Lene1990 Skrevet 23. november 2023 #1 Skrevet 23. november 2023 Hei, en god barndomsvenn av meg (mann 31år ) ble kjent med en dame (30) på tinder, de har truffet hverandre et par ganger, fortsatt tidlig fase. Begge uten barn. Hun hadde et litt trøblete forhold fra før som hun fortalte han om som førte til at min venn tok hensyn. For mye hensyn ved å være passiv. Ta litt færre iniativ for å ikke presse seg på. Siden hun også hadde virket redd/usikker. Hun brukte tid for å bli trygg for første date før det ble noe av. Dette førte til at hun først mistenkte at han ikke var interresert i henne, men de hadde snakket om det og alt var bra. Han innrømmer til meg at han kan ha blitt oppfattet som usikker/vinglete, men grunnene er den forhistorien han fikk av henne om tidligere forhold. (Han var usikker hvordan han skulle forholde seg til det og var for redd til å skyve hun fraseg ved å være for frempå fordi hun var usikker på menn. Tiden gikk et par uker og hun visste mer interesse ved at hun spurte han mer konkrete og viktige spørsmål. Hva han så i en jente, om de kunne passe sammen osv. Skulle egentlig treffes men av «gyldige» årsaker måtte de flytte på det. Alt var greit. Så skulle hun i en bursdag til sønnen til en av venninene sine (kun damer), tidligere den dagen hadde hun sendt han personlig snaps og han hadde svart positivt til han og med flørtende emojier (altså alt er normalt). Så dagen etter den bursdagen får han en kald skulder av henne. At hun ikke trodde/ville bli noe forhold med han, men "graderte seg med ikke akkurt nå". Han reagerte på at hun så drastisk uten at han har gjort noe konkret skiftet mening. Det fra god tone og skal treffes igjen til kaldskulder. Det har nå gått rundt 2 kanskje 3 uker, hun har ikke slettet han på Facebook eller Snapchat og han får/sender fortsatt snapper med henne, men det har gått over mer til fellessnapper (som du sender privat men til mange). Ikke fått spurt om han eller hun svarer tilbake på de «fellessnappene» Han spurte meg som kvinne om svar/råd jeg kunne ville gi han. Jeg klarte egentlige ikke gi han noe godt svar men noen hypoteser. Han er egentlig blitt enda mer interresert i henne etter dette (har vell trigget noe i han) og han tenker og skurrer på det (Jeg ser det preger han) . Ga han 2 råd om hvordan han skal forholde seg til dette. Tenkte og høre å høre her inne om hva dere tenker grunnene til kan være og hvilken råd dere ville gitt han om veien videre. Noen av grunnene jeg ga han: At hun gjør det for å få en reaksjon av av deg. At du blir mer direkte og ikke er usikker/vinglete. For å se om du virkelig vil noe mer At hun kanskje har truffet en annen. Damene har preiket om det og om han på bursdagen og at hun har fått råd til å gå videre fordi de mener du ikke har vært direkte nok. At du vil ikke noe seriøst siden det har gått såpass tid. Kanskje tror de at du har mange andre jenter han «dater» derfor er du bare en av mange siden han ikke er direkte nok og holder deg på vent. Du finner noe bedre. Litt sånne klassiske ting som kan komme når damer preiker om menn. (Ikke sikkert, men kan se det for meg) Jeg heller litt mot at noe er blitt sagt i den bursdagen som har ført til den drastiske endringen av meningen. Hva som kan ha blitt sagt aner jeg ikke. At grunnen er den passive tilnærmingen hans har ført til at hun kanskje har blitt usikker. Jeg syns det er litt rart og spørre ut en fyr om masse personlig og diverse ting om forhold. Ha en veldig god tone for å så uken eller to etter bare skifte mening. Han har ikke datet noen annen dame siden de begynte å snakke sammen. Ting kom så brått på Jeg mener at han har to muligheter her. Ikke svar så mye på snap spesielt ikke fellessnapper, ta litt avstand en periode for å se om hun da tar noe mer personlig kontakt igjen. Kanskje hun faktisk savner deg. Det andre var gå all inn, inviter hun med på noe du vet begge liker. Her lurte han på om hvis han skulle spørre om en ny date/sjanse burde han i spørsmålet allerede då forklart noe av vinglingen hans eller gamblet på at han får et ja og ta det senere om hvorfor han har holdt igjen. Han er litt usikker å velge denne veien, for hvis han får et nei så er det helt ferdig, mens jeg tenker personlig kunne vært det beste for ham. Jeg personlig føler litt med han her, han er blitt litt betatt/glad i den damen og at det har som tidligere nevnt trigget følelsene hans enda mer etter «avvisningen». Jeg ser det preger han og ønsker å kunne hjelpe/råde han best mulig her. Syns hele situasjonen er merkelig.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Skrevet 23. november 2023 Hun virker veldig usikker og vennen din bør ta en ærlig vurdering på om dette er noe han trenger i livet sitt. Høres ut som om hun har fått dårlige råd av dårlige venninner i ekte KG stil. Men uansett hva grunnen hennes er så ville jeg (som er mann) tatt det som et rødt flagg. Det gjør vondt å innse det nå men han vil takke seg selv senere. Anonymkode: 9089e...1be 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Skrevet 23. november 2023 Kan han bare spørre henne rett ut hva som har skjedd? Dette gjorde jeg med en jeg datet hvor det skjedde noe likt. Fra en dag til en annen sluttet jeg å høre noe, bare en og annen snap og melding. Så etter 2 uker spurte jeg han hva som foregikk. Og han ga meg et klart og tydelig svar. Det var veldig greit for oss begge. Anonymkode: ca14d...f54 2
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hun virker veldig usikker og vennen din bør ta en ærlig vurdering på om dette er noe han trenger i livet sitt. Høres ut som om hun har fått dårlige råd av dårlige venninner i ekte KG stil. Men uansett hva grunnen hennes er så ville jeg (som er mann) tatt det som et rødt flagg. Det gjør vondt å innse det nå men han vil takke seg selv senere. Anonymkode: 9089e...1be Jeg er egentlig enig i at det kan være et rødt flagg og ser hva du mener. Dessverre er det lettere sagt enn gjort. Ja jeg tenkte med engang at dette lukter litt damepreik (hørt mye rart selv på reine dametreff før) at de bare har hørt en side det at han var passiv, men ikke hvorfor han var det og hva hun egentlig har sagt til han. Da kommer fort det der, du er en av mange, han vil egentlig ikke noe mer, du finner noe bedre etc. Det er en den brå endringen av meningen jeg stusser over. Merkelig å gå fra og ville treffes, og mer dype spørsmål til bang, det kan ikke bli noe "Nå" Endret 23. november 2023 av Lene1990
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan han bare spørre henne rett ut hva som har skjedd? Dette gjorde jeg med en jeg datet hvor det skjedde noe likt. Fra en dag til en annen sluttet jeg å høre noe, bare en og annen snap og melding. Så etter 2 uker spurte jeg han hva som foregikk. Og han ga meg et klart og tydelig svar. Det var veldig greit for oss begge. Anonymkode: ca14d...f54 Han fikk jo et svar at hun ikke var klar for noe "nå" 2
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2023 Er det noen flere som kan bidra med noen råd/meninger her?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Det nytter egentlig ikke å spekulere. Hvis hun har sagt hun ikke er klar for noe nå så må han bare godta det. Grunnen spiller egentlig ikke så stor rolle. Kan hende hun har gått lei, kan hende hun flørter med noen andre, det kan hende hun sliter med noe personlig. Umulig å si, han må spørre. Anonymkode: a4d54...68b 2
Adele Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Hun høres egentlig emosjonelt utilgjengelig ut, samtidig som at vennen din kanskje er litt for passiv. Kan det være at de blir bedre som venner enn kjærester? Berg- og dalbanen med kald og varm blir ofte ikke bedre, kun verre. Må kysse noen frosker før prinsessa kommer - snakker av vond og lang erfaring. 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 Tror hun har tatt riktig avgjørelse om at hun trenger mer tid. Anonymkode: d8852...e2b
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det nytter egentlig ikke å spekulere. Hvis hun har sagt hun ikke er klar for noe nå så må han bare godta det. Grunnen spiller egentlig ikke så stor rolle. Kan hende hun har gått lei, kan hende hun flørter med noen andre, det kan hende hun sliter med noe personlig. Umulig å si, han må spørre. Anonymkode: a4d54...68b Enig i at han må godta det, men personlig syns jeg det er litt ufint generelt i samfunnet og dra det enkleste kortet av unnskyldning/bortforklaring istedenfor å være ærlig og si det som det er. Jeg skal ikke med 100% garantere at hun ikke snakker sant, men tror grunnen er en annen. Ja han bør/må kanskje bare spørre rett ut å se om hun svarer og selvom et svar eventuelt kan gjøre vondt
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2023 Adele skrev (15 minutter siden): Hun høres egentlig emosjonelt utilgjengelig ut, samtidig som at vennen din kanskje er litt for passiv. Kan det være at de blir bedre som venner enn kjærester? Berg- og dalbanen med kald og varm blir ofte ikke bedre, kun verre. Må kysse noen frosker før prinsessa kommer - snakker av vond og lang erfaring. Ja det er nok en tidlig erfaring som har gjort henne generelt usikker. Samtidig som han fikk vite om det ganske tidlig som medførte veldig passivitet. Tror ikke venner egentlig er noe aktuelt i dette tilfellet. Han har vell 3 alternativer Gi det tid å se Gå all in enten går det bra eller ikke Eller bare glem damen å gå videre med engang
Adele Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 Lene1990 skrev (2 timer siden): Ja det er nok en tidlig erfaring som har gjort henne generelt usikker. Samtidig som han fikk vite om det ganske tidlig som medførte veldig passivitet. Tror ikke venner egentlig er noe aktuelt i dette tilfellet. Han har vell 3 alternativer Gi det tid å se Gå all in enten går det bra eller ikke Eller bare glem damen å gå videre med engang Jeg kasta vekk ett år på en emosjonelt utilgjengelig fyr. Nytter ikke å gi det tid oftest. Tenker det beste er å bare gå videre. 2 1
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #13 Skrevet 23. november 2023 Adele skrev (2 timer siden): Jeg kasta vekk ett år på en emosjonelt utilgjengelig fyr. Nytter ikke å gi det tid oftest. Tenker det beste er å bare gå videre. Ja ser den, tenkte bare å høre litt her inne hva andre tenkte om både hva dette kunne være men også hva han bør gjøre. Takk 1
anonym78910 Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 Lene1990 skrev (17 timer siden): Hei, en god barndomsvenn av meg (mann 31år ) ble kjent med en dame (30) på tinder, de har truffet hverandre et par ganger, fortsatt tidlig fase. Begge uten barn. Hun hadde et litt trøblete forhold fra før som hun fortalte han om som førte til at min venn tok hensyn. For mye hensyn ved å være passiv. Ta litt færre iniativ for å ikke presse seg på. Siden hun også hadde virket redd/usikker. Hun brukte tid for å bli trygg for første date før det ble noe av. Dette førte til at hun først mistenkte at han ikke var interresert i henne, men de hadde snakket om det og alt var bra. Han innrømmer til meg at han kan ha blitt oppfattet som usikker/vinglete, men grunnene er den forhistorien han fikk av henne om tidligere forhold. (Han var usikker hvordan han skulle forholde seg til det og var for redd til å skyve hun fraseg ved å være for frempå fordi hun var usikker på menn. Tiden gikk et par uker og hun visste mer interesse ved at hun spurte han mer konkrete og viktige spørsmål. Hva han så i en jente, om de kunne passe sammen osv. Skulle egentlig treffes men av «gyldige» årsaker måtte de flytte på det. Alt var greit. Så skulle hun i en bursdag til sønnen til en av venninene sine (kun damer), tidligere den dagen hadde hun sendt han personlig snaps og han hadde svart positivt til han og med flørtende emojier (altså alt er normalt). Så dagen etter den bursdagen får han en kald skulder av henne. At hun ikke trodde/ville bli noe forhold med han, men "graderte seg med ikke akkurt nå". Han reagerte på at hun så drastisk uten at han har gjort noe konkret skiftet mening. Det fra god tone og skal treffes igjen til kaldskulder. Det har nå gått rundt 2 kanskje 3 uker, hun har ikke slettet han på Facebook eller Snapchat og han får/sender fortsatt snapper med henne, men det har gått over mer til fellessnapper (som du sender privat men til mange). Ikke fått spurt om han eller hun svarer tilbake på de «fellessnappene» Han spurte meg som kvinne om svar/råd jeg kunne ville gi han. Jeg klarte egentlige ikke gi han noe godt svar men noen hypoteser. Han er egentlig blitt enda mer interresert i henne etter dette (har vell trigget noe i han) og han tenker og skurrer på det (Jeg ser det preger han) . Ga han 2 råd om hvordan han skal forholde seg til dette. Tenkte og høre å høre her inne om hva dere tenker grunnene til kan være og hvilken råd dere ville gitt han om veien videre. Noen av grunnene jeg ga han: At hun gjør det for å få en reaksjon av av deg. At du blir mer direkte og ikke er usikker/vinglete. For å se om du virkelig vil noe mer At hun kanskje har truffet en annen. Damene har preiket om det og om han på bursdagen og at hun har fått råd til å gå videre fordi de mener du ikke har vært direkte nok. At du vil ikke noe seriøst siden det har gått såpass tid. Kanskje tror de at du har mange andre jenter han «dater» derfor er du bare en av mange siden han ikke er direkte nok og holder deg på vent. Du finner noe bedre. Litt sånne klassiske ting som kan komme når damer preiker om menn. (Ikke sikkert, men kan se det for meg) Jeg heller litt mot at noe er blitt sagt i den bursdagen som har ført til den drastiske endringen av meningen. Hva som kan ha blitt sagt aner jeg ikke. At grunnen er den passive tilnærmingen hans har ført til at hun kanskje har blitt usikker. Jeg syns det er litt rart og spørre ut en fyr om masse personlig og diverse ting om forhold. Ha en veldig god tone for å så uken eller to etter bare skifte mening. Han har ikke datet noen annen dame siden de begynte å snakke sammen. Ting kom så brått på Jeg mener at han har to muligheter her. Ikke svar så mye på snap spesielt ikke fellessnapper, ta litt avstand en periode for å se om hun da tar noe mer personlig kontakt igjen. Kanskje hun faktisk savner deg. Det andre var gå all inn, inviter hun med på noe du vet begge liker. Her lurte han på om hvis han skulle spørre om en ny date/sjanse burde han i spørsmålet allerede då forklart noe av vinglingen hans eller gamblet på at han får et ja og ta det senere om hvorfor han har holdt igjen. Han er litt usikker å velge denne veien, for hvis han får et nei så er det helt ferdig, mens jeg tenker personlig kunne vært det beste for ham. Jeg personlig føler litt med han her, han er blitt litt betatt/glad i den damen og at det har som tidligere nevnt trigget følelsene hans enda mer etter «avvisningen». Jeg ser det preger han og ønsker å kunne hjelpe/råde han best mulig her. Syns hele situasjonen er merkelig. Har hun funnet ut hvorfor hun «valgte» feil sist? Jeg er 48 og har intill siste årene skyvd unna alle snille, herlige tålmodige menn. Tror ikke det er så mye han kan gjøre annet enn å snakke med henne, prøve få henne til å innse problemet. Jeg måtte bearbeide traumer fra barndommen, jeg taklet ikke når noen var snill med meg. Jeg taklet kun menn som gav meg samme følelsen «angsten» som i barndommen. Be han låne solstråleboken av Trond Haukedal på biblioteket. Står litt om det der hvorfor damer velger slemme menn. Håper det ordner seg og for all del jeg kan ta feil, men kjente meg litt igjen i beskrivelsen her 🌸
anonym78910 Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 Synes også han kan ta det opp med henne si at han er interessert men ville gi henne tid. Det er jo kjempevanskelig å være forelsket motpart til en som har gått igjennom noe vanskelig.
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #16 Skrevet 23. november 2023 anonym78910 skrev (4 minutter siden): Har hun funnet ut hvorfor hun «valgte» feil sist? Jeg er 48 og har intill siste årene skyvd unna alle snille, herlige tålmodige menn. Tror ikke det er så mye han kan gjøre annet enn å snakke med henne, prøve få henne til å innse problemet. Jeg måtte bearbeide traumer fra barndommen, jeg taklet ikke når noen var snill med meg. Jeg taklet kun menn som gav meg samme følelsen «angsten» som i barndommen. Be han låne solstråleboken av Trond Haukedal på biblioteket. Står litt om det der hvorfor damer velger slemme menn. Håper det ordner seg og for all del jeg kan ta feil, men kjente meg litt igjen i beskrivelsen her 🌸 Det jeg vet gikk det rett og slett ut på at hun ble behandlet dårlig og derfor hadde problemer med å stole/knytte seg til andre menn. Godt illustrert at det tok sin tid før første date. Ja alternetivet er jo å konfrontere henne direkte med at skyldes dette at han var "uinterresert" skyldes at han ville ta hensyn i forhold til ting hun har fortalt han og derfor har vært altfor passiv. Hvis det er er hovedgrunnen så vet jo han det i hvertfall. Det andre er egentlig komme seg videre
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #17 Skrevet 23. november 2023 anonym78910 skrev (4 minutter siden): Synes også han kan ta det opp med henne si at han er interessert men ville gi henne tid. Det er jo kjempevanskelig å være forelsket motpart til en som har gått igjennom noe vanskelig. Ja det er jo kanskje det aller beste. Skyldes det andre grunner er jo det trolig over for han uansett og bør komme seg videre. Selvom det gjør vondt om han blir avvist definitivt så bør han bli ferdig med det
anonym78910 Skrevet 23. november 2023 #18 Skrevet 23. november 2023 Lene1990 skrev (1 minutt siden): Ja det er jo kanskje det aller beste. Skyldes det andre grunner er jo det trolig over for han uansett og bør komme seg videre. Selvom det gjør vondt om han blir avvist definitivt så bør han bli ferdig med det Ja han får prøve snakke med henne. Håper det ordner seg. 1
Lene1990 Skrevet 23. november 2023 Forfatter #19 Skrevet 23. november 2023 anonym78910 skrev (1 time siden): Ja han får prøve snakke med henne. Håper det ordner seg. Håper jeg og. Dessverre virker det som han ikke ønsker å gi opp enda. Takk
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #20 Skrevet 23. november 2023 Adele skrev (4 timer siden): Jeg kasta vekk ett år på en emosjonelt utilgjengelig fyr. Nytter ikke å gi det tid oftest. Tenker det beste er å bare gå videre. Dette. "Ikke klar for noe nå" betyr som regel "ikke interessert". Hadde hun vært veldig interessert i han, så hadde hun ikke tatt sjansen på å la han gå. Jeg var heller ikke "klar for noe nå" helt til jeg traff nåværende samboer, def var alt for god match til at jeg kunne la den sjansen gå.. Sagt med andre ord; man styrer ikke følelsene sine. Anonymkode: a5f61...a54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå