Gå til innhold

Kollegaer som ikke snakker i det hele tatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet i ny jobb, og jeg ser allerede at det er to jenter som ikke hilser på meg eller snakker i pausen. Jeg opplever det som svært uprofesjonelt. Vi sitter i matpause 7-8 stk, de 2 sitter f.eks ved siden av meg, de snakker ikke i det hele tatt, kun de to mellom seg, og ikke snakker de med de andre heller. Når man spør de om noe, så svarer de kort på spm, og eller bare gir rart blikk til meg og. Når de kommer på jobb på morgenen, så hilser jeg men de hilser ikke tilbake. Kjenner de ikke godt heller.Begge to er ganske unge.  Har noen opplevd noe slikt før? Jeg opplever det som at de ikke ønsker å snakke heller og heller ikke vil gjøre innsats for å snakke. ? Har prøvd å vise interesse for jobben og, men hvorfor setter de seg med oss andre hvis de ikke ønsker å snakke. Så føler en seg utestengt, og de to sitter rett ved siden av meg og ikke inkluderer i samtalene. 

Anonymkode: cad4b...e1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det sånn i min tidligere jobb som nyutdannet. Veldig uproft ja, men jeg elsket jobben min og fokuserte på den og deretter komme meg videre derfra. Du vil dessverre alltid møte på noen meangirls uansett hvor du jobber hen.

Anonymkode: ea4f3...bac

Skrevet

Jeg er sånn i lunsjen selv, orker ikke prate så mye. Jobber med folk og må gi mye av meg selv i jobben hele dagen, så i lunsjen vil jeg egentlig bare sitte i fred og ro og «dykke inn» i telefonen. Er introvert og trenger å hente meg litt inn. Har ikke noe med noen av kollegaene mine å gjøre, men har bare bestandig vært sånn. Men jeg er hyggelig, hilser alltid og svarer selvfølgelig når noen spør om noe. Jeg kan jo prate i lunsjen også, men bruker som oftest å bare rømme inn i min egen verden. Høres sikkert sært for noen men sånn er det nå bare😌

Anonymkode: 6ecaa...6f5

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta ting personlig i arbeidslivet, lærte meg dette for mange år siden. Man er jo der for å tjene penger til å overleve.

Liker også jobben, men vil gjerne ha det stille i pausene. Så kan jeg skravle etter jobben :) 

Anonymkode: 56e1e...4af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Har startet i ny jobb, og jeg ser allerede at det er to jenter som ikke hilser på meg eller snakker i pausen. Jeg opplever det som svært uprofesjonelt.

Bare her er det noe som skurrer. Pausen er tiden man _ikke_ trenger å være profesjonell.

Å tenke noe om de som tar seg en pause i pausen virker lite profesjonelt dog.

Anonymkode: 8cd8b...787

• Liker 2
Skrevet

Syntes det er helt nydelig med lunsjpause der jeg ikke føler et behov for å snakke 

Anonymkode: 40b86...2e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Syntes det er helt nydelig med lunsjpause der jeg ikke føler et behov for å snakke 

Anonymkode: 40b86...2e3

Men disse liker å snakke og de snakker - bare ikke med visse personer.

Anonymkode: d9070...8d5

Skrevet

Jeg har jobbet med noen slike. De er som regel veldig unge, sjenerte og kanskje litt usikre på seg selv. De er hyggelige, da, men synd det blir så anstrengende å ha en samtale med de.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 0.26):

Har startet i ny jobb, og jeg ser allerede at det er to jenter som ikke hilser på meg eller snakker i pausen. Jeg opplever det som svært uprofesjonelt. Vi sitter i matpause 7-8 stk, de 2 sitter f.eks ved siden av meg, de snakker ikke i det hele tatt, kun de to mellom seg, og ikke snakker de med de andre heller. Når man spør de om noe, så svarer de kort på spm, og eller bare gir rart blikk til meg og. Når de kommer på jobb på morgenen, så hilser jeg men de hilser ikke tilbake. Kjenner de ikke godt heller.Begge to er ganske unge.  Har noen opplevd noe slikt før? Jeg opplever det som at de ikke ønsker å snakke heller og heller ikke vil gjøre innsats for å snakke. ? Har prøvd å vise interesse for jobben og, men hvorfor setter de seg med oss andre hvis de ikke ønsker å snakke. Så føler en seg utestengt, og de to sitter rett ved siden av meg og ikke inkluderer i samtalene. 

Du skriver at de er ganske unge. Da går jeg ut i fra at dere andre er en god del eldre. Tenk litt over hva dere "gamle" snakker om? Jeg var selv den yngste på en tidligere arbeidsplass. De andre kvinnene var minst 10 år eldre enn meg. De pratet bare om unger, barnehage, gardiner, kakebaking, underholdningsprogrammer på NRK/TV2 o.l. Altså ting jeg hverken hadde interesse for eller kunnskap om. Så mens de bablet i vei, satt jeg nokså stille. 

Skrevet
On 11/23/2023 at 12:26 AM, AnonymBruker said:

Dette er uproff oppførsel. Alle kan være introvert og sliten i lunsjen, men da holder man ikke på sånn og prater med bare en annen og blir sur hvis noen andre kommer inn i samtalen. Det der er klikkete og sånn holder man ikke på på en arbeidsplass.

Anonymkode: fd87e...29f

Skrevet
On 11/23/2023 at 6:52 PM, AnonymBruker said:

Bare her er det noe som skurrer. Pausen er tiden man _ikke_ trenger å være profesjonell.

Å tenke noe om de som tar seg en pause i pausen virker lite profesjonelt dog.

Anonymkode: 8cd8b...787

Nei, man skal være profesjonell i den forstand at man inkluderer alle. Er man sliten gir man en lyd om det, man sitter ikke og prater med sin BFF og stenger andre ute.

Anonymkode: fd87e...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...