Gå til innhold

Smerter i kropp - revmatisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Fra jeg var ung har jeg slitt med kroppen, jeg har alltid hatt mye smerter og selv fra jeg gikk på ungdomsskolen så husker jeg at jeg har slitt med å ta på sokker. Jeg har alltid vært aktiv, men jeg har alltid slitt mye med kroppen. Med diagnosen komplex PTSD så har jeg fått høre at det er grunnen og så har jeg egentlig trodd det er normalt å gå med smerter hver dag. Men jeg er nå 40 år og har smerter hver eneste dag og våkner i smerte når jeg snur meg om natta. Jeg lurer på om dette kan være noe mer og har lyst til å utrede meg. Det blir værre år etter år og spesielt nå som kulda er her.  Noen her som vet fremgangen i det? Revmatisme? Burde jeg gå privat selv om det koster en del? 

Dette begynner å bli ganske utholdelig i hverdagen og søvnen blir også dårlig. 

Anonymkode: 3ced4...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er betimelig å be om å bli utredet. Men veien ut av smerter er mye den samme uansett hva som er årsaken (og psykiske plager og traumer setter seg i kroppen så det er en meget sannsynlig årsak). 

Tilpasset, daglig bevegelse er løsningen på enhver form for smerte, selv om det påregnelig kan føre til midlertidig forverring. Har du forsøkt oppsøke en fysioterapeut og fått anbefalinger på øvelser etc? I fall du ikke har det: gi det et forsøk. Pass på at du søker opp en med godt renommé, eller be fastlegen gi deg navn på folk hen holder høyt som spesialiserer seg på din type plager.

Anonymkode: 65332...e41

Skrevet

Jeg har alltid holdt meg aktiv og har gått til osteopat i mange år og nå går jeg til fysio. Grunnen til at jeg tror det kan ha mer enn ptsd å gjøre er forverringen nå som kulda har kommet. Syns det er en veldig stor forskjell på smertene nå enn for en mnd siden. Vil vel si jeg alltid har hatt smerter fra 2-4 i hverdagen. Men nå er det mer mot 8 på dagen og 9 på natta. ( 10 utholdelig ) Så er på max nå kjenner jeg. Må få funnet ut av det her 

Anonymkode: 3ced4...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...