Gå til innhold

Rosa eller lilla farge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker dere rosa eller lilla farger på tekstil i stua? Mye hvitt ellers. Hvordan påvirker rosa oss? Og hvordan påvirker lilla oss?

Anonymkode: 2e812...4b7

Skrevet

Lilla, men da i en varm og mørkere tone. Hvis det er mye hvitt så syns jeg brun og beigetoner trengs i tillegg. 

Anonymkode: 30e97...31c

• Liker 2
Skrevet

Alle farger kan fungere, men fint å konstrastere litt med andre farger, nyanser og teksturer. Er helt hvitt rom med rosa puter of gardiner er ikke fint, men ros puter i er gyllent rom, eller med tredetaljer, skinn osv blir veldig fint! Og nyansen har selvsagt mye å si. Barbierosa vs gammelrosa påvirker oss helt forskjellig. Blir nok veldig fint!

Anonymkode: b5ca0...c28

Skrevet

Både lilla og rosa kan passe inn i mitt nøytrale hjem. Sikler faktisk på en rosa blomsterpotte, men den koster 13-1500 kroner 😕 . Også kjempefint med rosa kubbelys ved siden av rosa peoner. Det har jeg ofte på et lite bord i hjørnet i stua ved godstolen, selv om jeg ellers bruker olivengrønn som hovedfargeinnslg i det nøytrale hvite, brune og beige.

Lilla bruker jeg ikke så mye, men det er fint det også :) 

Anonymkode: 63f3d...fa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle farger kan fungere, men fint å konstrastere litt med andre farger, nyanser og teksturer. Er helt hvitt rom med rosa puter of gardiner er ikke fint, men ros puter i er gyllent rom, eller med tredetaljer, skinn osv blir veldig fint! Og nyansen har selvsagt mye å si. Barbierosa vs gammelrosa påvirker oss helt forskjellig. Blir nok veldig fint!

Anonymkode: b5ca0...c28

Ja, helt enig! Ett helt hvitt rom med en rosa pute, vil se stusslig ut. Jeg er for å blande litt gammelt med moderne, for å få en stemning, men er nøye på fargesammensetningen. Elsker innslag av tre og å få en galant rustikk stemning. 

Skrevet

Jeg er ikke glad i lilla, men rosa kan jeg godt ha. Særlig sånn gammelrosa som vist tidligere her. Har faktisk en del gammelrosa sammen med grønne puter i sofaen og det synes jeg er veldig fint. 

Anonymkode: 63c19...41e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lilla, men da i en varm og mørkere tone. Hvis det er mye hvitt så syns jeg brun og beigetoner trengs i tillegg. 

Anonymkode: 30e97...31c

Helt enig :)

Skrevet

Liker en dus rosa, type gammelrosa farge i visse detaljer og eventuelt en vegg (mange nydelige pudderrosa/gammelrosa farger). Lilla kan jeg ikke fordra, til den grad at jeg ikke orker å ha lilla adventslys en gang, virkelig ikke en fin farge på noe som helst syns jeg. Vi har det lyst hjemme, type hvite vegger og tak (listefritt og høy takhøyde så det passer best), lyst tregulv, lys grå sofa og ellers mye hvitt og lys/hvitoljet eik, og store vinduer og mye lys, og vi har noen få pudderrosa ting rundt om kring, som puter, detaljer på et maleri, noen pynteting/lysestaker, blomster ol. Syns det er veldig fint og behagelige farger å ha i huset. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...