Gå til innhold

Når man eier leilighet sammen med en venn (50-50 eierskap)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det da akseptabelt at hver av partene har besøk av kjæreste? Si antall dager pr uke f.eks?

Anonymkode: ce32a...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye den andre er OK med. Helst en god del mindre. 

Anonymkode: f7858...de1

• Liker 1
Skrevet

Det finnes det jo ingen standard for. Det er slikt man må snakke sammen og bli enige om. Fortrinnsvis før man setter seg i situasjonen, men etterpå er jo et greit andrevalg. 

Anonymkode: 2ce02...250

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så mye den andre er OK med. Helst en god del mindre. 

Anonymkode: f7858...de1

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes det jo ingen standard for. Det er slikt man må snakke sammen og bli enige om. Fortrinnsvis før man setter seg i situasjonen, men etterpå er jo et greit andrevalg. 

Anonymkode: 2ce02...250

Spør vel egentlig hva mannen i gata ville syntes var akseptabelt 

Anonymkode: ce32a...d70

Skrevet

Hver dag om man deler

Anonymkode: a956e...386

Skrevet

Tenker det er starten på salg hvis dette spørsmålet kommer opp 

Anonymkode: c05fa...1e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det dere avtalte før dere kjøpte sammen. 

Anonymkode: d670b...310

• Nyttig 2
Skrevet

Det burte vel strengt talt stått i en skriftlig avtale inngått før man flyttet sammen. 

Når det er sagt, vil jeg si at det kommer an på hvordan samboeren din og kjæresten hans/hennes oppfører seg. Tar de mye hensyn er det lettere å akseptere, men jeg ville uansett tatt en prat. Man mister mye privatliv av å ha en ekstra person der som man strengt talt ikke har invitert inn selv. Blir det et fast opplegg med noe særlig mer enn 2-3 netter pr uke, ville jeg begynt å forvente at kjæresten legger i litt på faste utgifter. 

Her er det garantert mange forskjellige meninger ute og går. Jeg tenker at du må kjenne på hva som er greit for deg, og siden du spør her, regner jeg med at det ikke er så greit. Mitt største råd er derfor at du må ta det opp, uansett hvor ubehagelig du syns det er. Det blir IKKE bedre av å vente og se. 

Lykke til!

Skrevet

Kommer jo an på.

Er det mest at kjæresten stikker innom og sover over, at de for det meste er på eget rom? Det ville nok ikke plaget meg noe særlig.

Om de okkupere stua og kjøkkenet med kjærestetid, dype blikk og det føles som om jeg er en gjest i eget hjem som forstyrrer dem? Det er et problem.

Da bør en ha en regel om at hver person kan legge beslag på fellesområder maks 2 ganger i uka f.eks.

Uansett om det er kjærestetid eller venninnekvelder.

Anonymkode: 5cb72...216

• Liker 1
Skrevet

Lag en avtale, blir feil å at en tredjeperson kan inviteres når som helst av ene eier.

Det er to eiere som skal disponere boligen. Så besøk må faktisk begge godkjenne.

Anonymkode: d8466...8c0

Skrevet

Tenker jo at en kjæreste bør være naturlig i hjemmet man eier når man selv ønsker det, om det så er hver dag eller én gang i året. Men man må jo bli enige om noen føringer slik at det ikke blir komfortabelt for de andre som bor der ogdå. 

Anonymkode: ec841...9bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker jo at en kjæreste bør være naturlig i hjemmet man eier når man selv ønsker det, om det så er hver dag eller én gang i året. Men man må jo bli enige om noen føringer slik at det ikke blir komfortabelt for de andre som bor der ogdå. 

Anonymkode: ec841...9bd

Når man eier sammen må man ta hensyn til den andre også :) Da kan man ikke hver dag som du skriver.

Begge eiere må bli enige, dette har ikke vi noe med.

Anonymkode: d8466...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...