Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg møter venner er det oftest at vi møtes ut å spiser eller andre ting ute. Dette koster penger. Jeg har egentlig ikke råd til dette. Ikke sagt noe om dette, men må slutte å møtes sånn. Da blir det ikke mye sosialt på meg. Hva gjør dere når dere møter venner? 

Anonymkode: cd113...cd6

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg inviterer venner hjem til meg. Serverer middag eller en kopp te, avhengig av tid og anledning.  Synes det er hyggelig å spise hverdagsmiddag sammen.

Anonymkode: 78b0d...adb

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare invitere de hjem til deg?

Anonymkode: be55f...1d1

• Liker 1
Skrevet

Bruker aldri penger når jeg møter venner, eller jo en sjelden gang. Men som oftest så drar jeg på besøk hos dem. Hvis vi skal møtes ute for en cafe, så spiser jeg hjemme før jeg drar - og kjøper en iskaffe, brus etc når vi møtes.

Anonymkode: 6f820...e72

• Liker 1
Skrevet

Gjør mye forskjellig egentlig. Kafé, restaurant, konserter, hyttetur, besøk hos hverandre med eller uten barn, går tur, søndagstur med familie (med eller uten mat). Nå er det en i gjengen som har litt dårlig råd, så da gjør vi det billigst mulig for tiden. Går an å invitere på boller og kakao f.eks 

Anonymkode: b6a3a...f5a

• Liker 1
Skrevet

Du har råd til å møte venner. Du har ikke råd til å gå ut og spise. 

Det er jo tusen ting man kan gjøre helt gratis? 

Gå tur for å skravle i stedet for å sitte på kafé. Møtes hjemme hos hverandre for film, skravling, brettspill, etc. 

Anonymkode: fac31...f97

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Gå tur eller inviter hjem.

Anonymkode: 3b845...eba

Skrevet

Går en tur i skogen eller i en park

• Liker 1
Skrevet

Jeg møter som regel venner enten hos meg eller dem. Og da drikker vi kaffe. 

Går også jevnlig tur med ei venninne. 

Anonymkode: ba3bd...38a

Skrevet

Jeg går heller ut et billig sted enn å invitere hjem, hvis jeg vil spare og det er en fire-fem stykker. Men å gå turer osv er bedre forslag.

Anonymkode: 8bb98...4fd

Skrevet

Men så inviter eller foreslå noe annet da? :)

Ofte blir det jo kafé bare fordi det er lettvint og ingen gidder å bruke noe initiativ til å finne på noe annet. Ikke fordi det er så forbasket stas å gå på kafé.

Er jo superhyggelig å bli invitert hjem til en venn/venninne på nybakte boller eller noe. Søndagstur med kakao/kaffe/te/varm saft på termos. Brettspill og popcorn. Steke vafler er rimelig kos.

Ber du venner hjem er det også helt innafor å be dem ta med seg litt snacks eller noe til kaffen. Rømme til vaflene. Som oftest vil folk tilby seg :)

Foreslå en hverdagsmiddag sammen en gang i uka, en gang i måneden - avhenger jo litt av hvor gamle dere er og evt familie eller ei. Men vi har pleid å dra hjem til hverandre på en tirsdag for pannekaker eller noe.

Anonymkode: dd944...af6

• Liker 1
Skrevet

Nå har flere i min vennegjeng barn, så i sommer tok noen initiativ til å gjøre stolpejakt, sammen med barna. Ble kos og lavterskel aktivitet sammen :) 

Går helt fint å gjøre med bare en vennegjeng også, som en søndagstur-greie f.eks?

Anonymkode: dd944...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...