Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er jeg gravid igjen… 3 mnd etter fødsel 🫣 Nå er jeg 13+6 og det føles enda uvirkelig, men vi gleder oss❤️

Vi har tenkt å ikke vite kjønn denne gangen her, fordi det blir siste. Hvordan var det for dere å ikke vite kjønn?🫣 Var det mer spennende, sånn igjennom graviditet og fødsel. Kjenner jeg gleder meg til fødsel å ikke vite om det har ligget en lillesøster eller lillebror der i 9 mnd og endelig kunne se hvem som har gjemt seg inni der. Både meg og samboer er veldig enige om å ikke vite kjønn. Nå ble innlegget mitt sikkert rotete, men håper dere skjønner og ønsker å dele deres erfaring🩷🩵

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 mnd etter fødsel …😳 Du er tøff as. Hadde du en enkel graviditet og fødsel tidligere? Jeg kunne gjærne tenkt meg en til men jeg er SÅ traumatisert fra graviditeten/fødselen at jeg tør faktisk ikke bli gravid igjen enda.. ungen fyller 1 år i desember. 

Anonymkode: fcffd...dd8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi visste ikke kjønnet på noen av barna. 
Jeg syntes det var en fin måte å forholde seg til baby som baby, og ikke "kjønne" alle innkjøp og planer. 
Det gjør jo at klær, leker, innredning og utstyr holdes nøytralt. Og at utstyr og klær til eldre søsken holdes mer nøytralt med tanke på arv. 

Det var mange som ble overrasket over at vi ikke ønsket å vite. 
Men mange syntes jo også det da ble mer spennende å spekulere. 

Når barna kom, var de jo det de var uansett. 

Det vanskeligste for oss var nok at vi slet med å bestemme navn, siden vi måtte ha muligheter for begge kjønn. 
Men det er jo ikke krise å ikke ha klart fra dag 1. I starten kan jo minste uansett omtales som lillesøster/lillebror, og så kommer navnet etter hvert.

Anonymkode: 2eb4f...d7f

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

3 mnd etter fødsel …😳 Du er tøff as. Hadde du en enkel graviditet og fødsel tidligere? Jeg kunne gjærne tenkt meg en til men jeg er SÅ traumatisert fra graviditeten/fødselen at jeg tør faktisk ikke bli gravid igjen enda.. ungen fyller 1 år i desember. 

Anonymkode: fcffd...dd8

Hehe, det var ikke akkurat planlagt fra vår side😅 Men vi valgte å beholde, dette blir min 3.gravidtet. Graviditet og fødsel har gått veldig fint hos meg❤️Rask fødsel med begge to (styrtfødsel) - så er litt nervøs med nr3 men prøver å nyte siste gang nå🥰 gaven som kommer etter 9 mnd er virkelig verdt alt (synes jeg) - forstår dine tanker, og skjønner at graviditet og fødsel ikke oppleves likt for alle. Man må jo bare kjenne på kroppen og med seg selv hva man ønsker og orker❤️

Skrevet

Vi ville ikke vite på våre 2. En ekstra spenning knyttet til fødselen, og begge gangene stemte det med hva jeg hadde hatt på følelsen. Skulle vi hatt et barn til, ville vi gjort det på samme måte. 

Anonymkode: bd974...384

Skrevet

Jeg var overraskende rolig og tenkte lite på at jeg ikke visste kjønn i svangerskapet. Tenkte at overraskelsen skulle være en ekstra gulrot for å overleve fødselen. Men det øyeblikket ungen var ute, syntes jeg det første de burde si var kjønn. Ble nesten panisk opptatt av det😆 Ble litt irritert da de la ungen på brystet mitt uten å fortelle meg kjønn. Måtte kikke selv 😀

Anonymkode: adf9c...99f

Skrevet

Ville ikke vite med nr 2, veldig gøy :) 

Anonymkode: 653fe...f66

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke vite 🙂. Men det var på slutten av 90-tallet, og kanskje mer vanlig da? Syns liksom det blir mer spennende når man ikke vet 🙂. Og en slags ekstra belønning når baby kommer ut.

Anonymkode: eda51...88d

Skrevet

Vi ville ikke vite, jeg var 100% sikker på en jente etter en drøm jeg hadde tidlig i svangerskapet, mens så og si alle andre inkl far trodde gutt. Husker at det første jeg så etter når babyen var født, foruten om det virket friskt, var hvilket kjønn det var faktisk, så var spenning ved å ikke vite. Vi fikk jente da btw☺️.

Anonymkode: cee75...15d

Skrevet

Jeg er førstegangs i andre trimester, og vi skal ikke vite kjønn. Syns det gjør alt mye mer spennende! Det er også et stort pluss at det betyr at de vordende bestemødrene ikke kan gå amok i rosa eller blått 😅😂

Anonymkode: 74d31...a17

• Liker 1
Skrevet

Synes det var veldig fint første gang. Fikk en gutt. 
Andre gang var det mye jentemas, som var slitsomt. «Tror du det er jente?» «Ønsker du deg ei jente?» «Det hadde jo vært fint med ei jente.» Fikk gutt. 
Tredje gang ba jeg om å vite kjønn, for jeg orket ikke en ny og enda sterkere runde med jentemas. Gutt #3. Da opplevde jeg at folk ønsket å trøste meg. 😵‍💫 

Anonymkode: 498ac...ea2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det var veldig fint første gang. Fikk en gutt. 
Andre gang var det mye jentemas, som var slitsomt. «Tror du det er jente?» «Ønsker du deg ei jente?» «Det hadde jo vært fint med ei jente.» Fikk gutt. 
Tredje gang ba jeg om å vite kjønn, for jeg orket ikke en ny og enda sterkere runde med jentemas. Gutt #3. Da opplevde jeg at folk ønsket å trøste meg. 😵‍💫 

Noen folk eier ikke antenner. Jeg har en av hver og leker med tanken på å ikke vite kjønn med nummer tre, men tviler på at jeg greier å holde meg😂 gøy å lese erfaringer fra dere som har klart det :) 

Skrevet

Synes det er fint å ikke vite kjønnet 😊 Det blir et ekstra spenningsmoment. Også er det en stor bonus at alt man får ikke er rosa eller lyseblått!

Anonymkode: ccf7e...363

• Liker 1
Skrevet
Tjoheiii skrev (2 minutter siden):

Noen folk eier ikke antenner. Jeg har en av hver og leker med tanken på å ikke vite kjønn med nummer tre, men tviler på at jeg greier å holde meg😂 gøy å lese erfaringer fra dere som har klart det :) 

Nei, noen folk er altså rett og slett ikke helt gode i hodet. Gjett om jeg hørte mye rart da jeg var gravid med #3! Utrolig frekt. En person klarte til og med å lire av seg: «Å NEI! Da har du jo BARE gutter, da!» - etter at barnet var født, for sikkerhets skyld. 😵‍💫

Skrevet

Jeg ville ikke vite kjønn på mine barn. Allikevel så var jeg 100% sikker på at det var jenter. Fastlegen sa det var gutt flere ganger og jeg nektet. Jeg var så sikker at jeg kunne veddet alt jeg eide.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, noen folk er altså rett og slett ikke helt gode i hodet. Gjett om jeg hørte mye rart da jeg var gravid med #3! Utrolig frekt. En person klarte til og med å lire av seg: «Å NEI! Da har du jo BARE gutter, da!» - etter at barnet var født, for sikkerhets skyld. 😵‍💫

Håper ikke de selv har barn😅

Skrevet

Jeg viste med nr 1, men tenkte da at jeg fint hadde klart å gå 40 uker uten å bite, at det hadde vært gøy. Så derfor testet vi det ut på nr to 😊 Opplevde at familien og venner også synes det var litt gøy å gjette. De var hvertfall veldig spent da babyen var ute. 

Skrevet

Vi visste ikke forrige svangerskap og vet ikke denne gangen heller. Det gikk overraskende fint å ikke vite, men det gøyeste var nesten reaksjonene til alle rundt som forventet at vi skulle vite. Da barnet ble født registrerte jeg nesten ikke kjønnet fordi jeg var så sliten 😅 

Anonymkode: aa491...671

Skrevet

Vi vet ikke kjønn, og det føles veldig bra. Tror det ville blitt litt kjedelig om vi visste 🤷‍♀️

Anonymkode: 98744...b8c

Skrevet
Tjoheiii skrev (2 timer siden):

Håper ikke de selv har barn😅

Joda! Alle sammen! Hun som kom med den stakkars deg-kommentaren jobber til og med i barnehage! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...