Gå til innhold

Tar grep mot ensomheten: Alle skal si "Hei!" i november. Jeg er skeptisk 🤔

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zEo34q/si-hei-i-november-luleaas-metode-mot-ensomhet

Ønsker noen å få "hei" som kanskje ikke kommer fra hjertet? 

Anonymkode: 20265...a78

Her jeg kommer fra, en passe stor bygd så er jeg vokst opp med å si hei til folk jeg møter på veien eller blikket til på bussen feks. Skjønner at dett er noe som blir mer og mer borte men jeg opplevde en eldre mann så glad for at jeg smiler og sier hei at han sa det til meg så nå har det blitt til at jeg gjør det stort sett alltid. Om folk ikke sier hei tilbake så smiler de ihverfall. 

Anonymkode: 27030...bf6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her jeg kommer fra, en passe stor bygd så er jeg vokst opp med å si hei til folk jeg møter på veien eller blikket til på bussen feks. Skjønner at dett er noe som blir mer og mer borte men jeg opplevde en eldre mann så glad for at jeg smiler og sier hei at han sa det til meg så nå har det blitt til at jeg gjør det stort sett alltid. Om folk ikke sier hei tilbake så smiler de ihverfall. 

Du snakker jo om ekte "hei" som du ønsker å si, ikke "påtvunget" hei 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du snakker jo om ekte "hei" som du ønsker å si, ikke "påtvunget" hei 

Det var bare en påminnelse på at slike enkle ting kan gjøre en liten forskjell for noen, man må selvfølgelig ikke si hei til folk men det er en hyggelig gest, men man må bare prøve. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slik er det her og. Går jeg tur på vegen så snakker jeg med de jeg møter, snakker med personen i kassa på butikken, folk jeg møter ved en butikkreol osv. 

Anonymkode: 257e7...289

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da får du sørge for at det ER et ekte hei da. Prøv å bry deg litt og spre litt glede. 

Anonymkode: 257e7...289

Jeg gjør det uansett, men det er ekte

Skrevet

Et hei behøver ikke komme fra hjertet, da synes jeg at man legger litt for mye i det. Man behøver ikke tolke eller overtenke rundt det å bli hilst på. Det man sier gjennom å hilse er: "jeg ser deg". Det er et enkelt fakta, man behøver ikke legge hele hjertet i det. For begge parter er det uansett en god opplevelse at man ser andre og blir sett av andre.

Anonymkode: 03e40...02c

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke sånn at alle kommer til å si hei, selv om det har stått i avisa.  

Jeg tror du kan være ganske trygg på at de som faktisk gidder det, gjør det fordi det kommer fra hjertet. 

• Hjerte 1
Skrevet

Synes det er flott med en «hei» -kampanje. Jeg sier alltid et klart og tydelig «god morgen», «god dag» eller  «hei» til ukjente folk jeg møter, med mindre jeg går på steder der det er masse folk (Karl Johan, kjøpesentre.) Det er vanlig høflighet å si «hei», og så håper jeg de som ikke svarer kan tenke seg litt om. Klart et blikk, et smil og noen ord kan varme noen som trenger det! Hvis jeg blir møtt med et smil, kan jeg også finne på å si noen ord om været, dagen eller omgivelsene. (Og jeg er ikke gammel, om noen skulle tro det😀

Anonymkode: d0cf4...5f0

Skrevet

Det gjør da ikke vondt å si hei ❤️IMG_6764.thumb.jpeg.a20c9416544b8ab9057d5f66f21b679d.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet til en liten bygdeby i Norge for ti år siden. Her hilser alle. Jeg ble litt stressa av det først, og det føltes litt påtvunget. Men det er faktisk veldig hyggelig at noen møter blikk ditt, og nikker og smiler eller sier hei. Jeg føler at de ser hverandre. Det gjør noe med hele bygda at folk anerkjenner hverandre og er hyggelige. Det gjør det faktisk lettere å slå av en prat også. 

Jeg tok meg i å gjøre det samme i byen av og til. Det er så lite koselig når folk ikke nikker eller sier hei til hverandre. Det blir så kaldt og dystert. 

Jeg elsker den plassen jeg bor på. 

Anonymkode: f62cb...cc7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Typisk kvinnfolk påfunn.

Folk får hilse når de vil, eller om de vil :) 

Anonymkode: 35a52...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...