AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #1 Skrevet 22. november 2023 Sittet i ukevis og fundert frem og tilbake på om jeg skal fortsette å være blond og stripe håret mitt eller bli brunette slik jeg egentlig er. Jeg trives best som blond og føler meg mer som meg selv i det, men er så mye vedlikehold, arbeid og dyrt er det også. I tillegg bytter jeg frisør etter hver gang jeg har stripet fordi jeg blir aldri helt fornøyd. Er alltid en feil en frisør gjør. Enten er det ikke kaldt nok, for mange striper osv. Er så utrolig frustrerende å finne en frisør som gjør det akkurat slik jeg vil ha det. Har nå tidenes ettervekst og fint er det ikke med mindre jeg har håret satt opp. Tenker det er enklest å gro ut etterveksten så lang at jeg bare kan klippe vekk alt som er bleket og jeg får en lang bob eller lignende. Samtidig har jeg vært blond i flere år nå og alle klærne jeg har passer jo til mitt blonde hår, men hva med når jeg blir brunette? Og hva om jeg vil savne det sterkt å være blond? Samtidig tenker jeg hvor deilig det hadde vært å bare embrace sitt naturlig hår og ikke minst slippe alt det styret og pengene man får igjen for det. Vanskelig valg…. Hva tenker dere? Anonymkode: 95ca8...f05
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #2 Skrevet 22. november 2023 Gå tilbake til din naturlige farge før du blir grå er min anbefaling. Jeg har nå ikke farget håret mitt i over et halvt år, for å se min naturlige farge før jeg blir grå. Jeg var nok for sent ute. Håret er i hovedsak ikke grått ennå, men det har skiftet farge. Jeg har alltid hatt rødt i håret, men det var en gang kastanjebrunt mer eller mindre. Nå er det mye mer rødt enn brunt. Så enten før du er 35/40 år, eller aldri. Anonymkode: 7c091...264 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå tilbake til din naturlige farge før du blir grå er min anbefaling. Jeg har nå ikke farget håret mitt i over et halvt år, for å se min naturlige farge før jeg blir grå. Jeg var nok for sent ute. Håret er i hovedsak ikke grått ennå, men det har skiftet farge. Jeg har alltid hatt rødt i håret, men det var en gang kastanjebrunt mer eller mindre. Nå er det mye mer rødt enn brunt. Så enten før du er 35/40 år, eller aldri. Anonymkode: 7c091...264 Jeg er i midten av 20-årene da, så har nok enda god tid. Etterveksten min er kjempe lang og den har ikke annerledes farge enn det håret mitt var for 4 år siden før jeg ble blond. - ts Anonymkode: 95ca8...f05 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er så utrolig frustrerende å finne en frisør som IKKE gjør det akkurat slik jeg vil ha det. Anonymkode: 95ca8...f05 Liten rettelse Anonymkode: 95ca8...f05
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Liten rettelse Anonymkode: 95ca8...f05 eller nei, glem det, nå ble det mye rot her 😅😅 Anonymkode: 95ca8...f05
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Kan du ikke farge det til balayage, sånn at etterveksten kommer "naturlig", også kan du bare la det gro ut. Anonymkode: 20261...84e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke farge det til balayage, sånn at etterveksten kommer "naturlig", også kan du bare la det gro ut. Anonymkode: 20261...84e Jeg vet ikke helt, hvordan vil det funke siden mitt hår allerede er stripet? Bare etterveksten da eller hele håret? Anonymkode: 95ca8...f05
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Var gjennom samme situasjon, kom fram til at jeg vil nyte min naturlige farge før den falmer, blir grå, hvit hva enn den kommer til å bli. Hadde også blondt og opplevde mye av det samme, likte å vøre blond, men det var dyrt, håret mitt var helt tørt. Jeg har rødt hår, så kunne ikke farge håret til min farge da jeg så for meg det er vanskelig? Så holdt ut den pinlige etterveksten til hele håret ble min farge. Angrer litt, for håret mitt var virkelig stygt en periode der 😅 men det var mitt hår, ikke sikkert du har lik opplevelse. Noen foreslår balayage? Men hos brunt kan det jo være lettere for dem å matche fargen din, eller tar jeg feil? Kanskje vil jeg bli blond igjen når min farge forsvinner, eller kanskje skaffe parykk 😅 Men savner litt det at håret fikk mer volum av blekingen? Anonymkode: 2b0b9...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var gjennom samme situasjon, kom fram til at jeg vil nyte min naturlige farge før den falmer, blir grå, hvit hva enn den kommer til å bli. Hadde også blondt og opplevde mye av det samme, likte å vøre blond, men det var dyrt, håret mitt var helt tørt. Jeg har rødt hår, så kunne ikke farge håret til min farge da jeg så for meg det er vanskelig? Så holdt ut den pinlige etterveksten til hele håret ble min farge. Angrer litt, for håret mitt var virkelig stygt en periode der 😅 men det var mitt hår, ikke sikkert du har lik opplevelse. Noen foreslår balayage? Men hos brunt kan det jo være lettere for dem å matche fargen din, eller tar jeg feil? Kanskje vil jeg bli blond igjen når min farge forsvinner, eller kanskje skaffe parykk 😅 Men savner litt det at håret fikk mer volum av blekingen? Anonymkode: 2b0b9...ca1 Heldig du som har rødt hår! Du kommer jo ikke til å bli grå, men rett til hvit 🤩 Anonymkode: b10c4...978 1 1
tebrok Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Jeg har slutta å stripe håret, etter 20 år. Begynte å stripe det for å vedlikeholde sånn som jeg naturlig så ut i barndommen/tenårene. Det tar litt tid å venne seg til mørkere hår, men er mye mer fornøyd med det naturlige fargespillet som oppstår (etter en sommer i solen). Med striper fikk jeg alltid en organsje undertone som ikke passet ansiktet mitt eller etterveksten så veldig godt. Det er vel mest lommeboka som er fornøyd, men jeg syns også det er litt spennende å se hvordan håret mitt egentlig ser ut. Kan jo alltids begynne å stripe det igjen om jeg bestemmer meg for at jeg har fått nok. Men når jeg ser på bilder av meg selv med stripet hår syns jeg kontrastene er litt vel skarpe med min. naturlige hårfarge. Forresten er det også ekstremt deilig å ha fått sunt og mykt hår. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Heldig du som har rødt hår! Du kommer jo ikke til å bli grå, men rett til hvit 🤩 Anonymkode: b10c4...978 Det er en myte at folk med rødt hår ikke blir grå. Jeg har rødt hår, og de lyse hårene som har dukket opp er ikke hvite, men grå. Anonymkode: 4a3e0...544 1
exictence Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 Jeg har valgt å ha naturlig hårfarge. Synes det gir et bedre uttrykk. Sparer masse ved å ikke gå til frisøren 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #13 Skrevet 23. november 2023 Jeg holder også på å la min naturlige farge gro ut. Ikke pent underveis, men vel verdt det! Håret er sååå mye sunnere når det ikke er bleket Anonymkode: 13ca8...df5 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #14 Skrevet 23. november 2023 Har ikke farget/bleket håret på over 2 år og har nå nylig klippet av det resterende av lyse tupper. Så godt å ha et frisk og naturlig hår samt slippe å stresse med ettervekst og dyre frisørtimer 🙌🏼 Er også litt nysgjerrig på hva du mener med at klærne dine passer blondt hår og ikke brunt? Jeg bruker samme klær uavhengig av hårfarge. Anonymkode: 1e826...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #15 Skrevet 23. november 2023 Det er jo bare å gro den ut, og se hva du syns om den. Jeg gjorde det, men fant ut av min naturlige hårfarge var ganske blass, så nå tar jeg balayage med lange mellomrom (ca 1,5 år). Da gror det ut naturlig, og jeg får en fin kontrast mellom det som er bleket og min naturlige hårfarge. Men, jeg har en fantastisk flink frisør, og det hjelper jo på. Kommer aldri til å gå for helstriping eller helfarging av hår igjen. Anonymkode: d6e4c...022 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 Jeg er har ekstremt oljete hodebunn, og er helt avhengig av å stripe håret for å slippe å vaske det daglig. Hadde uten tvil hatt min naturlige farge hvis ikke, for det er tiltak å stripe det. Gjør det både hjemme selv eller hos frisør hvis jeg ikke gidder å styre med det. For det er et styr hvis det skal bli fint 😆 Anonymkode: b2883...df6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er en myte at folk med rødt hår ikke blir grå. Jeg har rødt hår, og de lyse hårene som har dukket opp er ikke hvite, men grå. Anonymkode: 4a3e0...544 Det kommer an på hvilken type rødhåret du er. Men hovedsaklig handler det om hvor mye du har av en av to typer melanin i håret ditt. Og det er vanlig for rødhårede å ha høy kvanta av Melanin A og lite Melanin B, som gjør at man skipper gråstadiet fullstendig, mens brunetter og blondiner har høy kvanta med Melanin B og lite Melanin A, som gjør at de får grått hår. Det betyr ikke at det er unntak. Så det er fullt mulig for en rødhåret å få grått hår. Jeg, derimot, får ikke grått hår. Og det er jo superkos å ha skippe en hel aldringsfase /s Anonymkode: 3b5a0...2db 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 Hva med alle oss med sort hår som får hvit hår og ikke grå da? Anonymkode: f425c...dd6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva med alle oss med sort hår som får hvit hår og ikke grå da? Anonymkode: f425c...dd6 Ja, hva har dere med TS sin problemstilling å gjøre? Jeg får også hvite hår. Anonymkode: 86f86...8e3
Taluno Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 Jeg farget håret mye frem til midten av 20årene, så sluttet jeg. Håret er så mye sunnere og friskere nå, og siden det ikke slites så mye så har jeg nå mye lengre hår enn jeg fikk tidligere! For å ikke snakke om at jeg slipper kostnaden med farging! Og siden håret er sunt, og ikke slites, så klipper jeg sjeldnere! Mer penger spart! Angående klær, så passer det meste til uansett hårfarge... Hvis du angrer, og savner skikkelig være blond, så er det veldig enkelt. Da farger du håret igjen. Jeg har aldri angret på at jeg sluttet farge håret for 15 år siden. Og når jeg ser på bilder, så ser jeg hvor mye bedre jeg kler naturlig farge. Jeg trodde ikke jeg kledde det, jeg trodde den var kjedelig, og jeg trodde farget hår passet meg bedre. Nå elsker jeg håret mitt. AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 0.37): Jeg vet ikke helt, hvordan vil det funke siden mitt hår allerede er stripet? Bare etterveksten da eller hele håret? Anonymkode: 95ca8...f05 Du kan be om at de lager en fading hvor de beholder orginal farge øverst, og så fader enten mørkere eller lysere. Jeg vurderte det for noen år siden og snakket med frisør. Det var ingen problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå