AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Hvor fort kontakter du lærer eller SFO når barnet ditt opplever noe vondt? Har du høy/lav terskel? Anonymkode: 39c0a...bb0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Lav terskel. Med eldstemann har det vært lite problemer, men minste sliter med skolevegring. Hun ble plassert i feil klasse uten vennene sine. Hun har slitt de første månedene av hennes første skoleår. Vi har tett dialog med skolen og de ønsker at vi skal ha lav terskel for å gi tilbakemeldinger. Anonymkode: 10bea...43c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Det kommer jo litt an på hva det er. Om noe skjer innad i klassen, tar vi det med foreldrene til den/de. Om det er fra andre trinn, tar vi det med lærer/sfo. Men det avhenger jo også av alvorlighetsgrad. Anonymkode: 451f1...6a7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Det kommer jo HELT an på hva det er. Hva er noe vondt? Er det noe du og barnet ditt skal snakke om sammen? Er det noe du tenker må forebygges videre? I så fall kan du ta kontakt. Er det kjipe opplevelser som jo barnet skal oppleve, da er det du som skal stå stødig i den stormen og la barnet få bearbeide det. Anonymkode: 2f8c1...62d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Hva vil si noe vondt? Om det er en engangshendelse som ikke er veldig alvorlig tenker jeg det er en utmerket læringssituasjon for barnet, at vonde ting kan skje - men det går som regel bra uansett. Er det noe litt værre, så tar vi kontakt med de aktuelle foreldrene, og prøver å nøste opp i det, og for å hjelpe barna å løse konflikten. Om det er noe som har pågått over tid, som vi ikke har klart å løse, tar vi kontakt med lærer. Anonymkode: 09f5f...015 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Som andre skriver, så kommer det helt an på hva du mener med noe vondt. Anonymkode: a4f49...fa0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Kommer helt an på hva det er Anonymkode: e28dd...b27
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 Jeg har høy terskel, fordi jeg ønsker robuste barn som opplever alle livets opp og nedturer, og får øvd seg på å håndtere dem alene, men med meg og far som støtte ved behov. Så de aller fleste ting som barna mine opplever får de veiledning i å håndtere selv. Det går noen ganger bra, noen ganger dårlig, men det går alltid over. Ville kontaktet skolen dersom barna opplevde mobbing som de trengte voksenhjelp på skolen for å løse opp i. Har kontaktet skolen når mitt barn fortalte noe som tilsa at en klassekamerat ble mobbet - men jeg la også et ansvar på mitt barn og hennes venner i å være en venn og støttespiller for det andre barnet, fordi den aller beste beskyttelsen mot mobbing er vennskap og støtte. Min opplevelse er at mine barns venners foreldre har ganske lik innstilling som meg. Anonymkode: e3c0a...af1 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 Jeg kontakter ikke skolen for ting vi kan og bør løse selv. Anonymkode: 19579...f19 1
Rosa Dartle Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 Synes det kommer veldig an på. Hva innebærer «vondt»? Jeg ringer ikke i tide og utide, men en gang det hadde vært krangling med kompiser, han hadde blitt ledd av og sparket, så kontaktet jeg skolen og spurte hvorfor vi ikke hadde fått beskjed og lurte på om de hadde kontaktet foreldrene til de andre barna.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor fort kontakter du lærer eller SFO når barnet ditt opplever noe vondt? Har du høy/lav terskel? Anonymkode: 39c0a...bb0 Hvis det skjer i sfo tid tar du det der, i skoletid tar du det der. Anonymkode: 11d81...71f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 Kommer an på hva det er. Mye kan løses hjemme sammen med barnet. Har høy terskel da jeg tenker at ikke alt trenger å løses høyere opp. Anonymkode: 74564...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå