AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Nylig blitt offisielt sammen med en dame, datet en del mnd før vi ble sammen og vi har det veldig fint når vi er sammen. Liker henne veldig godt og blitt glad i henne, MEN tenker fortsatt på andre damer seksuelt. Hender feks at jeg drømmer at jeg har sex med andre damer. Når jeg er på treningssenteret, så ser jo hvor mye flotte kvinner det finnes der ut og tanken på at jeg skal kun ha sex med hun ene jeg er sammen med nå "resten av livet" er nesten litt deprimerende. Ja, vet det ikke er riktig av meg, men kan ikke noe for det og det plager meg. Hvorfor kan jeg ikke bare være fornøyd med hun jeg har? Kan det bety at jeg bare rett og slett ikke er helt monogam av natur? Alltid følt det litt slik når jeg har vært i forhold tidligere, men aldri vært fysisk utro derimot. Har moral! Hun jeg er sammen med nå er kanskje litt "kjedelig" seksuelt og litt usikker, men slikt pleier jo å bli bedre med tiden tenker jeg. Uansett, virker bare som jeg blir unormalt fort lei seksuelt og det er litt skuffende. Får aldri ro! Kanskje jeg innerst inne ikke har klart å finne den rette dama? I yngre alder gikk jeg mye uten sex, var selv usikker og dårlig på å sjekke damer. Kanskje det er noe av forklaringen? Har mye seksuell energi som må få utløp. Anonymkode: 02a17...69f
Frkego Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Det finnes mange som ikke er monogame av natur og det er ingenting galt med det 😊 Det som derimot er viktig da, er at man er åpen om dette med partneren sin. Ikke gå inn i et monogamt forhold om du vet det ikke er for deg, for det ender enten i at du går på akkord med deg selv, at du ender opp utro eller at forholdet rakner av dårlig stemning rundt sex. Eller så kan det hende du ikke har møtt noen du ønsker å være monogam med. Har man mangler i sexlivet tenker jeg at det er naturlig å begynne å fantasere utenfor forholdet. Fantasere om noe annet som du ikke får delt hjemme. Det er heller ingenting galt med å fantasere om andre, for tanken er fri. Det er hva man gjør med disse fantasiene som teller. Jeg tror likevel, altså kun basert på egne erfaringer, at har man et tilfredsstillende sexliv hjemme vandrer ikke fantasien over på andre mennesker like lett. Er man ikke monogam vil nok ikke sex med kun én person over lengre tid være tilfredsstillende. Jeg tror nok ikke det finnes noen fasit her. Det eneste jeg tenker er at det er viktig å være åpen og ærlig med partner og at man ikke ender opp med å bedra.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, vet det ikke er riktig av meg, men kan ikke noe for det og det plager meg Det er ikke feil. Det er nok vanligere enn du tror å føle det sånn. Men de fleste legger lokk på det, fordi samfunnet er rigget rundt monogamiet. Jeg har tatt pause i å være monogam selv, og har mange elskerinner nå. Det er nok enklere i praksis enn å inngå ENM eller poly-forhold. Men det lar seg gjennomføre også innenfor rammene til et forhold. Jeg har truffet flere som får det til. (Men ja - det er krevende!) Anonymkode: 5123e...5fc
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 Tror det er mange som har det sånn, meg selv (kvinne) inkludert. Lever i parforhold og har det veldig bra, med mye og god sex. Men likevel ønsker jeg å ha sex med flere. Anonymkode: 84d1e...0f2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #5 Skrevet 23. november 2023 Hvorfor har du valgt å oppsøke monogame forhold om du ikke er interessert i dem? Du står jo helt fritt til å kommunisere til omverden at du er interessert i et åpent eller polygami forhold? Dette er 2023, ikke 1923, du blir ikke brent på bålet om du velger bort kirkens valg av monogami som standard. Vi er til og med et sekulært samfunn som søker avstand fra nettopp slike vilkårlige «regler». Anonymkode: 137a0...5e1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har du valgt å oppsøke monogame forhold om du ikke er interessert i dem? Du står jo helt fritt til å kommunisere til omverden at du er interessert i et åpent eller polygami forhold? Dette er 2023, ikke 1923, du blir ikke brent på bålet om du velger bort kirkens valg av monogami som standard. Vi er til og med et sekulært samfunn som søker avstand fra nettopp slike vilkårlige «regler». Anonymkode: 137a0...5e1 Kanskje fordi kvinner flest ønsker noe seriøst og ikke godtar dette? Man ser jo det her hele tiden, kvinner som klager på menn som ikke ønsker å slå seg til ro. Litt motsigende å påstå noe annet her inne da føler jeg. Og det føles også feil, hadde jo ikke likt at min partner lå med andre. Derfor liker jeg ikke at jeg føler det sånn Anonymkode: 02a17...69f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nylig blitt offisielt sammen med en dame, datet en del mnd før vi ble sammen og vi har det veldig fint når vi er sammen. Liker henne veldig godt og blitt glad i henne, MEN tenker fortsatt på andre damer seksuelt. Hender feks at jeg drømmer at jeg har sex med andre damer. Når jeg er på treningssenteret, så ser jo hvor mye flotte kvinner det finnes der ut og tanken på at jeg skal kun ha sex med hun ene jeg er sammen med nå "resten av livet" er nesten litt deprimerende. Ja, vet det ikke er riktig av meg, men kan ikke noe for det og det plager meg. Hvorfor kan jeg ikke bare være fornøyd med hun jeg har? Kan det bety at jeg bare rett og slett ikke er helt monogam av natur? Alltid følt det litt slik når jeg har vært i forhold tidligere, men aldri vært fysisk utro derimot. Har moral! Hun jeg er sammen med nå er kanskje litt "kjedelig" seksuelt og litt usikker, men slikt pleier jo å bli bedre med tiden tenker jeg. Uansett, virker bare som jeg blir unormalt fort lei seksuelt og det er litt skuffende. Får aldri ro! Kanskje jeg innerst inne ikke har klart å finne den rette dama? I yngre alder gikk jeg mye uten sex, var selv usikker og dårlig på å sjekke damer. Kanskje det er noe av forklaringen? Har mye seksuell energi som må få utløp. Anonymkode: 02a17...69f Det er helt greit å være polygam. Men det er ikke greit å late som man er monogam, og gå bak ryggen til dama. Kan du ikke finne deg ei dame som også er polygam? Så kan dere ha et lykkelig åpent forhold? Anonymkode: 04565...44f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje fordi kvinner flest ønsker noe seriøst og ikke godtar dette? Man ser jo det her hele tiden, kvinner som klager på menn som ikke ønsker å slå seg til ro. Litt motsigende å påstå noe annet her inne da føler jeg. Og det føles også feil, hadde jo ikke likt at min partner lå med andre. Derfor liker jeg ikke at jeg føler det sånn Anonymkode: 02a17...69f Men da bør du forbli singel. Å lure monogame damer til å godta din utroskap, er bare råttent. Du hadde følt det feil hvis dama di lå med andre, mens du selv ønsker å ha denne retten? Da bør du holde deg langt unna damer generelt. Anonymkode: 04565...44f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke feil. Det er nok vanligere enn du tror å føle det sånn. Men de fleste legger lokk på det, fordi samfunnet er rigget rundt monogamiet. Jeg har tatt pause i å være monogam selv, og har mange elskerinner nå. Det er nok enklere i praksis enn å inngå ENM eller poly-forhold. Men det lar seg gjennomføre også innenfor rammene til et forhold. Jeg har truffet flere som får det til. (Men ja - det er krevende!) Anonymkode: 5123e...5fc Hva er ENM? Anonymkode: e64d7...695
SlemUlv Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva er ENM? Anonymkode: e64d7...695 Ethical non monogamy
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 Jeg er mann og lever i et monogamt forhold (såvidt jeg vet), men ut fra din beskrivelse er jeg naturlig polygam. Jeg fantaserer og tenner på damer rundt meg konstant, spesielt når det er vanskelig på hjemmebane. Anonymkode: 99ca1...df4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 SlemUlv skrev (1 time siden): Ethical non monogamy På norsk blir det "åpent forhold". Litt flere bokstaver og forståelig for mer enn en engere krets.... Anonymkode: e64d7...695
SlemUlv Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På norsk blir det "åpent forhold". Litt flere bokstaver og forståelig for mer enn en engere krets.... Anonymkode: e64d7...695 På norsk blir det "etisk ikke monogami".. men ok. PolyNorge bruker bare poly, også enkelt.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 Ingen er monogame av natur. Man velger det selv. Anonymkode: 4a216...d77
Enmanelskeråhate Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 Tror ingen er født monogame, det er noe man velger/normer å være
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #16 Skrevet 23. november 2023 SlemUlv skrev (7 minutter siden): På norsk blir det "etisk ikke monogami".. men ok. PolyNorge bruker bare poly, også enkelt. En god oversettelse er ikke alltid den som er rett fram ord for ord. Og når man velger å bruke "initialord", så bør det enten være godt innarbeidet og kjent av målgruppen. Eller man kan presentere det i parrantes i begynnelsen av en tekst etter begrepet man viser til, for så deretter å kun bruke forkortelsen. Når jeg leser innleggene i denne delen av KG, slår det meg at svært få her er fra det miljøet hvor dette kan brukes forkortet. Selv er jeg poly og var ikke kjent med den forkortelsen. Takk for informasjonen! Anonymkode: e64d7...695 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #17 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje fordi kvinner flest ønsker noe seriøst og ikke godtar dette? Man ser jo det her hele tiden, kvinner som klager på menn som ikke ønsker å slå seg til ro. Litt motsigende å påstå noe annet her inne da føler jeg. Og det føles også feil, hadde jo ikke likt at min partner lå med andre. Derfor liker jeg ikke at jeg føler det sånn Anonymkode: 02a17...69f Jojo, "folk flest", men da må du jo lete etter noen som er lik deg da? Og at du ikke liker at din partner lå med andre, hvorfor ikke? Dobbel-moral much? Jeg synes du bør avslutte med monogame folk og heller lete i miljøer hvor folk er åpne for det du liker, og ikke forvente at det bare går ene veien. Ängsbacka i Sverige er kanskje noe for deg? Anonymkode: 8ecaf...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå