Gå til innhold

Kan hormon prevansjon endre tiltrekningskraft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at mye av tiltrekningen ligger i kroppslukten. Nå er det vel hormoner som styrer den kroppslukten ? 

Kan menn bli mer tiltrukket av en dame avgjørende om hun går på prevansjon eller ikke?

Jeg har hørt at prevensjon kan endre luktesansen til kvinner og at kan f.eks miste tiltrekningen til sin partner etter man slutter på hormonprevansjon. Men det jeg lurer på er om det kan virke motsatt også? At man blir mer tiltrekkende for menn med/uten prevansjon? 

Et eksempel er jo en mann jeg har datet i 1 år. Han har vel alltid vært interessert, men har ikke villet inngå i noe forhold med meg, vært veldig avvikende på kontakt og ikke orket å møte meg osv.

Så sluttet jeg på hormonprevansjon pga noe greier, ikke for å prøve å bli gravid. Jeg føler meg ikke særlig fresh, føler jeg lukter ekkelt, kviser, får fett hår med en gang og flere andre negative ting har endret seg ved meg, dårligere humør osv men ikke lenge etter jeg sluttet på det så ville han plutselig bli sammen med meg og siden har han tatt kontakt hver dag, kommer til meg hver helg og står fast på valget sitt om at vi nå er sammen. Vært sånn i 2 mnd nå og det er 3 mnd siden jeg sluttet. Møtte meg 1 gang etter jeg slutta på det før han bestemte seg for det. 

Dette kom som lyn fra klar himmel, og jeg skjønner ikke hvor dette plutselig kom fra. Det er ikke fordi jeg har blitt diggere verken uttad eller personlig for å si det sånn 🙈 begynte plutselig å tenke på at kroppsluktene mine har endret seg pga prevansjonslutt, og at det kan være årsaken ? 🤷‍♀️ feromoner osv kan ha blitt sterkere ?? 

Anonymkode: 32b6f...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...