaus, rosenkål og kanskje syltede plommer Mer utradisjonell: oljebasert potetsalat, fetakrem og salat eller ovnsbakte tomater Syltet rødløk er også godt til, evt tyttebærrømme istf saus. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Butter skrev (3 timer siden): Vi har mye rådyr og det er flere ulike komboer litt avhengig av hvor tradisjonelt du vil ha det og om du vil ha en typisk viltmiddag eller ikke. Klassisk: rosenkål/brokkoli smørstekt sopp/ løk, fløtesaus og kokte poteter Annen vri: potet- og sellerirotgrateng eller potetmos med rødvinssaus, rosenkål og kanskje syltede plommer Mer utradisjonell: oljebasert potetsalat, fetakrem og salat eller ovnsbakte tomater Syltet rødløk er også godt til, evt tyttebærrømme istf saus. Tusen takk😊 Den utradisjonelle vrien høres supergod ut🤩 Og med syltet rødløk til. Hadde aldri kommet på denne komboen til viltkjøtt selv. Tyttebærrømme er også veldig godt, så det må jeg også prøve. Anonymkode: d3421...9c7 1
Christina82 Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Ryddet for avsporinger, Christina82, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå