Gå til innhold

Omgjøre fast stilling til midlertidig offentlig sektor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at en og samme stilling først har blitt utlyst som fast 2 ganger men blitt gjort om til midlertidig ved 3. gangsutlysning. Vurderte å søke men synes den er mindre attraktiv nå som stillingen er omgjort til midlertidig. Er dette en vanlig prosedyre i det offentlige? Og hva er minimumskravene i en utlysningstekst? Den jeg sikter til mangler både oppstartsdato og varighet.. Ikke er den merket som en 3. gangsutlysning.

Anonymkode: 80408...d48

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er noen minimumskrav til utlysningstekst. Men tenkte umiddelbart at de har gjort om til midlertidig for å kunne senke kravene til ansettelsen?

Anonymkode: d857b...bda

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke om det er noen minimumskrav til utlysningstekst. Men tenkte umiddelbart at de har gjort om til midlertidig for å kunne senke kravene til ansettelsen?

Det er en stilling som krever høyere utdanning. Da burde de skrive noe om at folk kan bli ansatt på disp. Hvorfor skal jeg med utdanning søke på denne og ende opp med et vikariat av ukjent varighet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ting til, stillingsteksten burde si noe mer presist om oppstartsdato og varighet. Ikke bare søknadsfrist og midlertidig stilling på heltid.

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo hende de har ansatt noen, men nå søker vikar. 

Anonymkode: 963a1...3ba

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en stilling som krever høyere utdanning. Da burde de skrive noe om at folk kan bli ansatt på disp. Hvorfor skal jeg med utdanning søke på denne og ende opp med et vikariat av ukjent varighet. 

De ønsker antagelig ikke å ansette noen på disp.

De har søkt to ganger etter noen med korrekt utdanning, uten å få napp. Nå trenger de akutt noen til å gjøre jobben, og de vet at de neppe får noen kvalifiserte søkere. De ønsker ikke å tilsette noen som ikke fyller kravene permanent, men de kan tilsette en slik person midlertidig mens de fortsetter å lete etter kompetansen de ønsker/trenger.

De tenker ikke på å være fristende for slike som deg, fordi de antar at du ville søkt på den faste stillingen som allerede har vært utlyst to ganger.

Nå håper de på å få tak i noen som er dyktige nok til å gjøre jobben med litt innføring, og som kanskje kan være interessert i å videreutdanne seg innen feltet på sikt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan jo hende de har ansatt noen, men nå søker vikar. 

Anonymkode: 963a1...3ba

Dette kan stemme, har opplevd selv på arbeidsplassen at høygravid fikk stillingen så da ble det utlyst vikar for henne til hun var tilbake, ble en stund pga ulønnet permisjon også. Så de spesifiserte ikke lengde på vikariatet. 

Anonymkode: 7c057...0bc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De ønsker antagelig ikke å ansette noen på disp.

De har søkt to ganger etter noen med korrekt utdanning, uten å få napp. Nå trenger de akutt noen til å gjøre jobben, og de vet at de neppe får noen kvalifiserte søkere. De ønsker ikke å tilsette noen som ikke fyller kravene permanent, men de kan tilsette en slik person midlertidig mens de fortsetter å lete etter kompetansen de ønsker/trenger.

De tenker ikke på å være fristende for slike som deg, fordi de antar at du ville søkt på den faste stillingen som allerede har vært utlyst to ganger.

Nå håper de på å få tak i noen som er dyktige nok til å gjøre jobben med litt innføring, og som kanskje kan være interessert i å videreutdanne seg innen feltet på sikt.

Slike som meg?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette kan stemme, har opplevd selv på arbeidsplassen at høygravid fikk stillingen så da ble det utlyst vikar for henne til hun var tilbake, ble en stund pga ulønnet permisjon også. Så de spesifiserte ikke lengde på vikariatet. 

Anonymkode: 7c057...0bc

Har snakket med noen som har godt kjennskap til bedriften. Fikk ikke tak i kontaktperson/ leder. Nesten bedre at jeg fikk pratet med en ansatt og ikke leder, for da hadde jeg neppe fått vite det jeg nå sitter med. De har altså ikke fått tak i noen de liker hittil. De har en bekjent uten godkjent utdanning de ønsker å bruke på disp, men hun må gjennom søknadsprosessen. Stillingen er altså allerede tiltenkt en bestemt person. Fikk disse opplysningene i bytte mot å ikke nevne navn. Der sparte jeg meg for en prosess hvor jeg allikevel ikke hadde fått jobben. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En ting til, stillingsteksten burde si noe mer presist om oppstartsdato og varighet. Ikke bare søknadsfrist og midlertidig stilling på heltid.

Mest sannsynlig er den faste stillingen besatt, men personen kan ikke begynne umiddelbart.  

De må derfor lyse ut den midlertidige. Da kan også dato for oppstart og varighet ikke være helt fastsatt enda. 

Anonymkode: 888ba...f02

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Slike som meg?

"Slike som deg" peker i denne sammenheng tilbake til innlegget under.

Du skriver "Hvorfor skal jeg med utdanning søke på denne og ende opp med et vikariat av ukjent varighet"

Så altså personer med rett utdannelse/kvalifikasjon.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

"Slike som deg" peker i denne sammenheng tilbake til innlegget under.

Du skriver "Hvorfor skal jeg med utdanning søke på denne og ende opp med et vikariat av ukjent varighet"

Så altså personer med rett utdannelse/kvalifikasjon.

Skjønte det, de gikk bare litt fort i svingene for meg. Beklager så mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...