AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg lagde en tråd her for noen dager siden. Jeg fikk en el test som var like sterk som kontroll streken for to dager siden, samme igår. Idag er streken MYE sterkere enn kontroll streken. Jeg har hver måned en syklus på nøyaktig 27 dager. Men med eggløsningen nå så ser det ut til å bli 30-31 dager. Har hatt mye smerter nederst i magen, kvalm, og mye utflod. Dette har jeg faktisk ikke opplevd før. Har hatt eggløsningssmerter i en dag tidligere, ikke 4-5 dager. Så.. spørsmålet er om det er normalt at el testen er positiv i to dager, hvor den er knall positiv den tredje dagen? Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 Når jeg var gravid sist gang så hadde jeg 3 dager med positiv test. 2 dager med knall positiv og 1 idag med vanlig positiv 😊 Anonymkode: 37713...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når jeg var gravid sist gang så hadde jeg 3 dager med positiv test. 2 dager med knall positiv og 1 idag med vanlig positiv 😊 Anonymkode: 37713...e20 Du snakker om el test nå? Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Del Skrevet 23. november 2023 De to siste dagene har den vært som det øverste bildet, og nederste er idag Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 23. november 2023 #5 Del Skrevet 23. november 2023 Ta en graviditetstest,?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Del Skrevet 23. november 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Ta en graviditetstest,?? Jeg kan absolutt det, men er jo bare 12 dager siden jeg ble ferdig med mensen? 😅 Unnskyld om jeg virker dum, mulig jeg er det i den situasjonen her😂 Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan absolutt det, men er jo bare 12 dager siden jeg ble ferdig med mensen? 😅 Unnskyld om jeg virker dum, mulig jeg er det i den situasjonen her😂 Anonymkode: c9f16...ecc Altså er på dag 16 i syklusen, 12 dager siden mensen var ferdig. Skal jo egentlig ha mensen om 10-11 dager igjen😅 men kan ta en for å sjekke Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du snakker om el test nå? Anonymkode: c9f16...ecc Jaa😊 Anonymkode: 37713...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 23. november 2023 #9 Del Skrevet 23. november 2023 En eggløsningstest er positiv først når teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Så om du har positiv test i dag, har du sannsynligvis eggløsning ila. 12-36 timer. Følg med når den blir negativ igjen, da har egget sluppet. Temper du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jaa😊 Anonymkode: 37713...e20 Når i syklusen var dette? Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Del Skrevet 23. november 2023 Lorieen skrev (1 minutt siden): En eggløsningstest er positiv først når teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Så om du har positiv test i dag, har du sannsynligvis eggløsning ila. 12-36 timer. Følg med når den blir negativ igjen, da har egget sluppet. Temper du? Det er så merkelig, siden jeg har en syklus på bestemt 27 dager hver eneste måned. Så skulle vel tro at jeg skulle hatt el for noen dager siden, og ikke nå på dag 16.. Temper ikke, men får starte med det neste måned. Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #12 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er så merkelig, siden jeg har en syklus på bestemt 27 dager hver eneste måned. Så skulle vel tro at jeg skulle hatt el for noen dager siden, og ikke nå på dag 16.. Temper ikke, men får starte med det neste måned. Anonymkode: c9f16...ecc Tog en g test nå. Lurer på om jeg faktisk skimter en veldig svak strek. Er metode sin test (?) Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 23. november 2023 #13 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg har også opplevd dette. Er helt normalt. Appen min kaller det for en "gradual onset", der LH nivået gradvis bygger seg opp dag etter dag. 57% av kvinner har et slikt mønster, i følge PreMom Eggløsningstidspunktet høres også normalt ut. En normal lutheal fase kan variere mellom 11 til 17 dager. Så hvis du fikk eggløsning på dag 16, så kan du fortsatt få mensen på dag 27. Jeg ville ikke tenkt så mye over at EL kommer et par dager tidligere eller senere. Min EL kan også variere med noen dager og jeg opplever smertene forskjellig fra gang til gang også. Har du nettopp begynt å prøve? Jeg merker at etter at jeg begynte å prøve så er jeg myyyyye mer var på absolutt alle symptomer jeg har og alle avvik fra normalen. Kan det tenkes at det du opplever nå egentlig ikke er så unormalt? Du bare tenkte ikke over det så mye før i tiden? Sånn er det for meg ihvertfall. Og det kan virkelig drive meg til vanvidd av og til. Når det gjelder graviditetstest så ville jeg vært forsiktig med å måle så tidlig. Egentlig skal ikke kroppen produsere nok hormoner, såpass tidlig, til at de kan fanges opp av en graviditetstest. Mener å huske at implantering tidligst kan skje 6 dager etter EL, og at det videre kan ta 2-3-4 dager før det er nok hormoner i urinen til å bli fanget opp av en tidlig graviditetstest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #14 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når i syklusen var dette? Anonymkode: c9f16...ecc 13,14 og 15 dager før positiv test😊 Anonymkode: 37713...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 13,14 og 15 dager før positiv test😊 Anonymkode: 37713...e20 Okei, så det var på din dag 13,14 og 15 i syklusen? beklager mange spørsmål altså! Anonymkode: c9f16...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Okei, så det var på din dag 13,14 og 15 i syklusen? beklager mange spørsmål altså! Anonymkode: c9f16...ecc Jeg har ikke regelmessig menstruasjon, såå jeg kan ikke regne det ut så nøyaktig😊 Den måneden var det på min dag 22,23 og 24 i syklusen. Men det er ulikt fra måned til måned..🫶🏻 Anonymkode: 37713...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #17 Del Skrevet 23. november 2023 Du kan få positive EL tester uten at Eggløsning skjer. Ta en graviditetstest eller vent på mensen så får du svaret.. Vi kan ikke vite.. Du kan ha hatt EL, kroppen kan ha prøvd å ha EL men ikke skjedd - derfor får du nå nye positive tester, du kan ha høyt LH nivå i kroppen nå fordi kroppen prøver å slippe egg.. Ingen fasit svar her dessverre. Anonymkode: 0f85c...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå