AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 Kjæresten min er fra Østlandet og sier «jeg kommer forbi» i betydningen «jeg kommer innom». Er det han som er rar, eller betyr det det samme? Jeg er fra Vestlandet, og er vant til at å «gå forbi» handler om at man går langsmed huset, men at man ikke stikker innom. Anonymkode: 4de82...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 (endret) Jeg er fra østlandet, synes "jeg kommer forbi" høres merkelig ut. Jeg hadde heller sagt jeg kommer innom. Jeg kunne sagt jeg kjører forbi, men med intensjonen om ikke å stoppe for besøk, kun kjøre fysisk forbi og videre. Endret 23. november 2023 av Castor Troy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Del Skrevet 23. november 2023 Det refereses nok til betydning om at han kanskje kommer innom når han er i nærheten pm han får tid. Er så lenge siden utrykket er brukt het, at jeg husker ikke setningen. Men den betyr ofye kanskje komme innom eller at du kommer innom en rask tur evnt. Men her sier vi mest kåmma innom, , ramle innom, kjæm en tur. Anonymkode: f60c6...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #4 Del Skrevet 23. november 2023 Jeg kommer forbi betyr for meg at jeg kommer til å være i nærheten. Hvis så, kan jeg komme innom, dvs plutselig ringe på døra di. Anonymkode: 42624...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2023 #5 Del Skrevet 23. november 2023 Tønsberg stikker innom sier jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå