AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Jo, lage en ny vaksine! https://www.nrk.no/urix/who-ber-kina-om-informasjon-om-utbrudd-av-luftveissykdom-1.16648964 Here we go again? Anonymkode: fe8c4...d37 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, lage en ny vaksine! https://www.nrk.no/urix/who-ber-kina-om-informasjon-om-utbrudd-av-luftveissykdom-1.16648964 Here we go again? Anonymkode: fe8c4...d37 Vaksine mot hva? De vet jo ikke engang hva det er. Anonymkode: 5f7ce...45b 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vaksine mot hva? De vet jo ikke engang hva det er. Anonymkode: 5f7ce...45b Nettopp! Utklipp fra artikkelen: Mens Verdens helseorganisasjon venter på flere detaljer ber de kinesere følge disse smitteverntiltakene: Vaksinasjon Holde avstand til syke, Bli hjemme når de er syke Bli testet og få medisinsk behandling ved behov Bruke masker etter behov Sørge for god ventilasjon Regelmessig håndvask TS Anonymkode: fe8c4...d37 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Jeg har lest artikkelen ett par ganger nå, og jeg klarer ikke se hvor du leser at de skal lage en ny vaksine? Jeg har også lest artikkelen på WHO sine egne sider, og jeg klarer ikke se noe om at de lager ny vaksine? Kan du vise meg hvor det står at de skal lage ny vaksine? Eller hvilke kilder du har dette fra? Det eneste jeg klarer lese er at rådene sier at man bør følge anbefalt vaksinering. Anonymkode: 5c0d0...6dd 3 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Det eneste jeg leser her er at det er en økning i luftveissykdommer blant barn , slik det var her i starten etter at man åpnet opp landet. Da var det jo stappfullt av barn med RS ++ på sykehusene..... I Kina hadde de jo nedstengt så lenge at det er vel ikke rart om de har litt å "ta igjen" av alle mulige virus.... 😉 Anonymkode: e2b2b...107 2 1
K.B. Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 Nå er dette en uavklart situasjon og det står ingen ting om vaksine i artikkelen fra NRK. Det står klart og tydelig i artikkelen at det er uklart om dette er en ny sykdom. Bør man generelt sett være skeptiske til Kinesiske myndigheter og i hvilken grad de rapporterer om situasjoner til WHO? Ja det synes jeg er en legitim bekymring, gitt hvor dårlig Covid-19 ble håndtert av Kinesiske myndigheter, men akkurat nå er det "vent og se" så regner jeg med at det blir sendt ut team med eksperter for å bekrefte, samt finne ut om dette er en ny Covid variant eller om det er noe helt annet. 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Kanskje vi skulle vært føre var og innført reiserestriksjoner da? Lykke til med å vaksinere folk i Norge etter floppen av covid-vaksinen. Anonymkode: e9a78...d87 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo, lage en ny vaksine! https://www.nrk.no/urix/who-ber-kina-om-informasjon-om-utbrudd-av-luftveissykdom-1.16648964 Here we go again? Anonymkode: fe8c4...d37 Antar du er like motstander av piller og miksturer? Nei? Anonymkode: 1359b...860 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 Det er selvfølgelig bare bra hvis det lages vaksiner mot alvorlige sykdommer. Nå må vaksinemotstandere snart forstå at det ikke er noen gigakonspirasjon i verden, vi mennesker prøver alltid å forbedre livssituasjonen vår - og vaksiner har vært et enormt fremskritt for våre levekår og livsmuligheter. Jeg foretrekker å ikke dø av sykdommer som enkelt kan unngås. Anonymkode: 8d88e...457 8 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 Det er bare en liste over de vanlige smitteverntiltakene som har blitt limt inn. Du fantaserer når det gjelder ny vaksine. Det er fort gjort å se spøkelser på høylys dag hvis man er litt stresset. Anonymkode: 1838b...059 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje vi skulle vært føre var og innført reiserestriksjoner da? Lykke til med å vaksinere folk i Norge etter floppen av covid-vaksinen. Anonymkode: e9a78...d87 ??? Anonymkode: b34ef...4dd 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 Det aller viktigste vi må lære fra forrige gang er å ikke gå bananas og kopiere kinesere med sinnssyke tiltak. Anonymkode: 15be4...dc8 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje vi skulle vært føre var og innført reiserestriksjoner da? Lykke til med å vaksinere folk i Norge etter floppen av covid-vaksinen. Anonymkode: e9a78...d87 Floppen😂😂 Anonymkode: 45257...5e3 1 1
Tunique Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jo, lage en ny vaksine! https://www.nrk.no/urix/who-ber-kina-om-informasjon-om-utbrudd-av-luftveissykdom-1.16648964 Here we go again? Anonymkode: fe8c4...d37 Ny lab leak ? Nye vaksiner på rekordtid da og digitalt helsepass? God jul😄 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har lest artikkelen ett par ganger nå, og jeg klarer ikke se hvor du leser at de skal lage en ny vaksine? Jeg har også lest artikkelen på WHO sine egne sider, og jeg klarer ikke se noe om at de lager ny vaksine? Kan du vise meg hvor det står at de skal lage ny vaksine? Eller hvilke kilder du har dette fra? Det eneste jeg klarer lese er at rådene sier at man bør følge anbefalt vaksinering. Anonymkode: 5c0d0...6dd K.B. skrev (8 timer siden): Nå er dette en uavklart situasjon og det står ingen ting om vaksine i artikkelen fra NRK. Det står klart og tydelig i artikkelen at det er uklart om dette er en ny sykdom. Bør man generelt sett være skeptiske til Kinesiske myndigheter og i hvilken grad de rapporterer om situasjoner til WHO? Ja det synes jeg er en legitim bekymring, gitt hvor dårlig Covid-19 ble håndtert av Kinesiske myndigheter, men akkurat nå er det "vent og se" så regner jeg med at det blir sendt ut team med eksperter for å bekrefte, samt finne ut om dette er en ny Covid variant eller om det er noe helt annet. I all verden? Kan dere ikke lese? Det står svart på hvitt i artikkelen, pluss at jeg har klippet og limt. Jeg kan jo lime inn igjen: Mens Verdens helseorganisasjonventer på flere detaljer ber de kinesere følge disse smitteverntiltakene: Vaksinasjon Holde avstand til syke, Bli hjemme når de er syke Bli testet og få medisinsk behandling ved behov Bruke masker etter behov Sørge for god ventilasjon Regelmessig håndvask Anonymkode: fe8c4...d37 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Skrevet 23. november 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: I all verden? Kan dere ikke lese? Det står svart på hvitt i artikkelen, pluss at jeg har klippet og limt. Jeg kan jo lime inn igjen: Mens Verdens helseorganisasjonventer på flere detaljer ber de kinesere følge disse smitteverntiltakene: Vaksinasjon Holde avstand til syke, Bli hjemme når de er syke Bli testet og få medisinsk behandling ved behov Bruke masker etter behov Sørge for god ventilasjon Regelmessig håndvask Anonymkode: fe8c4...d37 Det står ingenting om en NY vaksine. Dette er bare standard helseråd som alltid bør følges ved smittsom sykdom. Vaksinasjon er tatt med i lista fordi hvis man er vaksinert mot andre sykdommer så får man ikke f.eks difteri eller andre vaksinerbare sykdommer i tillegg til denne sykdommen. Anonymkode: 64793...99e 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #17 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står ingenting om en NY vaksine. Dette er bare standard helseråd som alltid bør følges ved smittsom sykdom. Vaksinasjon er tatt med i lista fordi hvis man er vaksinert mot andre sykdommer så får man ikke f.eks difteri eller andre vaksinerbare sykdommer i tillegg til denne sykdommen. Anonymkode: 64793...99e Mhm. Ny sykdom fra Kina. Vaksinering står først på lista over tiltak. Sett det før, eller? Anonymkode: fe8c4...d37 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mhm. Ny sykdom fra Kina. Vaksinering står først på lista over tiltak. Sett det før, eller? Anonymkode: fe8c4...d37 Tar dette med knusende ro. Ikke noe vits i å dra konklusjoner ut fra noe som ser ut som en helt generisk liste. Anonymkode: 1838b...059 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå