AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Hei. Har et barn på 2 år. Er ikke sammen med barnefar og etter planen skal han ha henne annen hver helg. Men dette har aldri skjedd. Kan henne 1 dag i 2-4 timer så må jeg hente henne. Går 3-4 uker mellom hver gang. Barnet er sjenert og vil helst ikke ditt når jeg skal levere henne. han betaler heller ikke noe barnebidrag. vet ikke helt hva jeg skal gjøre? Hva har man rett til? Hvem kan man snakke med om dette? Har en ny samboer og barnefar er veldig redd for at barnet skal begynne å kalle han pappa isteden. Anonymkode: 18974...a35
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): vet ikke helt hva jeg skal gjøre? Det er ikke noe du kan gjøre med han. Det som er viktig er at du passer på å ikke skru opp forventningene til barnet ditt, ikke snakk om alt det hyggelige de skal gjøre eller forespeil barnet at dette kommer til å gå seg til. Hvis barnet aldri har opplevd far som en omsorgsperson så kommer det heller ikke til å gjøre det framover såfremt ikke du eller andre beskriver en slags ønskesituasjon. Vær også alldeles oppmerksom på om barnet begynner å ta dette som avvisning eller tror det er noe galt med seg selv. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem kan man snakke med om dette? Barnebidra; søk via NAV. Resten; det kommer an på hva du vil fram til. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har man rett til? Du har rett til barnebidrag. Barnet har rett til samvær med far, men det er ingen (foreldre) som kan tvinges til samvær. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): barnefar er veldig redd for at barnet skal begynne å kalle han pappa isteden. Det er ingen grunn til at barnet begynner å kalle samboer pappa. Men hvorfor er du redd for det? Hadde det vært et problem for samboeren din om barnet hadde ønsket å kalle samboer pappa? Anonymkode: fb6e7...67d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Hei. Far har aldri vært der for barnet siden fødsel. Har bare vært meg å henne så og si hele tiden. Håper ikke han er sånn her jo Større henne blir. Redd det skal ødlegge henne. Henne er også ofte stille og sint etter henne har vært hos far. Ja må søke fra nav. Barnefar har sagt tydelig at han ikke har penger til bidrag(?) noe som er rart da han tjener mere enn meg. Nei jeg har ikke noe problem med at henne kaller min samboer for pappa. Er barnefar som sa klart i fra at hun ikke skal gjøre det. Samboer har ikke noe i mot at henne sier pappa. Han er jo mere pappa for henne enn hennes biologiske. Anonymkode: 18974...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå