Gå til innhold

Hvor mye betaler den andre forelderen deg i mnd i barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du har 2 «barn» boende hjemme og disse barna kun er  en dag i uka og 2.hver helg hos den andre forelderen - hva bør man da få av økonomisk støtte i måneden?  Barna bor hos den forelderen som tjener halvparten av hva den andre gjør. Barna er over 18 år og spiser som voksne. Dusjer som ungdom…🫣

Anonymkode: c0f29...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 18 åringen som fortsatt går på vgs så betaler jeg samme bidrag som tidligere. (Selv om mor egentlig ikke har krav på bidrag nå, men 18 kunne søkt.) samt mye klær, mobil, sats etc  

For 20 åringen som surrer rundt og tjener egne penger (men som vil bruke det på seg selv). Så har jeg betalt en sum til mor for «husleie». Men sagt at det stopper nå, til mor enten krever at 20 åringen også bidrar til mat/husleie hos mor eller begynner å studere   

Anonymkode: 0013d...3c6

• Liker 3
Skrevet

0 kr fikk jeg. 

Anonymkode: 34978...361

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For 18 åringen som fortsatt går på vgs så betaler jeg samme bidrag som tidligere. (Selv om mor egentlig ikke har krav på bidrag nå, men 18 kunne søkt.) samt mye klær, mobil, sats etc  

For 20 åringen som surrer rundt og tjener egne penger (men som vil bruke det på seg selv). Så har jeg betalt en sum til mor for «husleie». Men sagt at det stopper nå, til mor enten krever at 20 åringen også bidrar til mat/husleie hos mor eller begynner å studere   

Anonymkode: 0013d...3c6

Ja, helt enig her. Hvilken sum betaler man til/for disse store barnas per mnd?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Om du har 2 «barn» boende hjemme og disse barna kun er  en dag i uka og 2.hver helg hos den andre forelderen - hva bør man da få av økonomisk støtte i måneden?  Barna bor hos den forelderen som tjener halvparten av hva den andre gjør. Barna er over 18 år og spiser som voksne. Dusjer som ungdom…🫣

I utgangspunktet skal de søke om bidrag selv og så betale for seg hjemme tenker jeg. Du kan lære dem at de må jobbe osv også - jeg mottok ikke bidrag fra far etter 18 år, da gikkd et til ungene som betalte for seg hjemme i form av en symbolsk sum.. 

Anonymkode: e065e...f67

Skrevet

Om man er over 18 år og går på vgs. så skal man søke bidrag fra den forelderen man ikke bor hos. Utover dette er det helt og holdent opp til hver enkelt foreldre om de ønsker å bidra økonomisk..

Skrevet

Far skal betale selv om barnet er 18år så lenge han/hun går på skole.

Jeg har 2 barn 100%. Far betaler 10900 kr for dem per måned. Skal egentlig betale mer,men siden jeg har barnetilegg på uføren så slipper han unna med noen tusen😡

Det 3 barnet har jeg kun 30%. Far betaler ingen bidrag. Han får barnetrygd og. 

Får heldigvis barne tillegg på alle 3 også. Ca 12000 pr måned til dem er 18år.

Anonymkode: d464c...e87

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, helt enig her. Hvilken sum betaler man til/for disse store barnas per mnd?

Ts

Summen beregnes ut fra inntekt, så ingen kan gi deg ett nøyaktig svar på hvilken sum som gjelder for deg/dere.

Anonymkode: fd416...04d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får 2000 av far for ett barn over 18, og i tillegg sparer både jeg og far til den eldste som studerer ment yil bolig. Han sparer 3000 og jeg sparer 1000, siden jeg har barn boende hjemme. De setter vi inn på en felles konto. 

Så jeg tar større del av kostnader for barnet som bor hjemme..

Anonymkode: 3c073...68b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Om de ikke går på vgs, er det null i bidrag. Om begge er over 18, må se selv øke om barnebidrag (igjen, om de går på vgs).

Har en tenåring, får 7490 i måneden. Maks bidrag, null samvær.

Anonymkode: ab56a...eb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er ganske jalla utbetaling så blir mer symbolsk for utgiftene knyttet direkte til barnet er mer enn dobbelt av støtten. Pluss du bruker automatisk mer strøm og sånt med barn i hus for du vil jo ikke la dem fryse.

Anonymkode: 5cdde...f4b

Skrevet

Barnet er 100% hos meg, får 4500. 

Anonymkode: eb051...6e7

Skrevet

Har 2 barn. Får 3000 i mnd tilsammen for begge, men vi inngikk en privat avtale via nav innkreving.

Anonymkode: d1e31...1b6

Skrevet

Har en femåring, får ingenting. Jeg tjener greit, pappaen tjener litt mindre.

Anonymkode: 1d6ba...53d

Skrevet

O, valgte det selv 

Anonymkode: 301e7...e9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har en femåring, får ingenting. Jeg tjener greit, pappaen tjener litt mindre.

Anonymkode: 1d6ba...53d

Fordi du har valgt å ikke ta imot barnebidrag? 

Anonymkode: 75b4e...e25

Skrevet

Jeg får 0kr. Barnet som er 18 år mottar 2500kr fra far. Han bruker det som lommepenger og til lunsj på skolen. Pappaen betaler også halvparten av førerkortet hans og jeg betaler også førerkortet. 

Anonymkode: 75b4e...e25

Skrevet

Har 2 tenåringer 100% får 1900 av far.

Anonymkode: 40832...1da

Skrevet

Jeg har dem 50% og betaler ca 3000 i mnd i barnebidrag til far pga inntektsforskjell. Men spørsmålet ditt er litt hvor lang er en tråd for dette avhenger av begges inntekt og % av tid. Det er kalkulator for det hos NAV https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0 her kan du legge inn deres situasjon og lønn og få svaret :)

Anonymkode: 0d46a...5ea

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...