AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Hei! Jeg har siden februar 23 slitt med mye angstsymptomer og moderat depresjon. Jeg har gått sykemeldt siden sommer, men jobber nå gradert. Nå har jeg plutselig begynt å gjøre aktiviteter jeg liker > male, trene, møte venner, strikke. MEN jeg føler lite glede i å gjøre aktivitetene, men jeg får likevel gjort dem. Jeg klarer ikke sitte stille og MÅ gjøre noe hele tiden for å ikke få vonde følelser og tanker. Blir usikker på om jeg er på bedringens vei eller om det er en løsning for å ikke kjenne på alt. Har noen opplevd lignende? Er jeg på bedringens vei? Anonymkode: 5ec64...452
Snublefot62 Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Hva sier kroppen din deg og hva sier behandler? Det er umulig for oss på et anonymt forum med ulik bagasje og bakgrunn å vurdere om du er bedre eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Det kan være begge deler, og det kan være en kombinasjon. Men det er bra å lære seg sitte litt alene å kjenne på følelsene sine. Og det er like bra å komme seg ut å være aktiv. Ved depresjon så må man gjerne tvinge seg til å gjøre aktiviteter en periode, selv om man ikke føler glede av dem. Men det hjelper ikke "flykte" fra depresjon heller. Anonymkode: 5de95...238
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Skrevet 23. november 2023 TS Jeg har siden april blitt fulgt opp av psykolog i kommunen og fastlege, men da det ikke har ført til noe bedring er jeg henvist til DPS. Har time i slutten av november. Kroppen sier meg lite som jeg forstår. Har mye tankespinn og uro i kroppen. Jeg ser selv jeg er på tur tilbake i mønsteret før jeg ble ganske dårlig i februar, og det er derfor jeg er usikker på om det er tegn på bedring eller ikke. Takk for svar :) Anonymkode: 5ec64...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå