Gå til innhold

Folk gir blaffen i sykdom og smitte nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det femte gangen jeg erfarte at en syk person ‘bare MÅTTE på butikken og handle noe. Denne gangen var det et familiemedlem. Han nektet å ha på maske ‘fordi da fikk han jo ikke puste…’ og jeg tviler på han tok med seg håndsprit. Butikkene har jo heller ikke det lengre. Denne personen fikk litt kjeft av meg. Men det fikk meg også til å innse at folk rett og slett ikke gidder å bry seg lengre. Samfunnet har nå plutselig bestemt seg for at Corona viruset ikke er farlig likevel (selv om det fortsatt er syke og gamle som blir lagt inn og dør av Corona og influensa). Vaksinen virker jo heller ikke, så de er ikke beskyttet av den. Da er det opp til oss å følge samfunnets regler og lover om smittevern. Og hovedregeln er jo egentlig svært enkel: HOLD DEG HJEMME OM DU E SYK! 
Hvorfor skal det være så forbaska vanskelig?! Er det ingen som  tenker på at hver gang de trør ut dørene når de er syke, så kan de i teorien ta livet av folk?! Kjenner jeg blir så frustrert😣

Anonymkode: 849ed...abd

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I dag var det femte gangen jeg erfarte at en syk person ‘bare MÅTTE på butikken og handle noe. Denne gangen var det et familiemedlem. Han nektet å ha på maske ‘fordi da fikk han jo ikke puste…’ og jeg tviler på han tok med seg håndsprit. Butikkene har jo heller ikke det lengre. Denne personen fikk litt kjeft av meg. Men det fikk meg også til å innse at folk rett og slett ikke gidder å bry seg lengre. Samfunnet har nå plutselig bestemt seg for at Corona viruset ikke er farlig likevel (selv om det fortsatt er syke og gamle som blir lagt inn og dør av Corona og influensa). Vaksinen virker jo heller ikke, så de er ikke beskyttet av den. Da er det opp til oss å følge samfunnets regler og lover om smittevern. Og hovedregeln er jo egentlig svært enkel: HOLD DEG HJEMME OM DU E SYK! 
Hvorfor skal det være så forbaska vanskelig?! Er det ingen som  tenker på at hver gang de trør ut dørene når de er syke, så kan de i teorien ta livet av folk?! Kjenner jeg blir så frustrert😣

Anonymkode: 849ed...abd

du er nå hysterisk da

• Liker 33
Skrevet

Hvilke regler er det du snakker om? De som ble opphevet for snart to år siden?

• Liker 42
Skrevet

Samfunnet har endelig gått tilbake til normalen, det beste som har skjedd på fire år. 

Anonymkode: c15bf...1ce

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet

Mener du for alvor at samfunnet skal stoppe opp fra oktober til april? Sorry altså, men livet er livsfarlig. Hvis kroppen din ikke takler et virus er det du som bør være hjemme og ikke hele verden. Vet jeg høres harsh ut, men det er faktisk ikke noe alternativ.

Anonymkode: 43a78...64c

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet

Da må du gå med maske hvis immunforsvaret ditt er så dårlig

Anonymkode: 6050a...799

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er ikke inne i pandemiene nå, så enten så får du bli hjemme eller så får du ta på maska. Du vet ingenting om hvem som er syk eller ikke. Jeg kan jo gå på butikken ta på div, for så ig komme hjem og få omgansyke. Da har jeg jo vært smittsomt før det brøt ut. Man kan ikke gå rundt med frykt og mistenksomhet og dømme andre som må på butikken selv om man er syk. Jeg har også måtte gå på butikken ved sykdom, fordi jeg ikke hadde noe valg. 

Anonymkode: 5f3cb...16b

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener du for alvor at samfunnet skal stoppe opp fra oktober til april? Sorry altså, men livet er livsfarlig. Hvis kroppen din ikke takler et virus er det du som bør være hjemme og ikke hele verden. Vet jeg høres harsh ut, men det er faktisk ikke noe alternativ.

Det var ikke det h*n mente. Vedkommende snakket om å holde seg inne hvis man er syk. Er enig i det. Synes det er egoistisk å gå ut når man hoster og ikke er frisk. Samfunnet stopper ikke fra oktober til april om virus syke holder seg hjemme noen dager. Folk har blitt så egoistiske. Meg, meg, meg! Jeg er frisk, men ble smittet av et virus, og endte opp på sykehus. Det er mer belastende for et samfunn at vi presser helsevesenet til det ytterste fordi at syke med virus ikke gidder å holde seg inne noen dager.

Anonymkode: 37580...6dd

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvis alle som er forkjøla i løpet av høsten/vinteren skulle holdt seg hjemme så hadde ikke dette landet gått rundt. Alle tiltakene du snakker om er for lengst opphevet. Håper folk følger normal folkeskikk/hygiene men dropper hysteriet. 

Det er også dessverre sånn at vi alle skal dø en gang, og at eldre/syke og svake kan dø av en infeksjon er nok ikke noe man kommer unna. Sånn litt enkelt forklart så må folk en gang dø, det er en naturlig av evolusjonen og skjer hele tiden.

Har du et veldig dårlig immunforsvar bør du ta ekstra forhåndsregler selv. 

Anonymkode: d7ec5...f24

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen lov som sier at man skal holde seg hjemme når man er syk. Anbefalinger er noe man kan velge å følge, eller ikke.

Anonymkode: 8637e...aea

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det var ikke det h*n mente. Vedkommende snakket om å holde seg inne hvis man er syk. Er enig i det. Synes det er egoistisk å gå ut når man hoster og ikke er frisk. Samfunnet stopper ikke fra oktober til april om virus syke holder seg hjemme noen dager. Folk har blitt så egoistiske. Meg, meg, meg! Jeg er frisk, men ble smittet av et virus, og endte opp på sykehus. Det er mer belastende for et samfunn at vi presser helsevesenet til det ytterste fordi at syke med virus ikke gidder å holde seg inne noen dager.

Det er forskjell på syk og ‘syk.’ Hoste er ikke sykdom. Har man feber, kroppsverk, oppkast etc er jeg enig at man bør holde seg hjemme. Alle andre diffuse småplager som lett hodepine, hoste eller grums i halsen kvalifiserer ikke som sykdom.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kjeftet på en person som gikk ut forkjøla uten munnbind? 

Skjerp deg. Seriøst, skjerp deg. 
Folk har gått forkjøla på jobb i årevis før covid, og det har aldri vært noe problem. Men nå skal man altså kjeftes opp hvis man våger seg på butikken, og man skal konfronteres i offentlig hvis man i tillegg ikke bruker munnbind. 

Hvordan visste du egentlig om personen hadde covid eller ikke? Kanskje han også hadde vært syk i såpass lang tid at smittefaren var betraktelig redusert? Virker ikke vaksinen for de som har tatt den? 

Jeg bare rister på hodet av deg, TS. 

Anonymkode: ac160...d77

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Syke og gamle skal dø av noe, nesten tilfeldig hva det blir. Sånne som deg TS er et problem, hysteriske kvinnfolk ødelegger for at samfunnet kan bygge seg opp et ok immunforsvar.

Anonymkode: d0dfd...737

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da var jo du svak i utgangspunktet og vi kan ihvertfall ikke stoppe samfunnet pga svake ledd.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor føler du at du har rett til å kjefte på denne personen?

Han valgte selv å dra selvom han var syk,så det ansvaret står han for selv.

• Liker 9
Skrevet
DildoShwaggins skrev (8 timer siden):

Nei, jeg holder meg ikke hjemme om jeg har en virusinfeksjon som ikke gjør at jeg er sengeliggende. 
De som ikke takler vanlige virus som covid og sesonginfluensa, omgangssyke osv får holde seg hjemme. Samfunnet kan ikke stoppe opp bare fordi noen kan dø av et helt vanlig virus... 
Håper han hostet på deg da du kjeftet på han. 

Fy for en tankegang og oppførsel! Så de som kan bli alvorlig syk eller dø av div sykdommer de skal bare være lenket fast til hjemmet sitt hele året for egoister som deg skal få gå syk på butikken de dagene du er syk??

Bedre at DU holder deg hjemme da de dagene det gjelder!

Vært syk mange ganger de siste månedene  o, noe jeg aldri pleier. For folk som DU ikke kan holde deg eller barna dine hjemme fra skole,jobb og butikken!

Hoster,feber, snåtter renner, nyser og ikke i form i det hele tatt, men MÅ på butikken, på kafe, på kino, ut å spise, på konsert, på jobb osv...

Er lov å tenke selv!!!

Om folk gjorde det hadde det vært mindre syke!

Møkka lei av å bli syk no, gleder meg til barna er voksen så vi slipper mer sykdom no, er så lei!!!

De som tvinger barna på skolen når de ikke er i form, de sier det til vennene at de MÅ gå.. Selv om de spyr eller har feber..

Må være noe som mangler mellom øra på enkelte folk..!

Anonymkode: 71d67...a17

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fy for en tankegang og oppførsel! Så de som kan bli alvorlig syk eller dø av div sykdommer de skal bare være lenket fast til hjemmet sitt hele året for egoister som deg skal få gå syk på butikken de dagene du er syk??

Bedre at DU holder deg hjemme da de dagene det gjelder!

Vært syk mange ganger de siste månedene  o, noe jeg aldri pleier. For folk som DU ikke kan holde deg eller barna dine hjemme fra skole,jobb og butikken!

Hoster,feber, snåtter renner, nyser og ikke i form i det hele tatt, men MÅ på butikken, på kafe, på kino, ut å spise, på konsert, på jobb osv...

Er lov å tenke selv!!!

Om folk gjorde det hadde det vært mindre syke!

Møkka lei av å bli syk no, gleder meg til barna er voksen så vi slipper mer sykdom no, er så lei!!!

De som tvinger barna på skolen når de ikke er i form, de sier det til vennene at de MÅ gå.. Selv om de spyr eller har feber..

Må være noe som mangler mellom øra på enkelte folk..!

Anonymkode: 71d67...a17

Da foreslår jeg at du går på butikken for disse menneskene neste gang. Mat må man ha, syk eller ei.

Anonymkode: 6d0bf...f00

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Da var jo du svak i utgangspunktet og vi kan ihvertfall ikke stoppe samfunnet pga svake ledd.

Nei, jeg var faktisk ikke svak i utgangspunktet. Jeg har et normalt fungerende immunforsvar og har ingen underliggende sykdommer. Det må være mulig å holde god hygiene, vaske hendene og ikke gå ut når man har et kraftig utbrudd av et virus.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...