Gå til innhold

Poll: Hvilken tannbørste, tannkrem bruker du? Bruker du munnskyll/tanntråd?

Castor Troy

Poll: Hvilken tannbørste, tannkrem og munnskyll bruker du?  

51 stemmer

1. 1. Hvilken hardhet i tannbørste?

• Soft
      33
    • Medium
      18
    • Hard
      0
  2. 2. Hvilken tannkrem bruker du?

• Jordan
      4
    • Colgate
      16
    • Solidox
      4
    • Zendium
      13
    • Pepsodent
      0
    • Denivit
      0
    • Oral B
      2
    • iWhite
      1
    • Clinomyn
      1
    • Sensodyne
      3
    • Annen type tannkrem
      7
  3. 3. Bruker du munnskyll/tanntråd?

• Ja
      41
    • Nei
      10

Anbefalte innlegg

Har lenge brukt medium  Jordan tannbørste, men gikk over til soft for å skåne tannkjøttet. Bruker i tillegg Jordan munnskyll Plax og Jordan Flosser Easyslide. 

Endret av Castor Troy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare bruke supermyk tannbørste og zendium eller sensodyne(?)tannkrem.

har tannkjøttbetennelse,og det blusser opp hvis jeg bruker colgate eller annem tannkrem med såpe i seg.

får da store sår inni munnen(after),så dette er noe jeg må unngår. Får da store smerter..

Bruker tannkrem hver gang jeg har spist,dersom jeg ikke gjør det,får jeg vondt i munnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker soft tannbørste, zendium, tanntråd og flourskyll. Av og til renser jeg bakerst i gummene med noe jeg ikke husker hva heter. Corsydol? Har litt på en bomullsdott og klemmer ned bakerst i gummen, da jeg har en visdomstann under huden, og huden har begynt å åpne seg der. Syns det er ekkelt at det kommer alt mulig ned der, så renser ukentlig ca.  (Ja tannlege har sjekket åpningen i gummen og det er fint og normalt)

Anonymkode: bd4dc...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker soft tannbørste

denne tannkremen: Parodontax Ultra Clean daglig fluortannkrem

Bruker flux munnskyll

Og Jordan easy clean flosser 

Anonymkode: 76676...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Oral B elektrisk tannbørste med medium børstehode og tannkrem med tea-treeolje fra Australian Bodycare. Har også kronisk tannkjøttbetennelse som heldigvis er "sovende" og holdes i sjakk med god tannpleie. Bruker også mellomromsbørster og munnskyll med fluor, det varerer litt hvilket. Pleier å kjøpe litersflasker på apoteket når de har tilbud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Bruker Oral B elektrisk tannbørste og Änglamark tannkrem (kjøper tannkremen på Coop Obs - den er svanemerket og uten titandioksid). Bruker Jordan gum protector munnskyll, som også er svanemerket. Tanntråd kjøper jeg på normal.

Anonymkode: 742e5...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra soft tannbørste og Zendium tannkrem. Skyller ikke med vann etterpå, så trenger ikke fluorskyll. Hvis jeg skulle brukt det ville jeg kun brukt Fluorid munnskyll (smakløs og fargeløs, og med nok fluor)

Anonymkode: b9c66...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft tannbørste fra Jordan og Zendium tannkrem. Bruker tanntråd ved behov og før tannpuss. Skyller munnen med Flux munnskyll mot munntørrhet ved behov, men ikke rett etter tannpuss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...