AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Hei, Her jeg bor er det noen veldedige organisasjoner som legger ut ønskelister fra barn når det nærmer seg jul. På listen er det en på 1 år som ønsker seg klær i str 86 som jeg ønsker å handle til. Litt usikker på om jeg bør kjøpe ullklær eller vanlige klær. Kjøper jeg ull er jo det mye dyrere og jeg får kanskje ikke kjøpt mer enn 1 sett. Kjøper jeg vanlige klær kan jeg jo få en del for pengene. Hva ville dere ha ønsket å få? Anonymkode: 1e68d...b63 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Så fint initiativ! Ull er fantastisk. Men, jeg ville allikevel ikke gitt klær som trenger spesiell / skånsom vask til en mottaker som jeg ikke visste om hadde forutsetninger for å ivareta dette. Ser selv at (ull-)klærne til min studentdatter er sterkt preget av at det er store maskiner i fellesvaskeriet der det ikke er så mange innstillinger for temperatur og sentrifuge. I tillegg kan mottakeren komme fra land der ullklær ikke er like vanlig og at man derfor ikke vet at de krymper / blir ødelagt hvis man vasker det som bomull. Anonymkode: 3246a...cc4 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Ville ikke kjøpt ull, ikke alle tåler det. Anonymkode: 74990...117
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Om det er lov med brukte klær, hadde det vært fint å finne noe bambusklær å gi. Ellers ville jeg gått for vanlig bomull. 😊 Anonymkode: ab2bf...1ea
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Hadde nok kjøpt bomull, fordi du ikke vet hvordan de behandler klærne. Kanskje kjører de alt på 60 grader vask og tørketrommel? Da blir det ødelagt etter 1. Vask. Også kan det være ungen sliter med eksem og derfor ikke tåler ull. Derfor hadde jeg kjøpt bomull til et barn du ikke kjenner. Hadde vært noe annet om det var din nevø. Og du viste om eventuell allergi eller lignende. Anonymkode: af684...cf8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 Jeg ville kjøpt bomull. En ting er at ull krever med for å holde seg bra, en annen ting er at ikke alle tåler ull. Jeg har et eksembarn som ikke tåler det. Han bruker bomull hele året. Takk for at du minnet meg på dette, her jeg bor hadde de et sånt juletre med gaveønsker fra folk som slet. Skal se etter det neste gang jeg er på senteret. Husker i fjor ble jeg helt på gråten av noen av lappene Anonymkode: 2270b...601
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Kjøp vanlige klær og en liten leke ved siden av. Dette kan fort være en som mangler det meste og at foreldrene må prioritere klær framfor moro. Alle barn fortjener også leker under juletreet. Anonymkode: 86b10...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, Her jeg bor er det noen veldedige organisasjoner som legger ut ønskelister fra barn når det nærmer seg jul. På listen er det en på 1 år som ønsker seg klær i str 86 som jeg ønsker å handle til. Litt usikker på om jeg bør kjøpe ullklær eller vanlige klær. Kjøper jeg ull er jo det mye dyrere og jeg får kanskje ikke kjøpt mer enn 1 sett. Kjøper jeg vanlige klær kan jeg jo få en del for pengene. Hva ville dere ha ønsket å få? Anonymkode: 1e68d...b63 Jeg ville kjøpt ulltøy og en sitronsåpe. Den i fast form varer leenge Enkelt å håndvaske, krever ikke noe spesielt annet enn vann. Er masse ulltøy på salg nå😍 Anonymkode: bcd51...f15
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville kjøpt ulltøy og en sitronsåpe. Den i fast form varer leenge Enkelt å håndvaske, krever ikke noe spesielt annet enn vann. Er masse ulltøy på salg nå😍 Anonymkode: bcd51...f15 Anbefaler å kjøpe ulltøy med silke/ bambus på innsiden forresten. Anonymkode: bcd51...f15
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 Ville ikke kjøpt ulltøy , du vet jo ikke om barnet tåler ull Anonymkode: 991e8...54f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå